Frissítve:

Megalakult a Jedlik Ányos Klaszter

Budapest, 2014. október 15., szerda  – Az elektromos járművek elterjesztését segítő Jedlik Ányos Terv mielőbbi megvalósítása érdekében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) felügyelete mellett megalakult a Jedlik Ányos Klaszter.

hiba beküldése

A klaszter tagjai a GreenGo Car Europe Kft., az Evopro Holding Zrt. és az Elektromotive Hungary Kft., elnöke Tarnóy Péter. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a megalakulást bejelentő szerdai, budapesti sajtótájékoztatón kiemelte: a kormány elsősorban jogszabályi módosításokkal és indirekt ösztönzőkkel kívánja segíteni az elektromobilitás elterjedését. A Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódóan a kormány a különféle hibrid, illetve elektromos autók megkülönböztetésére zöld alapszínű rendszámot szeretne bevezetni, illetve nulla százalékos áfa-kulcsot alkalmazna ezekhez a járműtípusokhoz és az infrastruktúra telepítéséhez – ismertette a miniszter. Varga Mihály elmondta azt is, hogy a plugin hibrid, a hatótáv növelt hibrid és a tisztán elektromos meghajtású járművekkel parkolási- és útdíjkedvezményeket lehetne majd igénybe venni, és engedélyeznék a buszsávok használatát is.

A nemzetgazdasági miniszter szólt arról is, hogy a terek szerint módosítják a villamosenergia törvényt annak érdekében, hogy a töltőberendezések üzemeltetői is értékesíthessenek villamosenergiát. Ezenkívül kialakítanak egy, a töltőberendezések telepítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásrendet, valamint a kormányzat és a központi költségvetési szervek gépjárműállományában is szeretnék meghonosítani a különféle hibrid és elektromos autókat.

Varga Mihály hangsúlyozta: Magyarország az elektromobilitás tekintetében Közép-Európa vezető országává szeretne válni.

Kifejtette: egyelőre elenyésző számú alternatív hajtású jármű fut az utakon, de 2050-re a Nemzetközi Energia Ügynökség előrejelzése szerint az újonnan értékesített autók 70 százaléka elektromos, hibrid vagy plug-in hibrid lesz. A személygépjármű gyártás, a járműipar tehát hatalmas változások előtt áll, amihez jelentős technológiai innovációra lesz szükség. “Fontos gazdasági érdekünk is tehát, hogy Magyarország részese legyen ennek a változásnak, és be tudjon kapcsolódni a fejlődésbe” – hangsúlyozta Varga Mihály.

A miniszter szerint Magyarországnak ehhez minden adottsága megvan, tekintettel a magyarországi járműgyártásban felhalmozott szaktudásra és a kiemelkedően jó kutatás-fejlesztési háttérre. Magyarország az elsők között kíván belépni azon országok közé, amelyek kiemelten kezelik az elektromobilitás fejlesztését, legyen szó akár a járműgyártásról, akár a kiszolgáló infrastruktúra fejlesztéséről – jelezte a tárcavezető.

Varga Mihály emlékeztetett arra, hogy a kormány 2014. márciusában jelentette be a Jedlik Ányos Tervet, amellyel nemcsak az uniós célkitűzéseknek tesz eleget, hanem támogatja a magyarországi innovációs műhelyeket, a beszállítói hálózat fejlesztését és az új munkahelyet létrehozását.

“Szeretnénk elérni, hogy a Jedlik Terv széles konszenzuson és társadalmi elfogadottságon alapuljon, ezért szükségesnek tartottuk egy, az érintetteket tömörítő szervezet létrehozását” – mondta el Varga Mihály.

Hozzátette: a klaszter azért hozták létre, hogy azok a gazdasági társaságok, amelyek a gyakorlatban is tenni tudnak az elektromobilitás elterjedésért, részt vehessenek és részt vállalhassanak a terv kidolgozásában. Az alapításkor olyan vállalatokat vontak be a közös munkába, amelyek nem kötődnek multinacionális, vagy egyéb nagyvállalathoz, és amelyek megfelelő információkkal rendelkeznek ahhoz, hogy érdemben hozzájáruljanak a Jedlik Ányos Terv véglegesítéséhez és megvalósításához, illetve amelyeknek érdeke a hazai elektromobilitás fejlesztése.

Varga Mihály kifejtette: a klaszter tagjai az elektromos mobilitás területén különböző tevékenységeket végeznek, a piacon adott esetben versenytársak, ugyanakkor vállalták, hogy ebben a kérdésben együttműködnek egymással.

Glattfelder Béla, az NGM gazdaságszabályozásért felelős államtitkára kiemelte: várhatóan még az idén novemberben megjelenik az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának bevezetéséről szóló európai uniós irányelv, amely előírja a tagállamoknak, hogy a megjelenéstől számított két éven belül dolgozzák ki az erről szóló nemzeti tervüket. A kormány reméli, hogy Magyarország lesz az első tagállam, amely rendelkezik ilyen tervvel; ez a nemzeti terv a Jedlik Ányos Terv lesz.

Az államtitkár ismertette, hogy a kormánnyal is el szeretnék fogadtatni a tervet, majd a kormányhatározat kihirdetése után kezdődhet a terv végrehajtása a jogszabály-módosításokkal, illetve a támogatási rendszerek kialakításával.

Tarnóy Péter, a klaszter elnöke kiemelte, hogy Magyarország legalább 4 évvel el van maradva az elektromobilitásban Nyugat-Európától, de ez olyan szempontból előny, hogy tanulhat mások hibáiból.

Úgy vélte: a klaszter jelenlegi tagjainak olyan szaktudása van, hogy sikerre tudják vinni az együttműködést, de szeretnék új tagokkal is kibővíteni a klasztert. A szakember szerint ahhoz is megvannak az adottságok, hogy Magyarország elektromos mobilitás nagyhatalom legyen.

Varga Mihály egy, a jövő évi költségvetéssel kapcsolatos újságírói kérdésre elmondta: a kormány indokolatlannak tart és nem is tervez semmiféle megszorítást, és nincs szó a szociális kiadások csökkentéséről sem.

– MTI –



További hírek a Magyarország kategóriából
A Vidéki Színházak Fesztiváljával nyitja új évadát a Thália Színház
Budapest - Szeptember 4. és 10. között hatodik alkalommal rendezi meg a Thália Színház hagyományos évadnyitó [...] tovább »
Tizenöt bemutatóval készül új évadjára a miskolci teátrum
Miskolc - Tizenöt új produkciót állít színre a szeptemberben kezdődő, 194. évadjában az ország legrégebbi [...] tovább »
Megkezdte évadját a Miskolci Szimfonikus Zenekar
Miskolc - Franciaországban is turnézik a Miskolci Szimfonikus Zenekar a 2017-2018-as szezonban - mondta Szászné [...] tovább »
CineFest – A világ legrosszabb és legkegyetlenebb anyukája
Miskolc - Hamarosan kezdődik a miskolci filmfesztivál. Idén először orosz mű is versenyez. tovább »
Kiégett egy menetrend szerinti autóbusz Ilinyben
Salgótarján - Kiégett egy menetrend szerinti autóbusz kedden a Nógrád megyei Iliny községben, a buszon senki nem [...] tovább »
Videó: Így rabolt Ambrus Attila – Itt A Viszkis első előzetese!
Vagány volt, híres lett. Ő az, akit mindenki ismer, olyasmit mert, amit senki előtte, és aki mindig egy lépéssel [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
A cél: térjenek vissza a nézők a focihoz Ózdon
Ózd - Jól rajtolt a megyei I. osztályban az Ózdi FC, két meccsből kettőt megnyert. tovább »
MLSZ – Pintér Attilát 100 ezer forintra büntették
Budapest/Debrecen/Miskolc - Pintér Attilát, a Puskás Akadémia vezetőedzőjét 100 ezer forintra büntette a Magyar [...] tovább »
Videó: Egy héten belül kétszer csinált bohócot az ellenfél kapusából a DVTK csatára
Miskolc - Nagy hete van a Diósgyőrben játszó Makrai Gábornak, pontosabban a kapusoknak nincs, akik ellene lépnek [...] tovább »
Rendhagyó ob-t rendeznek a rövidpályás gyorskorcsolyázóknak
Budapest - Különleges országos bajnokság veszi kezdetét szerdán a rövidpályás gyorskorcsolyázók számára, a [...] tovább »
Hanga Ádám három évre szerződött a Barcelonához
Budapest - Három évre a Barcelonához szerződött a spanyol élvonalban játszó Hanga Ádám a Baskonia Vitoria [...] tovább »
Birkózó-vb – Nem maradt magyar versenyben
Párizs - Mind a négy magyar kiesett a párizsi birkózó-világbajnokság keddi versenynapján, így a [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása