Frissítve:

Torokgyógyszertől a klasszikus ízig – 10 féle kólát kóstoltunk

Torokgyógyszertől a klasszikus ízig – 10 féle kólát kóstoltunk © Fotó: Molnár Péter
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Mindenki tudja, milyen ízről beszélünk, amikor azt mondjuk, klasszikus kóla. De tényleg az a legjobb? Szerkesztőségi tesztünkben tízféle üdítőt próbáltunk ki.

hiba beküldése

A termékteszten öt kollégánk véleményét kértük ki az üdítőkkel kapcsolatban. A termékeket 1-10 pontig értékelhették és természetesen nem tudták, melyik márkát kóstolják.

A lista legalján a Márka és a Dennis kóla végeztek, árukat tekintve ezek nem a legdrágább termékek. Előbbiből 145, utóbbiból pedig 85 forintért vettünk fél litert. – Erőt kell vegyek, hogy ezt megigyam, olyan, mint a besűrűsödött gyógyvíz és émelyítően édes – mondta a Márka kóláról kollégánk, akinek a többiek is osztották véleményét. Egyikük így fogalmazott: nem fogyasztásra ösztönző szaga van, az íze pedig olyan, mintha egy fém csőrendszeren ment volna keresztül. (13 pont)

A Dennis kóla szintén nem aratott nagy sikert a szerkesztőség tagjai között. – Aki nosztalgikusan fel akarja idézni a gyermekkori torokgyulladására kapott gyógyszer ízét, az mindenképp ezt a kólát igya, ugyanis ennek olyan az íze – vélekedett az üdítőről munkatársunk, de más is az orvosság ízét vélte felfedezni. – Jól néz ki, az illata is megfelelő, de pocsék az íze. Abszolút csalódás a kinézete után, fura az utóíze, mint valami torokfájás elleni gyógyszer. (13 pont)

Tesztünk utolsó előtti helyén a Spar Budget kóla végzett. Ebből a termékből két litert kaptunk mindössze 84 forintért, de a kóstolók szerint nem is ér többet ez az üdítő. – Semleges, jellegtelen az illata, az íze pedig borzasztó. Olyan, mintha földet szórtak volna bele. Lehet, hogy attól ilyen fekete? – tette fel a kérdést munkatársunk, miközben botrányosnak minősítette a kólát. Egyik kolléganőnk szerint se íze, se bűze nincs ennek az üdítőnek. – Nem túl szénsavas, és vízízű, egyszerűen rossz – szögezte le. (16 pont)

A Tesco sajátmárkás kólája és az Apenta azonos pontszámot kapott a tesztelőktől. A hipermarket kólájából két litert kaptunk 200 forintért, a másfél literes Apentáért pedig 99 forintot hagytunk a boltban. – Nincs benne buborék, olyan, mintha vízbe szörpöt öntöttem volna, de abból sem sokat – mondta el Tesco kólájáról egyik alanyunk. – Ennek nem illata, hanem szaga van, mint az olvasztott műanyag, és kevés benne a buborék. Nem szívesen kínálnám meg ezzel az ismerőseimet – fogalmazott egy másik tesztelőnk. (19 pont)

– Ezt mintha patikában kutyulták volna össze. A papírra nyugodtan rá lehetne írni, hogy használata előtt kérdezze kezelőorvosát, gyógyszerészét – mondta tesztelőnk az Apentáról, de egy másik kollégánk is markáns véleményt fogalmazott meg róla: olyan az illata, mint a kacsás WC-illatosítónak. De mitől savanyú? Több benne a citrom, mint a kóla? (19 pont)

Fotó: Molnár Péter Fotó: Molnár Péter ©

A Fresh Colából fél litert vásároltunk 100 forintért, de ez még mindig gyanús volt a tesztelőknek. – A színe tetszetős, a whiskyre emlékeztet, viszont illata nem sok van, és az íze is felejthető – hangzott el a teszten, amit a többiek is megerősítettek. – Nem  lehet rajta átlátni, van benne anyag, de olyan, mintha szódabikarbónát ennék. Nem értem, mitől ilyen az íze – jegyezte meg kollégánk. (23 pont)

Szerkesztőségi tesztünkön holtversenyben két termék ért el harmadik helyezést: a nem a kólafélék családjába tartozó, de azzal néhány tekintetben rokonítható Dr. Pepper és az Ice Gold. Előbbiből 209 forintét sikerült fél litert vásárolnunk, míg az Ice Goldból két litert kaptunk 99 forintért. – Határozottan édes illat, a karácsonyi szaloncukorra emlékeztet, de túlságosan édes – mondta kóstolás után tesztelőnk a Dr. Pepper üdítőről. Kolléganőnk viszont kifejezetten finomnak találta ezt a márkát. Megjegyezte, kicsit olyan, mint amit meggylével dúsítottak. (30 pont)

– Ez biztos valamelyik jó minőségű lehet, mert nincs erős illata és az íze is kellemes – fogalmaztak többen az Ice Gold termékről. Egy másik kollégánk viszont a rovarirtó ízét vélte felfedezni benne, amelyet egyszer még gyerekként kóstolt. (30 pont)

A dobogó második helyén a Coca-Cola foglal helyet, amelyből 219 forintért vásároltunk fél litert. – Sárgásbarna a színe és nincs kifejezetten erős illata, de legalább szénsavas. Aki böfögőversenyt akar otthon tartani, ezt válassza – ajánlotta kolléganőnk. Egy másik munkatársunk szerint a kóla kellemesen citromos és karamellillatú egyszerre, illetve buborékok is kellő számban vannak benne. Egy harmadik kollégánk szerint viszont a kólának szúrós a szaga, ami könnyezésre készteti az embert, de mint mondta, az íze kellemes. (32 pont)

Az első helyezést a Pepsi érte el. Ebből a márkából ugyancsak fél litert vásároltunk, 209 forintért. – Karamellás az illata, kellőképpen bubis, kellemes az íze. Ilyennek kell lennie egy kólának – jelentette ki kollégánk. Egy másik tesztelőnk ugyancsak azt emelte ki, hogy a kóla megfelelően szénsavas, és az íze is finom. Viszont akadt olyan is, aki úgy vélte, ez az üdítő túlságosan savas és csípi a nyelvet. (34 pont)


A végeredmény:

  • Pepsi (34 pont)
  • Coca-Cola (32 pont)
  • Ice Gold (30 pont)
  • Dr. Pepper (30 pont)
  • Fresh Cola (23 pont)
  • Apenta Cola (19 pont)
  • Tesco Cola (19 pont)
  • Spar Budget (16 pont)
  • Dennis (13 pont)
  • Márka (13 pont)

Üdítők cukortartalma (100 ml-ben)
Fresh Cola: 10,5 grammDr. Pepper: 6,8 grammCoca-Cola: 11,2 gramm

Pepsi: 11 gramm

Apenta Cola: 4,1 gramm

Spar Budget: 0,1 gramm

Ice-Gold: 0 gramm

Tesco sajátmárkás: 4,3 gramm

A Márka és a Dennis üdítők címkéjén a cukortartalom nincs feltüntetve




További hírek a Életmód kategóriából
A hipnózis nem különbözik annyira a mindennapi élményeinktől
Debrecen - A filmek, bulvárcikkek gyakorta torz képet közvetítenek. Szakértőnk, dr. Szabó Pál rovata. tovább »
Az egyházak tarolnak, a magániskolák kiszorulnak az oktatásból
Budapest - Egyre nagyobb szerephez jutnak az egyházak a magyar oktatási rendszerben. Főleg a hátrányos helyzetű [...] tovább »
Az élet ringje
Nem várom, de nem is félek a haláltól. Ahogy mondani szokták, benne van a pakliban, hogy egy napon olyan esemény [...] tovább »
Rétvári: külön honlapon lesznek elérhetők az e-egészségügyi szolgáltatások
Budapest - Az úgynevezett Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Téren (EESZT), egy külön honlapon keresztül [...] tovább »
A City Hotelesek is kötöttek fára sálat
Miskolc - Csatlakoztak az amerikai kezdeményezéshez, segítik a hajléktalanokat. tovább »
Fotók: 20 brutálisan erős hirdetés, amely világméretű problémákra hívja fel a figyelmet
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Éhezés, magány, gyermekmunka. Néhány azon problémák közül, amelyek globális [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Férfi röplabda NB I – Kikapott a Sümeg Debrecenben
Budapest - A Debrecen saját közönsége előtt négy játszmában legyőzte a Sümeget a férfi röplabda NB I [...] tovább »
Vizes vb 2017 – Water Lili és Water Lali lesz a kabalák neve
Budapest - Water Lilly és Water Willy helyett Water Lili és Water Lali lesz a jövő évi budapesti vizes [...] tovább »
Felspannolva várják a Gyöngyös elleni derbit
Balmazújváros - A Liga Kupában aratott kettős siker után jöhet egy újabb bajnoki. tovább »
A negyedik fordulóval folytatódik a Hajós Alfréd kupa
Debrecen - A Debreceni Sportcentrum-Sportiskola (DSC-SI) úszószakosztálya december 3-án, szombaton 10 órától [...] tovább »
Megyei rangadó: a HTE otthonában a kis Loki
Debrecen, Hajdúböszörmény - A 18. fordulóval folytatódnak a küzdelmek a hétvégén a labdarúgó NB III. Keleti [...] tovább »
Vizes vb 2017 – FINA: komoly szabályváltozások várhatóak a budapesti vb alatt
Budapest/Windsor - A vizes sportokat tömörítő nemzetközi szövetség (FINA) elsőszámú döntéshozó testülete [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása