Frissítve:

Nielsen: a mobilszolgáltatóhoz és a mobilkészülékek gyártójához ragaszkodik a magyar fogyasztó

Budapest, 2013. november 12., kedd (MTI) – Magyarországon a mobilszolgáltatókhoz és a mobiltelefonok gyártóihoz ragaszkodnak legjobban a fogyasztók: előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában – állapította meg a Nielsen piackutató a fogyasztók lojalitásáról végzett felmérésében.

hiba beküldése

A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A “teljesen” hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, “általában” pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát.

Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt. Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.

A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.

A kutatás adatai szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el.

A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka.

A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette. Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette – olvasható a Nielsen felmérésében.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
A precíziós termesztésé a jövő
Debrecen - Megfelelő vetőmag-kiválasztással, modern technológiával és energiatakarékos gazdálkodással a magyar [...] tovább »
Több mint 12 ezer család próbálta ki a Vitajó cipókat
Debrecen - A társadalmasítási akciót hamarosan „Vitajó-partik” követik az iskolákban. tovább »
Az Európai Bizottság javaslatot tett az egységes áfaövezet létrehozására
Brüsszel - Az Európai Bizottság új szabályokra tett javaslatot az egységes uniós áfaövezet létrehozása [...] tovább »
Állami Számvevőszék: eredményesek voltak a levegő minőségének védelmét szolgáló intézkedések
Budapest - Eredményesek voltak a levegő minőségének védelmét szolgáló intézkedések a 2014-2016 közti [...] tovább »
Hét nyíregyházó pályázó nyert
Nyíregyháza - Közel hetven százalékkal nőnek az idén a nemzetiségi támogatások Nyíregyházán. tovább »
eNET: mintegy 234 milliárd forintot költhettek karácsonyi ajándékokra tavaly az internetezők
Budapest - A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Máté Péter: a saját határainkon túl
Debrecen - Az exlokista Máté Péter még futballozna, de már a jövőjét tervezgeti, mentáltrénerként. tovább »
DVTK tartalék: A jövő még a jövő zenéje
Miskolc - A DVTK tartalék tavasszal már nem idegenben vívná a hazai meccseit. tovább »
Szombaton Bellér-emléktorna Ózdon
Ózd - Két héttel az NB I/B-s férfi kézilabda-bajnokság tavaszi rajtja előtt felkészülési tornát rendez a [...] tovább »
DVTK Jegesmedvék: az Acélbikák ellen kezdődik a középszakasz
Miskolc - Kialakult a jégkorong Erste Liga középszakaszának órarendje, ismertté vált, hogy az alapszakaszgyőztes [...] tovább »
Búcsú a kézilabda Eb-től – Ez így egyértelmű kudarc
Varasd - Szerzett pont nélkül, három vereséggel esett ki az Európa-bajnokságról a férfi kézilabda válogatott. tovább »
Asztalitenisz World Tour – Pergel Szandra egyesben is búcsúzott
Budapest - A páros után egyesben is búcsúzott a főtábla csütörtöki nyitófordulójában Pergel Szandra a BOK [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása