Frissítve:

OKSZ: súlyos teher a kereskedőknek a reklámadó

Budapest, 2015. május 11., hétfő (MTI) – Súlyos teher a kereskedőknek a reklámadó, mivel jelentős hányada, közvetlenül vagy közvetve, a fogyasztási cikk kereskedelmet terheli – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hétfőn az MTI-vel.

hiba beküldése

A tájékoztatás szerint a fogyasztási cikk piac rendkívül árérzékeny, így a kereskedők és a beszállító gyártók számára alapvető piaci követelmény az áremelések fékezése.

Az OKSZ emlékeztet: vállalkozói oldalról a költséggazdálkodás körültekintő üzletpolitikát követel. A fogyasztási cikk piac érintett szereplőinek túlnyomó része eddig a reklámadó 1 százalékos kulcsa után adózott, a tervezett 5,3 százalékos kulcs pedig ötszörös emelés, miközben az 500 millió forintig nulla kulcsos adóalap csökkentése 100 millió forintra durva adónövekedést okoz – közölték.

Az OKSZ szerint az érintett kis- és középvállalkozói körben a növekedés mértéke ennek akár a tízszerese is lehet. Ez kezelhetetlen, kigazdálkodhatatlan költségnövekedés – állítja az OKSZ.

A szervezet közlése alapján súlyos feszültség forrása az is, hogy az adómentesség tervezett 100 millió forintos új határa egyidejűleg az adó kiterjesztését jelenti újabb adóalanyokra, a kis- és középvállalkozói körre.

Az OKSZ úgy véli, a kereskedelem számára nagy probléma a saját célú reklám adóztatása is. Ez az a fajta reklám, amikor a kereskedő a saját termékét saját maga reklámozza, például szórólapokon, üzletben elhelyezett feliratokon. A kereskedelmi kis- és középvállalkozások nagyobb részt ezt a reklámlehetőséget használják.

Az OKSZ szerint a reklámtevékenység elválaszthatatlan bármely gazdálkodó szervezet tevékenységétől, és elengedhetetlen a magyar vállalkozások piaci helyzetének megtartásához, erősítéséhez. A kis- és középvállalkozások számára a túlélés egyik eszköze a saját célú reklám – állítja az OKSZ.

Közölték: a reklámadóról szóló törvény hatályos szövege az 500 millió forint összegben meghatározott adómentes határral a gyakorlatban biztosította, hogy elsősorban a kis- és közepes termelők, szolgáltatók, kereskedők saját célú reklámköltése után ne keletkezzen adóteher.

Az OKSZ mindezért kezdeményezte a saját célú reklám adóztatásának megszüntetését, illetve javasolja az 500 milliós adómentes sáv megtartását is.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Jó javaslatokkal álltak elő a védőnők
Debrecen - Az alpolgármester vezetésével ezentúl havi szinten egyeztetnek a problémákról. tovább »
Átadták a Nébih megújult laboratóriumát
Debrecen - A debreceni labor új részlegét 110 millió forintból alakították ki. tovább »
Plusz pénzeket kérnek az óvodákra, bölcsődékre
Debrecen - Az építőipar fellendülése 30 százalékkal emeli az építési és felújítási költségeket. tovább »
További háziorvosi rendelők felújítása a cél
Debrecen - Újabb három rendelő renoválását kezdeményezi az önkormányzat. tovább »
Lasszóval fogják a napszámosokat
Nyíregyháza - A munkaadók sokszor nem hivatalosan viszik el az embereket, akik arra az időre szabadságot jelentenek. tovább »
Félnek a polgármesterek, hogy nem jönnek ki a pénzből
Hajdú-Bihar - Az államtól lehet igényelni többletforrást, persze csak indokolt és igazolható esetben. tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Nekik nyolc: mindenki dobogóra állhatott
Nyíregyháza - Az országos bajnokság területi válogatója előtti utolsó felkészülési lehetőség volt a Kabán [...] tovább »
Cellspan-Balkány: pontlevonással bűnhődtek
Balkány - A legutóbbi bajnoki forduló után közölt táblázatban szemet szúrt, hogy a megyei első osztályban [...] tovább »
Most telt be a pohár Tarpán: 8 futballistát tettek lapátra
Tarpa - Vétett a házirend ellen a Tarpáról elküldött nyolc futballista. tovább »
Sakkozók a futballstadionban
Nyíregyháza - A nyíregyházi Varga Péter az ifjúsági egyéni Európa- és világbajnokságon is csapatvezetőként [...] tovább »
A lokista B-közép üzent
Debrecen - A nemzetközi kupamérkőzések között bajnokit vesztett a Loki a Fehérvár ellen. tovább »
Maratoni dobpergés: művészettel a sportért
Miskolc - A fiatalok ezúttal a Solidarity című produkciót mutatták be, ezzel buzdítva a verseny résztvevőit. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása