Frissítve:

Torokgyógyszertől a klasszikus ízig – 10 féle kólát kóstoltunk

Torokgyógyszertől a klasszikus ízig – 10 féle kólát kóstoltunk © Fotó: Molnár Péter
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Mindenki tudja, milyen ízről beszélünk, amikor azt mondjuk, klasszikus kóla. De tényleg az a legjobb? Szerkesztőségi tesztünkben tízféle üdítőt próbáltunk ki.

hiba beküldése

A termékteszten öt kollégánk véleményét kértük ki az üdítőkkel kapcsolatban. A termékeket 1-10 pontig értékelhették és természetesen nem tudták, melyik márkát kóstolják.

A lista legalján a Márka és a Dennis kóla végeztek, árukat tekintve ezek nem a legdrágább termékek. Előbbiből 145, utóbbiból pedig 85 forintért vettünk fél litert. – Erőt kell vegyek, hogy ezt megigyam, olyan, mint a besűrűsödött gyógyvíz és émelyítően édes – mondta a Márka kóláról kollégánk, akinek a többiek is osztották véleményét. Egyikük így fogalmazott: nem fogyasztásra ösztönző szaga van, az íze pedig olyan, mintha egy fém csőrendszeren ment volna keresztül. (13 pont)

A Dennis kóla szintén nem aratott nagy sikert a szerkesztőség tagjai között. – Aki nosztalgikusan fel akarja idézni a gyermekkori torokgyulladására kapott gyógyszer ízét, az mindenképp ezt a kólát igya, ugyanis ennek olyan az íze – vélekedett az üdítőről munkatársunk, de más is az orvosság ízét vélte felfedezni. – Jól néz ki, az illata is megfelelő, de pocsék az íze. Abszolút csalódás a kinézete után, fura az utóíze, mint valami torokfájás elleni gyógyszer. (13 pont)

Tesztünk utolsó előtti helyén a Spar Budget kóla végzett. Ebből a termékből két litert kaptunk mindössze 84 forintért, de a kóstolók szerint nem is ér többet ez az üdítő. – Semleges, jellegtelen az illata, az íze pedig borzasztó. Olyan, mintha földet szórtak volna bele. Lehet, hogy attól ilyen fekete? – tette fel a kérdést munkatársunk, miközben botrányosnak minősítette a kólát. Egyik kolléganőnk szerint se íze, se bűze nincs ennek az üdítőnek. – Nem túl szénsavas, és vízízű, egyszerűen rossz – szögezte le. (16 pont)

A Tesco sajátmárkás kólája és az Apenta azonos pontszámot kapott a tesztelőktől. A hipermarket kólájából két litert kaptunk 200 forintért, a másfél literes Apentáért pedig 99 forintot hagytunk a boltban. – Nincs benne buborék, olyan, mintha vízbe szörpöt öntöttem volna, de abból sem sokat – mondta el Tesco kólájáról egyik alanyunk. – Ennek nem illata, hanem szaga van, mint az olvasztott műanyag, és kevés benne a buborék. Nem szívesen kínálnám meg ezzel az ismerőseimet – fogalmazott egy másik tesztelőnk. (19 pont)

– Ezt mintha patikában kutyulták volna össze. A papírra nyugodtan rá lehetne írni, hogy használata előtt kérdezze kezelőorvosát, gyógyszerészét – mondta tesztelőnk az Apentáról, de egy másik kollégánk is markáns véleményt fogalmazott meg róla: olyan az illata, mint a kacsás WC-illatosítónak. De mitől savanyú? Több benne a citrom, mint a kóla? (19 pont)

Fotó: Molnár Péter Fotó: Molnár Péter ©

A Fresh Colából fél litert vásároltunk 100 forintért, de ez még mindig gyanús volt a tesztelőknek. – A színe tetszetős, a whiskyre emlékeztet, viszont illata nem sok van, és az íze is felejthető – hangzott el a teszten, amit a többiek is megerősítettek. – Nem  lehet rajta átlátni, van benne anyag, de olyan, mintha szódabikarbónát ennék. Nem értem, mitől ilyen az íze – jegyezte meg kollégánk. (23 pont)

Szerkesztőségi tesztünkön holtversenyben két termék ért el harmadik helyezést: a nem a kólafélék családjába tartozó, de azzal néhány tekintetben rokonítható Dr. Pepper és az Ice Gold. Előbbiből 209 forintét sikerült fél litert vásárolnunk, míg az Ice Goldból két litert kaptunk 99 forintért. – Határozottan édes illat, a karácsonyi szaloncukorra emlékeztet, de túlságosan édes – mondta kóstolás után tesztelőnk a Dr. Pepper üdítőről. Kolléganőnk viszont kifejezetten finomnak találta ezt a márkát. Megjegyezte, kicsit olyan, mint amit meggylével dúsítottak. (30 pont)

– Ez biztos valamelyik jó minőségű lehet, mert nincs erős illata és az íze is kellemes – fogalmaztak többen az Ice Gold termékről. Egy másik kollégánk viszont a rovarirtó ízét vélte felfedezni benne, amelyet egyszer még gyerekként kóstolt. (30 pont)

A dobogó második helyén a Coca-Cola foglal helyet, amelyből 219 forintért vásároltunk fél litert. – Sárgásbarna a színe és nincs kifejezetten erős illata, de legalább szénsavas. Aki böfögőversenyt akar otthon tartani, ezt válassza – ajánlotta kolléganőnk. Egy másik munkatársunk szerint a kóla kellemesen citromos és karamellillatú egyszerre, illetve buborékok is kellő számban vannak benne. Egy harmadik kollégánk szerint viszont a kólának szúrós a szaga, ami könnyezésre készteti az embert, de mint mondta, az íze kellemes. (32 pont)

Az első helyezést a Pepsi érte el. Ebből a márkából ugyancsak fél litert vásároltunk, 209 forintért. – Karamellás az illata, kellőképpen bubis, kellemes az íze. Ilyennek kell lennie egy kólának – jelentette ki kollégánk. Egy másik tesztelőnk ugyancsak azt emelte ki, hogy a kóla megfelelően szénsavas, és az íze is finom. Viszont akadt olyan is, aki úgy vélte, ez az üdítő túlságosan savas és csípi a nyelvet. (34 pont)


A végeredmény:

  • Pepsi (34 pont)
  • Coca-Cola (32 pont)
  • Ice Gold (30 pont)
  • Dr. Pepper (30 pont)
  • Fresh Cola (23 pont)
  • Apenta Cola (19 pont)
  • Tesco Cola (19 pont)
  • Spar Budget (16 pont)
  • Dennis (13 pont)
  • Márka (13 pont)

Üdítők cukortartalma (100 ml-ben)
Fresh Cola: 10,5 grammDr. Pepper: 6,8 grammCoca-Cola: 11,2 gramm

Pepsi: 11 gramm

Apenta Cola: 4,1 gramm

Spar Budget: 0,1 gramm

Ice-Gold: 0 gramm

Tesco sajátmárkás: 4,3 gramm

A Márka és a Dennis üdítők címkéjén a cukortartalom nincs feltüntetve




További hírek a Életmód kategóriából
“És a legjobb tanács, amit adhatok: ne haljunk meg…”
Debrecen - Mi a hosszú élet titka? Reméltük, a debreceniek tudják a választ a sokszor feltett kérdésre. tovább »
Megtalálja 15 másodpercen belül a hibás dobókockát?
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Nem adunk sok időt, de néhány másodpercnek elegendőnek kell legyen ahhoz, hogy [...] tovább »
OMSZ: elindult a Szív City életmentő mobilalkalmazás
Budapest - Elindult a Szív City elnevezésű, életmentést segítő mobilalkalmazás az Országos Mentőszolgálatnál [...] tovább »
Egy koron túl már reménytelen munkát találni?
Debrecen - A megkérdezettek negyede legalább félszáz helyre adta be az önéletrajzát; sikertelenül. tovább »
Kutatás: a magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő
Budapest - Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben [...] tovább »
Vérüket is adták a motorosok Nyíregyházán
Nyíregyháza - A nyíregyházi Óriáskerék Motoros Egyesület szervezett önkéntes véradást és adománygyűjtést [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Súlyemelő vb – Minden korábbinál több doppingteszt lesz
Budapest - Súlyemelő-világbajnokságon még soha nem végeztek annyi doppingellenőrzést, mint amennyit az idein [...] tovább »
DVSC: három játékos még rehabilitáción
Debrecen - Sós Bencét Mezőkövesden le kellett cserélni, de nem súlyos a sérülése. tovább »
Bajnokok Ligája: találkozik az angol és az olasz listavezető
Nyolc mérkőzéssel – az E, az F, a G és a H csoport két-két találkozójával – folytatódik kedden a [...] tovább »
Jégkorong Erste Liga – Edzőt váltott a Dunaújváros
Dunaújváros - Új vezetőedző, a kanadai Jason Morgan irányításával folytatja a szezont a Dunaújvárosi [...] tovább »
Stockholmi tenisztorna – Fucsovics Márton főtáblára jutott
Budapest, Stockholm, Nyíregyháza - Fucsovics Márton főtáblára jutott az 589 ezer euró (181 millió forint) [...] tovább »
Bajnokok Ligája – A szerdai program
Budapest, Nyon - Nyolc mérkőzéssel - az A, a B, a C és a D csoport két-két találkozójával - folytatódik [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása