Frissítve:

NMHH: 48 millió forintos bírság a UPC-nek jogszerűtlen piaci magatartása miatt

Budapest – Jogszerűtlen piaci magatartása miatt 48 millió forintos bírsággal sújtotta a UPC-t az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

hiba beküldése

Az MTI-hez pénteken eljuttatott közlemény szerint a szolgáltató közel két hónapon át ellehetetlenítette egy másik szolgáltató elérhetőségét.

A UPC Magyarország Telekommunikációs Kft. vezetékes és mobiltelefon előfizetői 2017. július 25. és szeptember 18. között nem érték el az On Line System Informatikai és Tanácsadó Kft. (OLS) hálózatában lévő telefonszámokat – tudatta az NMHH.

A most lezárult eljárás első fokú határozata szerint a UPC piaci magatartásával súlyosan megsértette a telefonszolgáltatás nyújtására vonatkozó azon alapvető európai uniós és hazai jogszabályokat, amelyek szerint biztosítania kellett volna az előfizetői számára valamennyi hívószám elérhetőségét – áll a közleményben.

Hozzáteszik: a szankció formáját és a bírság mértékét a hatóság számos szempontot figyelembe véve alakítja ki, így többek között az eset súlyát és az érintett előfizetők számát, az ismételtséget, a jogsértéssel okozott érdeksérelmet, az elért vagyoni előnyt és a piacra gyakorolt hatást is mérlegelve.

Jelen eljárás lefolytatását az előfizetőkön túl maga az OLS is kérte, tekintettel arra, hogy a UPC a hívások továbbítását az erről folytatott egyeztetések után sem biztosította.

Mint jelezték, a kialakult helyzetet az is súlyosbította, hogy a UPC a hozzá forduló előfizetőket, őket szándékosan félretájékoztatva, a másik szolgáltató ügyfélszolgálatára irányította, arra hivatkozva, miszerint a hiba az OLS hálózatában adódik.

Ezzel szemben a vizsgálat feltárta, hogy a sikertelen hívásokat nem hálózati hiba okozta, hanem a UPC saját maga tiltotta le az OLS előfizetők elérését az OLS-el nem rendezett egyéb elszámolási vita miatt, jegyezték meg, hozzátéve, a vizsgálat azt is megállapította, hogy a UPC a sikertelen hívások miatti előfizetői panaszokat nem tekintette hibabejelentéseknek, azok ellenére sem tette meg a szükséges lépéseket.

A UPC csak a vizsgálat elindítását követően intézkedett arról, hogy az előfizetői által kezdeményezett hívások egy harmadik szolgáltatón keresztül eljuthassanak az OLS és a további érintett szolgáltatók előfizetőihez.

Fontos tény az is, hogy a UPC a késedelmes hibaelhárításért nem fizetett kötbért az előfizetőinek – ami egyébként jogszabályi kötelezettsége lett volna az érintett előfizetők kérése nélkül is -, ráadásul az érintett számok között több olyan is volt, melyek közintézményekhez tartoztak, elérhetőségük sok előfizető számára kiemelten fontos lett volna társadalmi szerepük és jelentőségük miatt – jelezték, példaként említve önkormányzatot, idősek otthonát, háziorvosi rendelőt.

A hatóság szakemberei megállapították, hogy a UPC hozzávetőleg 22 ezer telefonszám elérhetőségét nem – vagy legalábbis nem teljes körűen – biztosította, több mint 38 ezer hívás sikertelen volt, ami összesen több mint 4 ezer UPC-előfizetőt érintett. A korábban az OLS-hez tartozó, de onnan elhordozott, tehát már más szolgáltatók hálózatában lévő számok elérhetetlensége miatt kívülálló szolgáltatók és azok előfizetői is érintettek lettek, áll a közleményben.

Az NMHH arra figyelmeztetett: az európai uniós és az annak megfelelően elfogadott hazai szabályozás alapján a telefon-előfizetőknek bármely, az úgynevezett nemzeti számozási tervben található számot fel kell tudni hívni, függetlenül attól, hogy az melyik szolgáltató hálózatában van.

A hazai jogszabályok ennek érvényesülése érdekében kötelezettségként kifejezetten elő is írják a szolgáltatók számára az együttműködést közvetlen megállapodásokkal vagy közvetítő szolgáltatók közbeiktatásával. Ha egy számot egy másik hálózatba hordoztak, a hívó fél szolgáltatója köteles gondoskodni arról, hogy a hívás a megfelelő szolgáltatóhoz legyen irányítva, jegyzi meg a hatóság.

A bírság kiszabásával az NMHH nyomatékosítja, hogy valamennyi szolgáltató köteles saját hálózatából biztosítani a nemzeti számozási tervben szereplő, az NMHH által kijelölt valamennyi telefonszám elérhetőségét. A UPC magatartása súlyosan sértette saját előfizetőinek jogait és érdekeit, de negatív hatással volt az érintett piaci szereplőkre és azok előfizetőire is.

Az NMHH a jövőben is határozottan fellép az előfizetők jogainak védelmében, és a fokozatosság és arányosság elvét alapul véve szigorúan szankcionál minden jogszerűtlen piaci magatartást – említik meg, kitérve arra is, hogy az elsőfokú döntés még nem jogerős, azzal szemben az elmarasztalt szolgáltató fellebbezhet a hatóság elnökénél.

Mint írják, a hatóság eddig csak azon 31 előfizető esetében kötelezhette a UPC-t a hiba késedelmes elhárítása miatti kötbérfizetésre a szolgáltatót, ahol a UPC a hiba bejelentőjét be tudta azonosítani, mivel a bejelentésben az OLS mint érintett szolgáltató szerepelt, ezért arra kérik az ügyfeleket, hogy ha az érintett időszakban – tavaly július 25. és szeptember 18. között – tettek hibabejelentést, de kötbért nem, mindenképpen jelezzék a szolgáltatónak, ha a késedelmes kijavítás ellenére nem kapták meg a térítést.

– MTI –

Címkék: , ,


További hírek a Gazdaság kategóriából
Szijjártó: az eurázsiai szabadkereskedelmi térség létrehozása Magyarország és Európa érdeke is
Pozsony - Európának egyértelmű érdeke, hogy újraindítsa az eurázsiai szabadkereskedelmi térség gondolatát, [...] tovább »
Elemzők szerint a kedvezményes áfa kivezetése miatt csökkent az építési engedélyek száma
Budapest - Elemzők szerint az új építésű ingatlanokra év végéig érvényben lévő, kedvezményes lakásáfa [...] tovább »
Agrárminiszter: vízjogi engedély nélkül is díjmentesen öntözhetnek a gazdák
Budapest - Vízjogi létesítési engedély nélkül is díjmentesen öntözhetnek a gazdák a tavaszi szárazság [...] tovább »
Videó: Felfüggesztette egy baranyai húsüzem működését a Nébih
Pécs - Felfüggesztette egy Baranya megyei húsüzem működését és a cég több mint huszonnyolc tonna termékét [...] tovább »
Mabisz: könnyebben kezelhető és átláthatóbb lesz az E-kárbejelentő
Budapest - A héten megjelent új verziónak köszönhetően könnyebben kezelhetővé válik, és átláthatóbb lesz a [...] tovább »
EP-választás – Erdős Norbert: az agrártámogatások megőrzése is a voksoláson múlik
Budapest - Az agrártámogatások megőrzése is az európai parlamenti (EP) választás eredményétől függ, hiszen [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Kiskorától szívja magába a benzingőzt az ifjú motoros
Balmazújváros - Már ennyi idő után is szép eredmények vannak Varga Tibi háta mögött, de a sikernek ára is van. tovább »
Hajrágóllal győzött a Nyírgyulaj
Nyírgyulaj - Egy hónap után újra bajnoki mérkőzésen lépett pályára a futsal NB I.-ben szereplő Nyírgyulaj, [...] tovább »
Férfi kézilabda BL – Az EHF vizsgálatot indított a szegedi tömegjelenet miatt
Bécs - Az Európai Kézilabda Szövetség (EHF) vizsgálatot indított a vasárnapi Szeged-Vardar Szkopje férfi [...] tovább »
Valkusz Rómában, Piros Kazahsztánban nyert
Budapest, Róma, Simkent - Valkusz Máté a római, Piros Zsombor pedig a kazahsztáni salakpályás [...] tovább »
Júniusban rendezik az első Nemzeti Futóversenyt
Budapest - Június 8-án Budapesten rendezik meg első alkalommal a Nemzeti Futóversenyt, amelynek célja, hogy [...] tovább »
Megkezdte nyári felkészülését az Eb-házigazda női röplabda-válogatott
Budapest - Hétfőn Budaörsön megkezdte felkészülését a magyar női röplabda-válogatott a május végén [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása