Frissítve:

Orbán: a gyorsaság a legnagyobb versenyelőny

Budapest, 2014. március 27. Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a Knorr-Bremse Vállalatcsoport Haszonjármű Üzletága kecskeméti gyártó- és fejlesztési bázisának avatásán 2014. március 27-én. A 19 ezer négyzetméteres komplexumot hatmilliárd forintból közel 9 hektáron, zöldmezős beruházással alakították ki. Budapest, 2014. március 27. Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a Knorr-Bremse Vállalatcsoport Haszonjármű Üzletága kecskeméti gyártó- és fejlesztési bázisának avatásán 2014. március 27-én. A 19 ezer négyzetméteres komplexumot hatmilliárd forintból közel 9 hektáron, zöldmezős beruházással alakították ki. - © MTI Fotó: Ujvári Sándor
Kecskemét, 2014. március 27., csütörtök (MTI) – A gyorsaságot nevezte Magyarország legnagyobb versenyelőnyének Orbán Viktor miniszterelnök a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. gyárának átadási ünnepségén csütörtökön Kecskeméten.

hiba beküldése

A kormányfő kifejtette: “azért tudtunk gyorsak lenni, mert egységesek voltunk”, megértette az ország, hogy össze kell tartani akár a gazdasági válsággal, akár a dunai árral szemben. A 12 hónap alatt felépült komplexumra utalva megjegyezte: ez a gyorsasági rekord kérészéletű, mert a közeljövőben Kínában még gyorsabban építenek fel egyet.

Kiemelte: ez világossá tesz, hogy nem elégedhetünk meg azzal a teljesítménnyel, amit eddig elértünk, mert a világ új kihívásokat tartogat, és “nekünk mindenkinél gyorsabbnak kell lenni, még azoknál is, akik ma még gyorsabbnak bizonyulnak, mint mi”.

Orbán Viktor szerint ezt a versenykihívást kell megérteni a magyaroknak, s újabb és újabb célokat kitűzni, újabb és újabb versenyekbe benevezni.

Szólt arról, hogy Németország a második világháború utáni reménytelen helyzetéből azért tudott talpra állni és elnyerni a világban őt megillető helyet, mert volt önbecsülése.

Egy nehéz helyzetbe került nemzet csak akkor képes sikereket elérni és talpra állni, ha megőrzi az önbecsülését – emelte ki, megjegyezve: a mostani magyar sikereket sem lehet mással magyarázni, minthogy az utolsó pillanatig mindig megőriztük azt a képességünket, hogy tartani akartuk magunkat valamire, be akartuk bizonyítani, hogy képesek vagyunk a világ bármely országával versenyképes teljesítményt nyújtani.

Orbán Viktor azt is hangsúlyozta: személyes hálával tartozik a Knorr-Bremsének, amiért 1999-ben fejlesztési központot hozott létre Budapesten, és ezzel utat mutatott a kormánynak, hogy hogyan lesz “az összeszerelő Magyarországból, egy kutatásban, technológiában, fejlődésben, fejlesztésben is a világ élvonalához tartozni képes Magyarország”, mire van szüksége, hogy eggyel előbbre rukkolhasson a nemzetközi versenyben.

Úgy fogalmazott: a vállalat nemcsak egy fejlesztési központot hozott létre Magyarországon, hanem ezzel a “zseblámpával” megmutatta azt az utat, amit a magyar iparpolitikának érdemes követnie.

A kormányfő méltatta, hogy a világon minden hetedik ember veti bizalmát a cég által készített termékekbe.

A mostani beruházás nem jöhetett volna létre a magyar munkások nélkül, akik bebizonyították, hogy képesek a világ bármely országával vetélkedve, egyenletes minőségű, szériában gyártott termékeket előállítani – mutatott rá, megjegyezve: a jövőért is meg kell dolgozni, de az eredmények biztatóak, és azt üzenik, hogy a magyarok képesek a következő évtizedekben is a világszínvonal legjavát nyújtani.

Heinz Hermann Thiele, a Knorr-Bremse vállalatcsoport felügyelőbizottságának elnöke arról beszélt, hogy nagyon komoly támogatást kaptak a kormány részéről a beruházáshoz, az építkezés és az engedélyek kiadásakor pedig minden elképzelhető segítséget megkaptak a városvezetéstől.

A kecskeméti gyár mintegy 900 dolgozója közül 117 magasabb képzett mérnök dolgozik a kutatás-fejlesztésen – tette hozzá a felügyelőbizottság elnöke.

Az átadáson jelen lévő Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordulva így fogalmazott: “bizonyos vagyok, hogy ez az ország az ön vezetése alatt nagy előrelépést tett, és ezt a küszöbön álló választások látványosan igazolják a jövőben is”.

Németországban efelől a legkisebb kétségünk sincsen – fűzte hozzá.

Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója visszatekintett az elmúlt 40 évre, amióta Kecskeéten termel a német vállalat, amely, szavai szerint beépült a magyar gazdaságba, különösen a beszállítók tekintetében.

Komoly eredménynek nevezte, hogy több magyar kisbeszállító mára már a Knorr-Bremse nagybeszállítóvá vált.

A mennyiségi lépések után szükség volt arra, hogy minőségi váltás legyen, mert rövid időn belül kell a globális kihívásoknak megfelelni – fogalmazott a vezérigazgató.

Jó döntésnek nevezte, hogy helyi vállalkozóval, a Verbau Kft.-vel építették fel az új gyárat, mely a Knorr-Bremse legmodernebb fejlesztési elképzelései szerint valósult meg.

Salacz László, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjelöltje köszöntőjében hangsúlyozta: versenyképesség és hatékonyság a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. beruházásának a mottója, melyet párhuzamba lehet állítani azzal a törekvéssel, amely Magyarországot és benne Kecskemétet is jellemezte az elmúlt négy évben.

Hozzátette: Magyarország és benne Kecskemét gazdasági fejlődéséhez nagymértékben hozzájárultak az 1989 óta egyre növekvő számban ide települő cégek, melyek az utóbbi négy évben közel 10 ezer új munkahelyet teremtettek a városban és környékén.

Kecskemét, az egykor kizárólag mezőgazdasági terményeiről híres város, ma az autógyártás és az ahhoz kapcsolódó ipar egyik központjává vált Magyarországon, köszönhetően a külföldi cégek, elsősorban a németek beruházásainak és a kormány támogatásának – mondta.

A Magyarországon egy évszázada jelen lévő német Knorr-Bremse közel hatmilliárd forintból építette fel haszonjármű üzletágának új gyártó- és fejlesztési bázisát Kecskeméten. A 19 ezer négyzetméteres komplexumot közel 9 hektáron, zöldmezős beruházással alakították ki, és összességében 1,4 milliárd forintos uniós és állami támogatást vontak be.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Szakértő: történelmi rekordot ért el az építőipar 2018-ban
Budapest - Történelmi rekordot ért el az építőipar 2018-ban, mivel az építőipari teljesítmény értéke még [...] tovább »
Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban
Budapest - Az Európai Unióban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban az egy évvel korábbihoz [...] tovább »
Javuló kerékpárutakat ígér a kezelő
Hajdú-Bihar - Nem nyüzsögnek a biciklisek a Debrecen környéki kerékpárutakon még ezekben a napokban sem. tovább »
Az idén február 21-én nyílik az Utazás 2019 kiállítás
Budapest - Az idén február 21. és 24. között rendezik meg az ország és a régió legjelentősebb nemzetközi [...] tovább »
Felméri a munkavállalók sztrájkkészségét az Országos Közszolgálati Sztrájkbizottság
Budapest - A követelések megfogalmazása után megkezdte a munkavállalók sztrájkkészségének felmérését a [...] tovább »
Európa legnagyobb tetőnaperőmű-parkja épül a győri Audiban
Győr - Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az E.on Hungária Zrt. Európa [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Közel állt a bravúrhoz a listavezető ellen a DVSE
Debrecen - Egy végletekig kiélezett mérkőzésen szenvedett kétgólos vereséget a Debrecen a veretlen OSC-től. tovább »
DVSC Schaeffler: keserű keleti rangadó
Debrecen - A rengeteg ziccert rontó Debrecen hibáit megbüntette a Békéscsaba. tovább »
Fernando: „Kétarcú meccs volt a mai”
Budapest, Miskolc - „A meccs kulcsa az volt, hogy Szabó B. hátrább jött egy picit, több dinamika lett ezzel a [...] tovább »
Kisvárda Master Good – Gól nélküli döntetlen
Kisvárda - Az első félidő küzdelmes játékot hozott Kisvárdán, gólt viszont nem láthattak a nézők. tovább »
Férfi kosárlabda Magyar Kupa – A Szolnok megvédte címét
Győr - A Szolnoki Olaj KK megvédte címét a férfi kosárlabda Magyar Kupában, miután a szombati, győri döntőben [...] tovább »
Megyei presztízsrangadóval kezdődik a tavaszi szezon
Nyíregyháza - Egy év után újra a Continental Arénában játszik a Kölcsey DSE. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása