Frissítve:

NFM: kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát

Budapest, 2013. november 21., csütörtök (MTI) – A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0-ás körgyűrű 10-es és 11-es főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét. A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni, a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg – közölte az NFM csütörtökön az MTI-vel.

hiba beküldése

Az M0-ás Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának.

A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötne össze a fővárosba vezető minden főutat. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő – Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.

A közlemény szerint a nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS koordináták szerinti megadásával és egy részletes térképmelléklet közzétételével segíti.

Az NFM közölte: a szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt, a jogerős környezetvédelmi engedély szerint a mintegy 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat.

Mint írták, a hazai közlekedéspolitika sikereként könyvelhető el, hogy Brüsszel elfogadta a teljes M0-ás autópálya transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), azon belül is a maghálózatba emelését szorgalmazó magyar javaslatot. A kedvező besorolás javítja a kivitelezés uniós forrásokból való támogathatóságának esélyét. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.

Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0-ás fejlesztésében: a körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek.

Az M7-M5-ös autópályák közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő, az autósok így több mint 75 kilométer hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1-es autópálya és 11-es főút közötti szakaszán – olvasható az NFM közleményében.

– MTI –



További hírek a Magyarország kategóriából
Átadták a Hungarikum-média- és a Hungarikum-díjakat
Budapest - Átadták a Hungarikum-média díjakat és a Hungarikum-díjakat a Hungarikumok Klubjának negyedik [...] tovább »
A magyar kultúra napja – Élő Írók Társasága címmel indít sorozatot az Örkény Színház
Budapest - Élő Írók Társasága címmel indít sorozatot az Örkény Színház: A magyar kultúra napjától, [...] tovább »
Két magyar filmet is bemutatnak a Berlini Filmfesztiválon a Kritikusok Hetén
Budapest - Az idei Berlini Filmfesztivál párhuzamos programjában, a Kritikusok Hetén lesz Lichter Péter és Máté [...] tovább »
Időjárás-jelentés – 2018. január 22.
Budapest - Az Országos Meteorológiai Szolgálat jelenti. tovább »
Foglalkoztatási szolgálat: 6,9 százalékkal csökkent az álláskeresők száma tavaly
Budapest - A nyilvántartott álláskeresők száma 6,9 százalékkal csökkent Magyarországon egy év alatt, a Nemzeti [...] tovább »
Elindul a biztonságos étrend-kiegészítő program
Budapest - Februártól elindul a biztonságos étrend-kiegészítő program a patikákban, így a jövőben a program [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Phjongcshang 2018 – Orosz média: Viktor An rövidpályás gyorskorcsolyázót kizárták
Moszkva - Kizárták Viktor Ant, a rövidpályás gyorskorcsolyázás hatszoros olimpiai és 18-szoros világbajnokát a [...] tovább »
Bundesliga – Bernd Hollerbach lett a Hamburg edzője
Budapest/Hamburg - Bernd Hollerbach lett a német labdarúgó-bajnokságban kiesőhelyen álló Hamburger SV vezetőedzője. tovább »
Horvát jobbátlövőt szerződtetett a MOL-Pick Szeged
Budapest - A horvát Ivan Srsen tavasszal a MOL-Pick Szeged férfi kézilabdacsapatát erősíti. tovább »
Orosz és koszovói csapat vár a DVTK-ra Törökországban
Miskolc - Három felkészülési mérkőzést játszik a DVTK a törökországi edzőtáborban, két találkozóra már [...] tovább »
A korcsolyázók elnöke bízik az éremszerzésben
Debrecen - Kósa Lajos szerint a debreceni Nagy Konrádban benne van a meglepetés. tovább »
Légfegyveres Eb – Kijelölték a magyar csapatot
Budapest - A válogató-versenyek lezárultával a Magyar Sportlövő Szövetség (MSSZ) elnöksége hétfőn elfogadta [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása