Frissítve:

Nielsen: a mobilszolgáltatóhoz és a mobilkészülékek gyártójához ragaszkodik a magyar fogyasztó

Budapest, 2013. november 12., kedd (MTI) – Magyarországon a mobilszolgáltatókhoz és a mobiltelefonok gyártóihoz ragaszkodnak legjobban a fogyasztók: előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában – állapította meg a Nielsen piackutató a fogyasztók lojalitásáról végzett felmérésében.

hiba beküldése

A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A “teljesen” hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, “általában” pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát.

Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt. Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.

A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.

A kutatás adatai szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el.

A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka.

A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette. Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette – olvasható a Nielsen felmérésében.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Megnyitotta új gyáregységét a Teva
Debrecen - Új üzemet avatott fel szerda délután a Teva Gyógyszergyár Debrecenben. A csaknem 5 milliárd forintos [...] tovább »
Energia-nagykövet Kazincbarcikán
Kazincbarcika - A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) szupertanára és Duba Gergely [...] tovább »
Az EP felső árat szabott az unión belüli hívásoknak
Brüsszel/Strasbourg - Az Európai Parlament (EP) jóváhagyta az unión belüli hívások árának korlátozását [...] tovább »
EU-büdzsé – Az EP elfogadta az uniós költségvetésről szóló tárgyalási álláspontját
Brüsszel/Strasbourg - Az Európai Parlament (EP) elfogadta az unió 2020 utáni, következő hosszú távú [...] tovább »
A GVH visszavonta ugyan az Invitel-Digi fúzió engedélyét, de ideiglenes engedélyt is adott az egyesülés folytatására
Budapest - Félrevezető közlés miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) visszavonta az Invitel Távközlési Zrt. és [...] tovább »
A hatékony együttműködés a kulcs
Debrecen - Jó partneri kapcsolatok kialakítását szorgalmazzák a vállalatok között. tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Szlovák jégkorongliga – Otthon nyert a DVTK, idegenben a MAC
Gyetva/Miskolc - A DVTK Jegesmedvék saját közönsége előtt, a MAC Újbuda pedig idegenben győzött a Tipsport Liga [...] tovább »
Női röplabda Közép-európai Liga – Kétszettes előnyről kapott ki a Békéscsaba
Budapest/Békéscsaba - A Békéscsaba kétszettes előnyről kapott ki a vendég KBM Branik Maribor együttesétől a [...] tovább »
Férfi kosárlabda EK – Hazai pályán nyert a Szolnok
Szolnok - A Szolnoki Olaj hazai pályán 13 ponttal, 87-74-re nyert a hozzá hasonlóan már szintén továbbjutott [...] tovább »
Női röplabda Challenge Kupa – Bravúros Vasas-továbbjutás
Budapest - A Vasas bravúros győzelmet aratva a legjobb 32 közé jutott a női röplabda Challenge Kupában. tovább »
Férfi kosárlabda EK – Fölényes fehérvári siker Bulgáriában
Budapest - A már továbbjutott Alba Fehérvár magabiztos, 21 pontos győzelmet aratott a bolgár Rilszki Szportiszt [...] tovább »
Magyar-észt – A túlélésért harcol Budapesten a vendégcsapat
Budapest - A szövetségi kapitány szerint elsődleges célja az észt labdarúgó-válogatottnak, hogy csütörtök [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása