Frissítve:

Tíz éve a legsokoldalúbb kampányt indítja Németországban a Magyar Turizmus Zrt.

Berlin, 2014. március 27., csütörtök (MTI) – Az utóbbi tíz év legnagyobb szabású tavaszi országnépszerűsítő kampányát indítja el a német piacon a Magyar Turizmus Zrt. (MT).

hiba beküldése

A Németországból érkező magyarországi vendégforgalom jelentősen bővült 2013-ban a német utazásszervező társaságoknál. A legjelentősebb német utaztatók 5-10 százalék körüli növekedést értek el éves szinten. Ezért az idén tavasszal, amikor a legtöbb német eldönti, hogy hol tölti az éves szabadságát, számos cég kiemelten kezeli Magyarországot és a kelet-közép európai régiót, mert további növekedést vár a térségtől.

Az egyik vezető utazásszervező, a DerTour például az értékesítő hálózata számára készített 2014-es katalógusban a kelet-közép európai régiót mutatja be, és a több tízezer példányban megjelent kiadvány címoldalára Magyarországot emelte – mondta az MTI-nek Mezősi Csilla, a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviseletének vezetője, hangsúlyozva, hogy a társaság a német szakmából kiinduló törekvésekhez kapcsolódva indítja el kampányát, amely az egészségturizmustól az ifjúsági turizmusig valamennyi területre kiterjed.

Németország a magyar idegenforgalom első számú küldőpiaca, évente több mint 2 millió vendégéjszakát töltenek el a német vendégek Magyarországon. A német piac jelentőségét mutatja, hogy egyedül akkora forgalmat generál, mint a rangsor második, harmadik és negyedik helyezettje együttvéve – mutatott rá a szakember.

A tavaszi kampány egyik központi eleme a német egységfolyamat meghatározó fordulataként számon tartott magyarországi határnyitás 25. évfordulója. Ezért “Magyarország akkor és ma” címmel külön promóciót is szerveztek. A vasfüggöny leomlására emlékeztető és az ország újrafelfedezésére ösztönző reklámok vezető közéleti hírportálokon – köztük a Die Welt, a Der Spiegel és a Stern online kiadásaiban – jelennek meg és Németország keleti tartományainak kultúra és politika iránt érdeklődő olvasóit célozzák meg.

Az MT a kampánynak ebben a részében együttműködik a német fővárosban működő magyar nagykövetséggel és a Balassi Intézet berlini kulturális intézetével (CHB) is. A Berlin központjában, a legfőbb turisztikai látványosságként ismert Brandenburgi kapunál álló követségi épület kirakataiban például minden este korabeli filmek idézik fel a határnyitás napjait, aktuális turizmus spotokkal Magyarországra irányítva a helyiek és a berlini városnézésre érkező látogatók figyelmét – mondta Mezősi Csilla.

A hagyományos termékek mellett egyre fontosabb a német ifjúság megszólítása is, amiben kiemelkedő a Sziget fesztivál szerepe – tette hozzá, hangsúlyozva: gyors felfutást jelez, hogy tavaly az egy évvel korábbihoz képest 25 százalékkal több hetijegy kelt el a fesztiválra a német piacon, az idén pedig jórészt az aktív marketingmunka eredményeként már január végére több hetijegyet adtak el, mint tavaly egész évben.

Az értékesítést az MT és a Sziget németországi PR-cégének közös nyereményakciója is ösztönzi, vezető német zenei lapok Facebook-oldalán még hónapokig fut a kampány, amelyben keretében az érdeklődők saját “Szigetes történetükkel” versenyezhetnek a jegyekért – mondta az MT képviseletvezetője.

A digitális világ lehetőségeit aknázza ki a német nyelvterület legnagyobb nyaralóház-közvetítő cégével, a Novasollal közösen indított Google Adwords kampány is, amelynek célja a tavalyi 5 százalékos, és az idén márciusig regisztrált újabb 8 százalékos növekedés további ösztönzése – fejtette ki a szakember.

Az egészségturizmusban az MT az idén új módszerekkel és új üzenettel – a Fájdalomcsökkentő vakáció (Urlaub vom Schmerz) jelszóval – jelentkezik. A nemzeti turisztikai szervezet a legnagyobb német regionális lapban, a naponta 400 ezer példányban megjelenő WAZ-ban telefonos információs kampányt indított, és egyebek mellett egy német egészségbiztosító társasággal együttműködve a német biztosítással igénybe vehető magyarországi kezelésekről is tájékoztatja az érdeklődőket.

A KSH adatfelvétele ugyan nem terjed ki a dunai hajóutakon résztvevő turistákra, de ez a szegmens egyre bővül, és az utazásszervezők adatai alapján már most évi 300-500 ezer külföldi vendégéjszakát jelent a magyar idegenforgalomnak. Ezért az MT szorosabbra fűzi a szálakat a hajótársaságokkal, és elsősorban arra törekszik, hogy a Vigadó, a Várbazár, a Zeneakadémia vagy éppen az Erkel Színház felújítása révén mind szélesebb budapesti kulturális turisztikai lehetőségekre irányítsa a figyelmet. Ezt szolgálja a prémium kategória piacvezetőjével, az Arosa társasággal folytatott együttműködés is, amelynek keretében az idén új hajót avató cég a klasszikus zene témája köré szervezett dunai utat indít, s sajtóútnak a budapesti programját már közösen szervezik – mondta Mezősi Csilla.

Az MT a kulturális turizmust egy sor más területen is erősíti a német piacon, elsősorban a Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) promóciójával. A január óta számos médiamegjelenés népszerűsíti a fesztivált, több tekintélyes lapban, köztük a Die Weltben és a Frankfurter Allgemeine Zeitungban hirdetéseket is közöltek, a Germanwings légitársasággal pedig akciót szerveztek, amelynek révén a törzsutasok duplán kapnak törzsutaspontot, ha a BTF idejére foglalnak jegyet a budapesti járatokra – mondta az MT németországi képviseletvezetője.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Kevés az okosotthon, de lesznek változások
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Az integrált eszközök segítségével nem csak időt és energiát [...] tovább »
Indulhat a 48-as főút felújítása, jön a pénz
Debrecen - Hamarosan elkezdődik, és a tervek szerint 2021 március végére fejeződik be a 48-as főút [...] tovább »
Kedden folytatódik a demonstráció
Nyíregyháza - Ha nem közelednek az álláspontok, újabb tüntetés lesz. tovább »
Hitelminősítés – Megerősítette pozitív kilátással a magyar államadós-besorolásokat a Standard & Poor’s
London - Megerősítette Magyarország hosszú és rövid futamidejű, devizában és forintban fennálló [...] tovább »
Hitelminősítés – MNB: a Fitch augusztusban, az S&P jövő év elején minősítheti fel Magyarországot
Budapest - A Magyar Nemzeti Bank értékelése alapján Magyarország már megérett a felminősítésre, és bár a [...] tovább »
Farmer Expo – Agrárminiszter: a nyúlhúsnál nincs egészségesebb hús
Debrecen - Nincs egészségesebb hús, mint a nyúlhús - jelentette ki az agrárminiszter pénteken a Farmer Expón, a [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
„A csapat hajtott és küzdött, de az egyéni hibák mai is döntőnek bizonyultak”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Közép csoportjának 2. fordulójában négy meccset játszottak volna [...] tovább »
„Gól nélkül ezt a játékot nem lehet játszani…”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Kelet csoportjának 2. fordulójában két meccset játszottak szombaton. tovább »
„Ez volt az a mérkőzés, amit meg kellett volna nyernünk, mégis kikaptunk…”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Északi csoportjának 2. fordulójában három meccset játszottak szombaton. tovább »
„Álomszerű kezdés, egy edző nem is kérhet jobb forgatókönyvet”
Miskolc - A labdarúgó megyei I. osztály, 2. fordulójában öt mérkőzést rendeztek meg szombaton. tovább »
„Butaságnak tartom azt, hogy nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba lépni”
Miskolc - A labdarúgó NB III Keleti csoportjának 3. fordulójában megyei meccset is rendeztek szombaton. tovább »
Bicsák Bence negyedik lett a svájci triatlon vk-n
Lausanne - A legjobb magyarként Bicsák Bence negyedik helyen végzett a triatlonosok szombati világkupaversenyén [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása