Frissítve:

Nielsen: a mobilszolgáltatóhoz és a mobilkészülékek gyártójához ragaszkodik a magyar fogyasztó

Budapest, 2013. november 12., kedd (MTI) – Magyarországon a mobilszolgáltatókhoz és a mobiltelefonok gyártóihoz ragaszkodnak legjobban a fogyasztók: előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában – állapította meg a Nielsen piackutató a fogyasztók lojalitásáról végzett felmérésében.

hiba beküldése

A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A “teljesen” hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, “általában” pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát.

Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt. Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.

A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.

A kutatás adatai szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el.

A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka.

A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette. Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette – olvasható a Nielsen felmérésében.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
A fiatalok nehezen tartják a lépést a fellendüléssel
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Csökkent az első lakást vásárlók száma, mikor jöhet a fordulat? tovább »
Világmárka-alapítók, akiket nem biztos, hogy megismer
A híres brandek megálmodói között vannak olyanok, akik sütkéreznek a rivaldafényben, például címlapokon [...] tovább »
Pénz, de honnan – 2018
Debrecen - A fenti címmel tartottak konferenciát a napokban kis- és középvállalkozók számára a cívisvárosban. tovább »
Dízelbotrány – Visszahívnak hatvanezer Porschét károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt
Berlin - Visszahívnak hatvanezer Porsche városi terepjárót károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt - közölte [...] tovább »
Elkezdődött a mezőgazdasági összeírás
Nyíregyháza - Az adatszolgáltatás a kijelölt gazdaságok számára kötelező. tovább »
NAV-szóvivő: az őstermelőnek nem válik automatikusan szja-bevallássá a NAV által elkészített ajánlat
Budapest - Az őstermelők szja-bevallási tervezete - a magánszemélyekétől eltérően - nem válik automatikusan [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
“Lehetetlen küldetés volt számunkra a mai mérkőzés”
Hajdú-Bihar - Mutatjuk a megyei első osztályban valamint az NB III.-ban játszott meccsek eredményeit, és [...] tovább »
BBC: “késik” a Chelsea orosz tulajdonosának új brit vízuma
London - A BBC vasárnapi értesülése szerint egyelőre "késik" a Premier League-ben játszó londoni Chelsea [...] tovább »
“Úgy meghajtottuk őket az első félidőben, mint hegyi pásztort a lavina”
Szabolcs-Szatmár-Bereg - A labdarúgó megyei II. osztály Nyírerdő-csoport 27. fordulójának mérkőzéseit [...] tovább »
Kriszt Botond és Mátó Sára az összetett bajnok
Budapest, Győr - A férfiaknál Kriszt Botond, a nőknél Mátó Sára nyerte meg az atléták összetett bajnokságát [...] tovább »
Labdarúgó NB II – Kilencgólos mérkőzésen győzte le a kiesőjelölt ZTE a bajnok MTK-t
Budapest - A kiesés ellen harcoló ZTE hazai pályán egy rendkívül látványos mérkőzésen 5-4-re legyőzte a már [...] tovább »
Nyolcgólos döntetlen Mérken
Szabolcs-Szatmár-Bereg - A labdarúgó megyei II. osztály Kelet-Magyarország-csoport 27. fordulójának [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása