Frissítve:

Nielsen: a mobilszolgáltatóhoz és a mobilkészülékek gyártójához ragaszkodik a magyar fogyasztó

Budapest, 2013. november 12., kedd (MTI) – Magyarországon a mobilszolgáltatókhoz és a mobiltelefonok gyártóihoz ragaszkodnak legjobban a fogyasztók: előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában – állapította meg a Nielsen piackutató a fogyasztók lojalitásáról végzett felmérésében.

hiba beküldése

A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A “teljesen” hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, “általában” pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát.

Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt. Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.

A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.

A kutatás adatai szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el.

A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka.

A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette. Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette – olvasható a Nielsen felmérésében.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Varga: kiemelkedően nőttek a keresetek júliusban
Budapest - Kiemelkedő a keresetek júliusi és első hét havi emelkedése - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter az [...] tovább »
Amerikai importvámok – Londoni elemzők: kedvezőtlen, de nem katasztrofális a várható növekedési hatás
London - Londoni pénzügyi elemzők szerint kedvezőtlen növekedési hatásai lehetnek a kínai és az amerikai [...] tovább »
ITM: a szakképzés és a felnőttképzés a gazdaságot szolgálja
Zalaegerszeg - A szakképzés és a felnőttképzés a gazdaságot szolgálja, a szakgimnáziumi képzés akkor tölti [...] tovább »
Felmérés: a munkáltatók további információt igényelnek a béren kívüli juttatásokról
Budapest - A munkáltatók további információkat és útmutatást igényelnek ahhoz, hogy felelős döntést [...] tovább »
Az Európai Bizottság nyilvántartásba vett egy élelmiszerminőség biztosítását célzó polgári kezdeményezést
Brüsszel - Az Európai Bizottság biztosi testülete úgy döntött, hogy nyilvántartásba veszi az [...] tovább »
Az Európai Bizottság nyilvántartásba vett egy, az uniós forrásokkal való csalás visszaszorítását célzó polgári kezdeményezést
Brüsszel - Az Európai Bizottság úgy döntött, hogy nyilvántartásba veszi az uniós források esetében [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Szögre akasztja a korit
Debrecen - A korábban Debrecenben is jégkorongozó Könczei Áron a tanulmányai miatt felhagy az élsporttal. tovább »
Cselgáncs-vb – Csernoviczki a 16 között, Szabó befejezte
Baku - A 48 kilogrammos Csernoviczki Éva bejutott a 16 közé, míg a 60 kilós Szabó Csaba egy vereséggel [...] tovább »
Az újfaluiak nélkül készül a válogatott
Berettyóújfalu - A Turzó József vezette férfi futsalválogatott jövő héten három nemzetközi mérkőzéssel [...] tovább »
Látható lesz a Loki hétvégi kupameccse
Debrecen - A DVSC szombaton 15 órától a BKV Előre otthonában lép pályára a Magyar Kupa 6. fordulójában. A [...] tovább »
Kitűnő kombinációkkal bombázta ellenfelét a debreceni harcos
Debrecen - Balassagyarmaton rendezték meg nemrégiben a Ronin Kupa elnevezésű, Kyokushin-K–1 szabályrendszerű [...] tovább »
Kék Cápák – Megvédenék a hazai pályát a Honvéd ellen
Nyíregyháza - A Kék Cápák egy mérkőzést sem szeretnének elveszíteni a Continental Arénában. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása