Frissítve:

OKSZ: súlyos teher a kereskedőknek a reklámadó

Budapest, 2015. május 11., hétfő (MTI) – Súlyos teher a kereskedőknek a reklámadó, mivel jelentős hányada, közvetlenül vagy közvetve, a fogyasztási cikk kereskedelmet terheli – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hétfőn az MTI-vel.

hiba beküldése

A tájékoztatás szerint a fogyasztási cikk piac rendkívül árérzékeny, így a kereskedők és a beszállító gyártók számára alapvető piaci követelmény az áremelések fékezése.

Az OKSZ emlékeztet: vállalkozói oldalról a költséggazdálkodás körültekintő üzletpolitikát követel. A fogyasztási cikk piac érintett szereplőinek túlnyomó része eddig a reklámadó 1 százalékos kulcsa után adózott, a tervezett 5,3 százalékos kulcs pedig ötszörös emelés, miközben az 500 millió forintig nulla kulcsos adóalap csökkentése 100 millió forintra durva adónövekedést okoz – közölték.

Az OKSZ szerint az érintett kis- és középvállalkozói körben a növekedés mértéke ennek akár a tízszerese is lehet. Ez kezelhetetlen, kigazdálkodhatatlan költségnövekedés – állítja az OKSZ.

A szervezet közlése alapján súlyos feszültség forrása az is, hogy az adómentesség tervezett 100 millió forintos új határa egyidejűleg az adó kiterjesztését jelenti újabb adóalanyokra, a kis- és középvállalkozói körre.

Az OKSZ úgy véli, a kereskedelem számára nagy probléma a saját célú reklám adóztatása is. Ez az a fajta reklám, amikor a kereskedő a saját termékét saját maga reklámozza, például szórólapokon, üzletben elhelyezett feliratokon. A kereskedelmi kis- és középvállalkozások nagyobb részt ezt a reklámlehetőséget használják.

Az OKSZ szerint a reklámtevékenység elválaszthatatlan bármely gazdálkodó szervezet tevékenységétől, és elengedhetetlen a magyar vállalkozások piaci helyzetének megtartásához, erősítéséhez. A kis- és középvállalkozások számára a túlélés egyik eszköze a saját célú reklám – állítja az OKSZ.

Közölték: a reklámadóról szóló törvény hatályos szövege az 500 millió forint összegben meghatározott adómentes határral a gyakorlatban biztosította, hogy elsősorban a kis- és közepes termelők, szolgáltatók, kereskedők saját célú reklámköltése után ne keletkezzen adóteher.

Az OKSZ mindezért kezdeményezte a saját célú reklám adóztatásának megszüntetését, illetve javasolja az 500 milliós adómentes sáv megtartását is.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Cseresnyés: márciustól ismét “bónuszt” kaphatnak a közfoglalkoztatásból versenyszférába kilépők
Budapest - Március elsejével ismét elindul a Közfoglalkoztatásból a versenyszférába program, amelyben [...] tovább »
Február végén ellenőrzi az MNB a bankok hitelezési vállalásait
Budapest - Február végén ellenőrzi a Magyar Nemzeti Bank (MNB), teljesítették-e a bankok tavaly a korábban a [...] tovább »
Ismét divatba jöttek a klasszikus szakmák
Debrecen - A vártnál jóval többen jelentkeztek burkolónak, festőnek, asztalosnak, kőművesnek. tovább »
KSH: 4,3 százalékosra csökkent a munkanélküliség
Budapest - 2016. november-2017. januárra 198 ezerre csökkent a munkanélküliek száma, ami 82 ezerrel alacsonyabb az [...] tovább »
Csökken a benzin, nő a gázolaj ára
Budapest - Csökkenti bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a [...] tovább »
Kft-k, figyelem: fontos határidő közeleg
Debrecen - A társasági törzstőke március 15-től nem lehet kevesebb 3 millió forintnál. tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
DVTK Jegesmedvék: Az Újpesten kell túljutni a fináléért
Miskolc - A lila-fehérek elleni elődöntős csata kedden 18.30-kor kezdődik a jégcsarnokban. tovább »
Szpari – Pontok kellenek bárkikkel és bármilyen szerkezettel
Nyíregyháza - Még hogy nem lehet egy folyóba kétszer belelépni! A Szpari játékosai bebizonyították. A tavaszi [...] tovább »
Tánctagozatosok a kosármeccsen
Nyíregyháza - Üde színfoltja volt a kosárlabda mérkőzés szünetében az a betétszám, amivel a Nyíregyházi [...] tovább »
Nem maradtak bajnoki cím nélkül
Nyíregyháza - Szikszai Róberték ugyan nem indultak, a gégényi Vass Anett szállította az elsőséget a [...] tovább »
Sunshine-NyíKSE – Nem csúsztak el Mezőberényben
Kosárlabda - Csúszós játéktéren lépett pályára a Sunshine-NyíKSE NB II-es férfi kosárlabda-csapata, de nyert. tovább »
Második helyen zárták az alapszakaszt a csengeri futsalosok
Csenger - Erősen benne volt a pakliban, hogy Majoros Péter, vagyis a műsorvezető-rapper, Majka, illetve a hűséges [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása