Frissítve:

Visszaélésekre, pazarlásra derített fényt az állami médiában is a kínai számvevőszék

Peking, 2014. július 3., csütörtök (MTI) – Ötcsillagos szállodákban szórakoztatták vendégeiket, megkerülték a közbeszerzést, külföldre utazgattak és pr-cikkek írására szerződtek a kínai állami média zászlóshajóinak vezetői – derült ki egy közelmúltbéli számvevőszéki, illetve pártvizsgálatból.

hiba beküldése

Pekingben, miután szabálytalanságokat, visszaéléseket fedeztek fel az ellenőrzések során, hivatalosan is megfeddték az állami sajtó vezető orgánumait.
Megfigyelők szerint mindez annak a jele, hogy a központi vezetés rajta kívánja tartani a szemét az irányadó állami médián, amely a kormányzati és pártszervekhez hasonlóan nem mentes sem a pazarlás, sem a kínai gazdaságot és különböző állami irányítási szinteket országosan behálózó korrupciótól.

A számvevőszéki vizsgálat jelentése egyebek mellett megállapította, hogy a központi pártlapnak, a Zsenmin Zsipaónak és a Hszinhua hírügynökségnek többek közt az a dolguk, hogy kikeljenek a korrupció, a kicsapongás ellen. És – tették hozzá – miközben ezt meg is tették szinte napi gyakorisággal, a Zsenmin Zsipao továbbra is ötcsillagos szállodákba szervezett szórakoztató estéket a vendégeinek.

A Zsenmin Zsipaónak jobban kell figyelnie költségvetésének összeállítására és azzal kapcsolatos jelentéseinek pontosságára, továbbá a külföldi utakkal és találkozók kiadásainak belső ellenőrzésére – fogalmazott óvatosan a számvevőszéki dokumentum.

Az ellenőrszerv megállapította azt is, hogy a Global Times (Huancsiu Sipao) című lap 2009 óta 6,6 millió jüant (242,6 millió forint) költött a kormányzati közbeszerzési kötelezettség megkerülésével elektronikus berendezésekre.

A Hszinhua hírügynökség átvilágítása során kiderült, hogy 1,37 millió jüant (50,4 millió forint) “pazaroltak” el autók vásárlásakor, továbbá különböző vezetői több, nem engedélyezett külföldi úton is részt vettek.

A Hszinhuánál a közlemúltban a kommunista párt korrupcióellenes szervezete is vizsgálódott, aminek eredményeként napvilágra került, hogy a hírügynökség sanghaji irodája olyan partnerségi szerződést kötött az ország öt legnagyobb kereskedelmi bankjának egyikével, a Bank of Communicationsszel, amelynek értelmében fizetett (reklám)riportok közlésére vállalt kötelezettséget.

Az ellenőrzést végzők elmarasztalták a hírügynökséget és a sanghaji irodát 3,5 millió jüan (128,7 millió forint) visszafizetésére kötelezték. A Hszinhua vezetői nyomban “önkritikát gyakoroltak” és közölték, tervet készítettek a felfedett visszásságok és a pazarlás megszüntetésére.

A kínai köztévénél, a CCTV-nél vesztegetési ügy miatt indítottak eljárást a múlt hónapban a pénzügyi-gazdasági főigazgató és a CCTV-2, gazdasági és pénzügyi hírcsatorna producere ellen. Mindkettőjüket eltávolították az állásából.

– MTI –



További hírek a Nagyvilág kategóriából
Szili: hitvállalással, közösségi kiállással lehet tenni a szabadságért és a függetlenségért
Léva - A hétköznapokban hitvállalással és közösségi kiállással lehet tenni a közösség szabadságáért és [...] tovább »
Donald Trump hűteni próbálja a Kim Dzsong Unnal tervezett csúcstalálkozóhoz fűzött várakozásokat
Washington - Donald Trump amerikai elnök vasárnap igyekezett hűteni a Kim Dzsong Un észak-koreai vezetővel [...] tovább »
Föld napja – Szakértők: felgyorsultak a környezeti változások
Budapest - Az elmúlt időszakban felgyorsultak a környezetet érintő változások - hangoztatták szakértők az M1 [...] tovább »
Ritka Ozirisz-templomra és Marcus Aurelius császár mellszobrára bukkantak Felső-Egyiptomban
Kairó - Egy ritka Ozirisz-templomra és Marcus Aurelius római császár mellszobrára bukkantak régészek Egyiptom [...] tovább »
Hétfőn ismét sztrájkolnak az Air France dolgozói és a francia vasutasok
Párizs - Jóllehet a lakosság továbbra sem támogatja az ágazati tiltakozásokat, az Air France francia [...] tovább »
Elővigyázatosságból kiürítette a francia rendőrség Mont-Saint-Michelt, egy gyanús embert keresnek
Párizs - Újranyitották az Atlanti-óceán partján található Mont-Saint-Michel árapályszigetet vasárnap [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
DVTK: Távozik Bódog Tamás
Miskolc - A Diósgyőri VTK hétfőn felbontotta a szerződést a klub szakmai igazgatójával, Bódog Tamással. tovább »
Kisvárda Master Good SE – Kevesebbet még nem lőtt a Győr
Kisvárda - Ebben a bajnokságban a Kisvárdánál még egyik csapat sem kapott kevesebb gólt a címvédőtől. tovább »
„Két gyenge csapatból a kevésbé gyenge megérdemelten nyerte a mérkőzést”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Kelet csoportjának 24. fordulójában hét mérkőzést játszottak vasárnap. tovább »
„Lehet, hogy igénytelen vagyok, de gratulálok a játékosaimnak”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Észak csoportjának 24. fordulójában hét mérkőzést játszottak vasárnap. tovább »
Divízió I-es jégkorong-vb – Olasz győzelem a lengyelek ellen
Budapest - Az olasz válogatott hátrányból fordítva 3-1-re legyőzte a lengyel csapatot a budapesti divízió I/A-s [...] tovább »
„Már a bajnoki cím jár a játékosok fejében…”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Közép csoportjának 24. fordulójában nyolc mérkőzést játszottak vasárnap. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása