Frissítve:

Nielsen: a mobilszolgáltatóhoz és a mobilkészülékek gyártójához ragaszkodik a magyar fogyasztó

Budapest, 2013. november 12., kedd (MTI) – Magyarországon a mobilszolgáltatókhoz és a mobiltelefonok gyártóihoz ragaszkodnak legjobban a fogyasztók: előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában – állapította meg a Nielsen piackutató a fogyasztók lojalitásáról végzett felmérésében.

hiba beküldése

A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A “teljesen” hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, “általában” pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát.

Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt. Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.

A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.

A kutatás adatai szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el.

A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka.

A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette. Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette – olvasható a Nielsen felmérésében.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Mezőgazdaság: kedvező a tél
Hajdú-Bihar - Igaz, az átlagos hőmérsékletnél mintegy két fokkal hidegebbet hozott január első fele, de az [...] tovább »
500 új munkahelyet hozott a Schaeffler Debrecenbe
Szerda délután új gyártócsarnokát avatta fel a Schaeffler Debrecenben. Ez a különleges alkalom nem csupán a [...] tovább »
Kína miatt változik a hulladékpiac
Debrecen - A Debrecenben szelektíven összegyűjtött szemét nagy részét Európában dolgozzák fel. tovább »
Több csapágy az ipari parkból
Debrecen - Átadták a Schaeffler csoport debreceni új gyártócsarnokát a Határ úti ipari parkban. A 25 milliárd [...] tovább »
Újabb 68 autóbusszal bővül a közlekedési központok járműállománya
Budapest - Újabb 68 korszerű autóbusszal bővül a közlekedési központok járműállománya, a Volán Buszpark [...] tovább »
Kormánybiztos: rendkívül gyorsan elbírálják a Magyar falu program pályázatait
Szolnok - A Magyar falu program keretében februártól az ősz közepéig ütemezetten megjelenő pályázatokat [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Lipták ráfaraghat, hogy gyanúsítgatta a sporit
Győr - Első fokon Kassai megnyerte a Lipták elleni pert, de még lehet fellebbezni. tovább »
Australian Open – Fucsovics búcsúzott a második fordulóban
Budapest - Fucsovics Márton vereséget szenvedett a melbourne-i ausztrál nyílt teniszbajnokság második fordulójában. tovább »
Akik jól tanultak, és jól sportoltak
Debrecen - Ezúttal is folytatódott a hagyomány: a Debreceni Sportcentrum–Sportiskola elismerésben részesítette [...] tovább »
Hivatalos totónyeremények – 3/1.hét
Budapest - A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 3. fogadási heti, első fordulós TOTÓ és Góltotó [...] tovább »
Élő tv-sportközvetítések – Csütörtök, péntek
Budapest - A csütörtöki és pénteki élő sportközvetítések a hazai televíziókban: tovább »
DVTK: Első fokon Kassai Viktor nyert Lipták Zoltán ellen
Miskolc - Ítélet született, de még nem jogerős, mert a felek fellebbezhetnek. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása