Frissítve:

Nielsen: a mobilszolgáltatóhoz és a mobilkészülékek gyártójához ragaszkodik a magyar fogyasztó

Budapest, 2013. november 12., kedd (MTI) – Magyarországon a mobilszolgáltatókhoz és a mobiltelefonok gyártóihoz ragaszkodnak legjobban a fogyasztók: előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában – állapította meg a Nielsen piackutató a fogyasztók lojalitásáról végzett felmérésében.

hiba beküldése

A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A “teljesen” hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, “általában” pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát.

Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt. Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.

A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.

A kutatás adatai szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el.

A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka.

A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette. Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette – olvasható a Nielsen felmérésében.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
A jó borok és a termálvíz is vonzza a turistákat Borsodba
Miskolc - A lengyelek és szlovákok mellett már osztrákok és németek is jönnek hozzánk. tovább »
Agrárkamara: az idén várhatóan gyenge lesz a kajszibaracktermés
Budapest - Az idén várhatóan gyenge lesz a kajszibaracktermés, és az augusztus közepéig tartó szezonban, a [...] tovább »
Olvasói levél: Kínára figyelni kell!
Debrecen - Évtizedek óta figyelemmel kísérem Kínát, hála a Magyarország című hetilap alapítójának, Pálfy [...] tovább »
Varga Mihály: már több mint 20 ezren vesznek részt a nyári diákmunka programban
Budapest - Már több mint 20 ezren vesznek részt a Pénzügyminisztérium által meghirdetett nyári diákmunka [...] tovább »
Nyíregyházára látogat a Tőzsde nap 2018
2018. július 26-án Nyíregyházára érkezik az ország egyetlen Tőzsde nap sorozata, amelyet már számos városban [...] tovább »
Orbán Balázs: működik a Modern városok, indul a Modern falvak program
Budapest - A Modern városok program 200-nál több, már elindult projektjének háromnegyede tervezési, illetve [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Férfi kosárlabda NB I – Indul az élvonalban a TF-Budapest
Budapest - A másodosztály előző szezonjában győztes TF-Budapest férfi kosárlabdaklub teljesítette az A [...] tovább »
A legészakibb hétezres csúcsra törnek
Nyíregyháza - Fedor Mihályék nem mondtak le a hópárduc címről, most kemény falba vágják a jégcsákányukat. tovább »
Vb-2018 – A vb-n szerepelt 736 labdarúgó közül 52-en születettek Franciaországban
Párizs - A francia utánpótlás-nevelés világszínvonalát mutatja, hogy az oroszországi [...] tovább »
Kék Cápák – Az élvonalból erősítettek
Nyíregyháza - A nyíregyházi kosárklub korábbi utánpótlás-válogatott játékost igazolt. tovább »
Már utoljára szerepelt a tiszaújvárosiak mezében
Tiszaújváros - A támadó összesen kétszázkét gólt szerzett a Tisza-partiak klub­színeiben. tovább »
DVSC: támadó a Grasshoppersből
Debrecen - Albion Avdijaj egy évre kölcsönbe érkezik a DVSC-hez, de a klubnak opciós joga van a megvételéhez. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása