Frissítve:

Szijjártó: a nemzetközi cégek jelentősen növelik a gazdasági teljesítményt

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára (j) és Nikos Kalaitzidakis ügyvezető igazgató az ásványvízexport elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. zalaszentgróti palackozóüzemében 2014. február 3-án. A Coca-Cola új, Horvátországba induló ásványvízexportjával megduplázódik az eddigi teljes magyarországi ásványvízkivitel. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára (j) és Nikos Kalaitzidakis ügyvezető igazgató az ásványvízexport elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. zalaszentgróti palackozóüzemében 2014. február 3-án. A Coca-Cola új, Horvátországba induló ásványvízexportjával megduplázódik az eddigi teljes magyarországi ásványvízkivitel. - © MTI Fotó: Varga György
Zalaszentgrót, 2014. február 3., hétfő (MTI) – A nagy nemzetközi vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások jelentősen növelik a magyar exportot és ezen keresztül a teljes magyar nemzetgazdasági teljesítményt – jelentette ki a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára hétfőn Zalaszentgróton.

hiba beküldése

Szijjártó Péter a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. palackozóüzemében az ásványvízexport elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a kormány eddig 38 stratégiai megállapodást kötött többségében nemzetközi vállalatokkal. Ezek a cégek azóta 650 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre és 5500 új munkahelyet hoztak létre Magyarországon.

A Coca-Cola új, Horvátországba induló ásványvízexportjával kapcsolatban azt mondta: ezzel megduplázódik az eddigi teljes magyarországi ásványvízkivitel.

A miniszterelnökségi államtitkár felidézte, hogy a világgazdasági válság az országok és a nemzetközi vállalatok részéről is új stratégiát követelt, és Magyarország 2010-ben azt az utat választotta, hogy megteszi a szükséges változtatásokat. Hogy a válság után erősebbek legyünk, “bátor döntések kellettek, amiket kétségtelenül konfliktusok öveztek”, de mára el lehet mondani, hogy ez egy sikeres választás volt – mondta.

Az erős termelő szektorral rendelkező országok nagyobb eséllyel lesznek erősebbek a válság után, ezért határozta el a kormány, hogy Magyarország legyen Európa termelési központja, ebből az elhatározásból vezethető vissza minden olyan fontos döntés, ami az elmúlt három és fél évben született. Ezek közé tartozik az adórendszer, a felsőoktatási és szakképzési rendszer vagy a munkajogi szabályok átalakítása – részletezte a politikus.

Hozzátette: a stratégiai célok eléréshez stratégai megállapodásokra volt szükség, az elsőt 2012-ben éppen a Coca-Colával kötötte meg a magyar kormány. Mindezzel az volt a cél, hogy a nagy nemzetközi vállalatok magyarországi érdekeltségei a cégcsoportjukon belül is versenyelőnyhöz jussanak, illetve növeljék a magyar beszállítói arányt.

Szjjártó Péter úgy fogalmazott: “a magyar nemzetgazdaság lelkét a kis- és közepes vállalkozások adják”, de az ő sikerük döntően attól függ, hogy be tudnak-e kapcsolódni egy nemzetközi vállalat beszállítói láncába.

A zalaszentgróti ásványvízexportot azért is nevezte jelentősnek, mert a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC cégcsoportjában a magyar vállalat a legjelentősebb gyártóközpont és a legnagyobb európai exportőr. A cég a 2011-es 8 milliárd után tavaly már 20 milliárd forintos exportbevételt ért el.

A politikus elmondta: a Coca-Cola eddig 110 milliárd forintot ruházott be Magyarországon, és jelenleg 1250 embernek ad közvetlenül munkát. A kormánnyal kötött megállapodásnak megfelelően folyamatosan növeli a magyar beszállítói arányt. Ma már kizárólag magyar almából készült gyümölcsleveket állít elő, a hazai gazdáktól évente 7,5 ezer tonna almát vásárol, és az egyéb alapanyagok kétharmada is magyar beszállítóktól származik.

A Coca-Cola “a magyar-amerikai gazdasági együttműködés újabb sikere” is. Ezzel az amerikai befektetések összértéke elérte a 9 milliárd dollárt, és a kereskedelmi forgalom egy év alatt 19,6 százalékkal nőtt úgy, hogy a magyar export 25 százalékkal növekedett az Egyesült Államok irányába – hívta fel a figyelmet Szijjártó Péter.

Nikos Kalaitzidakis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetője arról beszélt: a társaság célja, hogy Közép-Európa első számú gyártóközpontja legyen Magyarországon, ehhez pedig egy újabb lépés az ásványvízexport elindítása.

A Bistra néven Zalaszentgróton palackozott vizeket Horvátországba szállítják, ahol ezen a néven már eddig is forgalmaztak ásványvizet. Terveik szerint idén 10 millió litert szállítanak a zalai városban 200 embert foglalkoztató üzemből.

A NaturAquát is palackozó üzemben 700 millió forintos kapacitásbővítő beruházást hajtottak végre, és ehhez 210 millió forintos európai uniós támogatást nyertek. A NaturAqua gyártását Zalaszentgróton 2002-ben indították el 12 milliárd forintos befektetéssel.

Az ügyvezető kitért arra is, hogy a magyarországi üdítőital-export 90 százalékát adta eddig a Coca-Cola 20 milliárd forintos értékkel, és a cég az első 10 magyarországi élelmiszer-feldolgozó társaság közé tartozik.

– MTI – 



További hírek a Gazdaság kategóriából
Vajon mely családok járhatnak a legjobban?
Debrecen - A használt lakásokra igényelhető csok összege akár egy extra félszobára is elég lehet. tovább »
Energiahivatal: 73 milliárdról 33 milliárd forintra csökkent a lakossági közműtartozás
Budapest - Az elmúlt öt évben kevesebb mint felére, 73 milliárdról 33 milliárd forintra csökkent a lakossági [...] tovább »
Bútorszövetség: az otthonteremtési kedvezmény lendített a bútorpiacon
Budapest - A Magyar Bútor és Faipari Szövetség szerint a 2008-as válságot követően magához tért a magyar [...] tovább »
Közgazdász: az iparban van a legnagyobb munkaerő-hiány
Budapest - Az iparban jelentkezik a legnagyobb munkaerő-hiány Magyarországon - mondta Csath Magdolna közgazdász [...] tovább »
Hitelminősítés – Leminősítette Olaszországot a Moody’s
London - Leminősítette Olaszországot a Moody's Investors Service, mindenekelőtt az olasz költségvetési helyzet [...] tovább »
Okos városok tervezése indul Hajdú-Bihar Megyében
Hajdú-Bihar - Az országban elsők között készül „okos város” fejlesztési stratégia Hajdú-Bihar megyében [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
„A felnőtt fociban a legfontosabb dolog az eredmény”
Hajdú-Bihar - Összegyűjtöttük a labdarúgó megye I-es bajnokság vasárnapi meccseredményeit, valamint [...] tovább »
Férfi kézilabda NB I – A Szeged ismét győzött Veszprémben
Veszprém - A címvédő MOL-Pick Szeged 32-27-re nyert a Telekom Veszprém otthonában a férfi kézilabda NB I [...] tovább »
„A sors visszaadta, amit a múlt héten elvett”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Kelet csoportjának 11. fordulójában három meccset játszottak vasárnap. tovább »
„Ez a teljesítmény az, amelyet már régen vártunk a csapattól”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Északi csoportjának 11. fordulójában öt mérkőzést játszottak vasárnap. tovább »
„Tanúbizonyságot tett a csapat, hogy tud küzdeni”
Debrecen - Íme a Debreceni EAC és az Erzsébeti Spartacus MTK NB III-as mérkőzésének eredménye, valamint Sáfár [...] tovább »
Jégkorong Erste Liga – Kétgólos brassói győzelem
Budapest - A Corona Brasov igazolta a papírformát, és 6-4-re kerekedett a vendég Fehérvári Titánok együttese [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása