Frissítve:

NFM: kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát

Budapest, 2013. november 21., csütörtök (MTI) – A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0-ás körgyűrű 10-es és 11-es főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét. A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni, a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg – közölte az NFM csütörtökön az MTI-vel.

hiba beküldése

Az M0-ás Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának.

A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötne össze a fővárosba vezető minden főutat. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő – Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.

A közlemény szerint a nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS koordináták szerinti megadásával és egy részletes térképmelléklet közzétételével segíti.

Az NFM közölte: a szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt, a jogerős környezetvédelmi engedély szerint a mintegy 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat.

Mint írták, a hazai közlekedéspolitika sikereként könyvelhető el, hogy Brüsszel elfogadta a teljes M0-ás autópálya transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), azon belül is a maghálózatba emelését szorgalmazó magyar javaslatot. A kedvező besorolás javítja a kivitelezés uniós forrásokból való támogathatóságának esélyét. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.

Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0-ás fejlesztésében: a körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek.

Az M7-M5-ös autópályák közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő, az autósok így több mint 75 kilométer hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1-es autópálya és 11-es főút közötti szakaszán – olvasható az NFM közleményében.

– MTI –



További hírek a Magyarország kategóriából
Takács Szabolcs: Magyarország nem fog változtatni a bevándorlással kapcsolatos álláspontján
Brüsszel - Magyarország semmiféle politikai nyomásgyakorlás, vagy kötelezettségszegési eljárás megindítása [...] tovább »
Meteorológiai szolgálat: fokozódik a szárazság
Budapest - Az elmúlt héten fokozódott a szárazság, és az előrejelzések szerint továbbnő a vízhiány, pedig a [...] tovább »
Halálra gázoltak egy járművéből kiszálló autóst Kőszegen
Szombathely - Vadat ütött el terepjárójával egy férfi hétfő este Kőszegen, amikor pedig emiatt kiszállt [...] tovább »
Kovács Zoltán: a Fidesz nem tart attól, hogy kizárnák az Európai Néppártból
Bécs - Visszautasította Kovács Zoltán magyar kormányszóvivő hétfőn Bécsben azokat a követeléseket, hogy a [...] tovább »
Gazdátlan autóval ütközött egy Veszprémbe tartó vonat
Budapest - Gazdátlan személygépkocsinak ütközött Pétfürdő és Hajmáskér között egy Budapestről Veszprémbe [...] tovább »
5 tipp, hogy megelőzzük a karácsonyi stresszt
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A november lassan már egyet jelent az adventi készülődéssel: ünnepi zene szól [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Sakkvilágbajnoki döntő – Harmadjára is döntetlen
London - Ahogy az első kettő, úgy hétfőn a harmadik parti is döntetlennel ért véget az egymillió dollár [...] tovább »
Férfi kézilabda-vb – Dániában készül a magyar válogatott
Budapest - A magyar férfi kézilabda-válogatott Dániában készül a januári, olimpiai kvalifikációs világbajnokságra. tovább »
Sós Barnabás újabb győzelme
Debrecen - Nemesvámoson folytatódott a Mezei futó Magyar Liga-sorozat. tovább »
Férfi tenisz-világranglista – Fucsovics karriercsúccsal 37., Djokovic maradt az élen
London - Fucsovics Márton egy helyet javítva, egyben karriercsúcsot elérve 37. helyen áll a férfi teniszezők [...] tovább »
DSC-SI: egy arany, hat döntős hely a rövidpályás úszó ob-n
Debrecen - A DSC-SI hét úszóval vett részt a százhalombattai versenyen. tovább »
DVTK: „A csapat nagyon jól játszott, de sajnos kiengedtük a kezünkből a győzelmet”
Miskolc - Női labdarúgás NB I, 10. fordulójában döntetlent játszott Diósgyőri VTK. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása