Frissítve:

NFM: kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát

Budapest, 2013. november 21., csütörtök (MTI) – A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0-ás körgyűrű 10-es és 11-es főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét. A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni, a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg – közölte az NFM csütörtökön az MTI-vel.

hiba beküldése

Az M0-ás Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának.

A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötne össze a fővárosba vezető minden főutat. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő – Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.

A közlemény szerint a nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS koordináták szerinti megadásával és egy részletes térképmelléklet közzétételével segíti.

Az NFM közölte: a szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt, a jogerős környezetvédelmi engedély szerint a mintegy 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat.

Mint írták, a hazai közlekedéspolitika sikereként könyvelhető el, hogy Brüsszel elfogadta a teljes M0-ás autópálya transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), azon belül is a maghálózatba emelését szorgalmazó magyar javaslatot. A kedvező besorolás javítja a kivitelezés uniós forrásokból való támogathatóságának esélyét. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.

Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0-ás fejlesztésében: a körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek.

Az M7-M5-ös autópályák közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő, az autósok így több mint 75 kilométer hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1-es autópálya és 11-es főút közötti szakaszán – olvasható az NFM közleményében.

– MTI –



További hírek a Magyarország kategóriából
Komoly kitüntetést kapott a humor királya
Miskolc - Aranyosi Péter, az ízig-vérig borsodi előadóművész vehette át szombat este a Miskolci Nemzeti [...] tovább »
A magyar kultúra napja – Zsigmond Dezső filmrendező vette át a Kölcsey-emlékplakettet
Szatmárcseke - Zsigmond Dezső Balázs Béla-díjas filmrendező kapta a Kölcsey-emlékplakettet a magyar kultúra [...] tovább »
Nem árt egy kis ápolás a fáknak januárban
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A tél végi metszés mellett más munkák is akadnak, amelyeket elvégezhetünk [...] tovább »
Deutsch: az EU meg akarja büntetni azokat az országokat, amelyek nem fogadnak be migránsokat
Budapest - Deutsch Tamás fideszes európai parlamenti (EP) képviselő szerint az unió durván fenyegeti és [...] tovább »
Akarom, tisztán lássatok
Miskolc - Halála évfordulóján a nagy magyar költőre emlékeznek a megyei könyvtárban. tovább »
Mindenkinek jobban oda kellene figyelnie a gyerekekre
Debrecen - A gyerekeket leggyakrabban saját környezetükben érik a bűncselekmények. Átélni egy rablást, vagy egy [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Férfi kézilabda-vb – Japán végzett az utolsó helyen
Herning - Japán válogatottja végzett az utolsó, 24. helyen a német-dán közös rendezésű férfi [...] tovább »
6. Nyírerdő Kupa – Véget ért a középdöntő
Szabolcs-Szatmár-Bereg - Vasárnap négy helyszínen rendezték a 6. Nyírerdő Kupa megyei teremlabdarúgó torna [...] tovább »
Báloztak a játékvezetők – Bók a szeretőknek is
Miskolc - Remek hangulatban báloztak a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei labdarúgó-játékvezetők: a Miskolci Egyetemen [...] tovább »
Esélyük sem volt Boriszov nélkül a debrecenieknek
Debecen - Tízpontos vereséget szenvedett a DEAC az NBI A-csoportos kosárlabda bajnokság 16. fordulójában [...] tovább »
Győzött a DVTK-Eger
Mezőkövesd - Férfi kézilabda Ligakupa A-csoport, 3. fordulójában otthonában fogata a MKC a DVTK-Eger csapatát. tovább »
MEAFC-Miskolc: „Az ottani vendégjáték egyik gárda számára sem életbiztosítás”
Miskolc - Férfi kosárlabda NB I/B Zöld csoport, Piros csoport, 15.fordulójában mind a két borsodi csapat idegenben [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása