Frissítve:

Készül a Tokaj-hegyaljai borvidék stratégiája

Budapest, 2015. június 2., kedd (MTI) – Ahhoz, hogy Tokaj-Hegyalja újra a világ egyik vezető prémium bortermelő vidéke legyen, szükséges, hogy édes és száraz borok is kapcsolódjanak a Tokaji márkához – jelentette ki Tombor András, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsának (TBFT) elnöke kedden Budapesten, a borvidék jövőbeni stratégiai irányvonalát ismertető sajtótájékoztatón.

hiba beküldése

Beszámolt arról, hogy elkészült a borvidék jövőbeni stratégiájának tervezete, amelyről a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint június 11-én tárgyal majd a TBFT a borvidék vezető pincészeteivel, a kis- és közepes vállalkozókkal az egységes álláspont kialakítása érdekében.
Tombor András elmondása szerint a borvidék megújulását célzó irányvonalakat egy 10 országra kiterjedő, a borfogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatás eredményei mentén alakították ki.

Az elnök a borfogyasztás világszerte tapasztalható trendjeire utalva elmondta, hogy a száraz és fél száraz borok előretörése miatt a Tokaji borvidéknek nyitnia kell a hagyományos aszú mellett a száraz borok felé is. Az előzetes számítások szerint 2020-ban már a száraz furmintok adhatják a tokaji bortermelés mennyiségének 60-65 százalékát, értékének pedig 52-57 százalékát – jelezte.
Az Egyesült Államok, Kína és Nagy Britannia piacait célozzák meg a tokaji borokkal – tette hozzá.

Előadásában szólt a borok új kategóriák szerinti csoportosításáról. Eszerint a Tokaji borvidék vezető terméke továbbra is az aszú és az esszencia marad, ezek az úgynevezett szuper prémium kategóriába kerülnek. A prémium kategóriába az “édes kettes” kategóriába tartozó késő szüretelésű borokat sorolta. Nagy szerepet szánnak az off-dry, azaz a relatív magas cukortartalommal rendelkező, könnyű, illatos boroknak is.
A TBFT elnöke előadásában felhívta a figyelmet a Tokaji márkanév egyértelmű használatára. Álláspontja szerint a jövőben a Tokaji megnevezéssel csak az aszút és az esszenciát lehetne forgalmazni, míg a prémium kategóriába tartozó borokat véleménye szerint a “Tokaj borvidéken termelt” megnevezéssel kellene értékesíteni.

A TBFT elnöke azonban arról is beszámolt, hogy egy nemzetközi tanácsadó cég a Claessens International vezette konzorcium segítségét kérte a borvidék, a Tokaji Kereskedőház és a tokaji bor új arculatának és marketingjének kidolgozásához. A nemzetközi cég javaslatainak gyakorlati megvalósításáért a most alakuló Tokaj Marketing Testület (TMT) felel a jövőben.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Közgazdász: az iparban van a legnagyobb munkaerő-hiány
Budapest - Az iparban jelentkezik a legnagyobb munkaerő-hiány Magyarországon - mondta Csath Magdolna közgazdász [...] tovább »
Hitelminősítés – Leminősítette Olaszországot a Moody’s
London - Leminősítette Olaszországot a Moody's Investors Service, mindenekelőtt az olasz költségvetési helyzet [...] tovább »
Okos városok tervezése indul Hajdú-Bihar Megyében
Hajdú-Bihar - Az országban elsők között készül „okos város” fejlesztési stratégia Hajdú-Bihar megyében [...] tovább »
PM-államtitkár: több mint 600 ezer kisvállalkozót érinthet az áfamentesség határának emelése
Budapest - Több mint 600 ezer kisvállalkozó adózónak jelenthet könnyebbséget, hogy az alanyi áfamentesség [...] tovább »
A Nébih kockázati tényezőnek tartja a fekete színű élelmiszereket
Budapest - A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) új élelmiszerbiztonsági kockázati tényezőként [...] tovább »
Brókerbotrány – Elítélte a bíróság a Buda-Cash-botrány 5 vádlottját
Budapest - Elítélte a Buda-Cash-botrány 5 vádlottját a Fővárosi Törvényszék pénteken. tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
„Remélem minden pályára lépő játékosunk – ifi és felnőtt – úgy szégyenli magát mint én!”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Közép csoportjának 11. fordulójában három mérkőzést játszottak [...] tovább »
„Ahelyett, hogy végleg eldöntöttük volna, felhoztuk az ellenfelet”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Észak csoportjának 11. fordulójában két mérkőzést játszottak szombaton. tovább »
„Gratulálok a hazai csapatnak, jó edzőpartnerek voltunk”
Miskolc - A labdarúgó megyei II. osztály Kelet csoportjának 11. fordulójában öt meccset játszottak szombaton. tovább »
Labdarúgó NB I – Bombagóllal vette el a Ferencváros veretlenségét a Puskás Akadémia
Felcsút - A Puskás Akadémia - Hegedűs János hatvanméteres szabadrúgásgóljával - 1-0-ra legyőzte a [...] tovább »
Labdarúgó NB I – Eredmények és tabella
Budapest - A listavezető Ferencváros kikapott Felcsúton a Puskás Akadémiától a labdarúgó OTP Bank Liga [...] tovább »
Labdarúgó NB I – Góllövőlista
Budapest - A labdarúgó OTP Bank Liga góllövőlistája: tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása