Hibázott egy karbantartó is, de az ő feledékenysége még nem vezetett volna a tragédiához. Ez derült ki a MÁV most elkészült vizsgálatából.
Két hónappal ezelőtt Almásfüzitő és Komárom között egy osztrák személyvonat hátulról belerohant egy tehervonatba: a személyvonat irányítója meghalt és öten megsérültek.
A vizsgálat kiderítette, hogy a baleset idején nem működött a két állomás közötti úgynevezett térközi biztosító berendezés, amely jelzi a vonatoknak, hogy van-e előttük másik szerelvény. A szerkezetet aznap karbantartás miatt akkumulátorra tették, de a munka végeztével elfelejtették visszakapcsolni áramra, az akkumulátor pedig lemerült.
Ez a hiba önmagában nem vezetett volna a balesethez. Ha a biztosító nem működik, akkor a vonatnak lassítania kell, 15 kilométer/óra a megengedett sebesség ilyenkor. Ha a mozdonyvezető mégsem fékezne, akkor egy másik berendezés – az Egyesített Éberségi- és Vonatbefolyásoló Berendezés – gépi úton lelassítja, sőt még meg is állítja a járművet. Az osztrák mozdonyvezető azonban kikapcsolta ezt az automatát, így a vonat 101 kilométeres sebességre gyorsult fel és belerohant az előtte szabályosan – 12 kilométeres óránkénti sebességgel – közlekedő tehervonatba.
A balesetben 700 milliós kár keletkezett, a pálya rendbetétele és az összeroncsolódott vonatok elszállítása napokat vett igénybe – tájékoztatta a Független Hírügynökséget Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője.
Előzmények:
Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro