Frissítve:

Készül a Tokaj-hegyaljai borvidék stratégiája

Budapest, 2015. június 2., kedd (MTI) – Ahhoz, hogy Tokaj-Hegyalja újra a világ egyik vezető prémium bortermelő vidéke legyen, szükséges, hogy édes és száraz borok is kapcsolódjanak a Tokaji márkához – jelentette ki Tombor András, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsának (TBFT) elnöke kedden Budapesten, a borvidék jövőbeni stratégiai irányvonalát ismertető sajtótájékoztatón.

hiba beküldése

Beszámolt arról, hogy elkészült a borvidék jövőbeni stratégiájának tervezete, amelyről a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint június 11-én tárgyal majd a TBFT a borvidék vezető pincészeteivel, a kis- és közepes vállalkozókkal az egységes álláspont kialakítása érdekében.
Tombor András elmondása szerint a borvidék megújulását célzó irányvonalakat egy 10 országra kiterjedő, a borfogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatás eredményei mentén alakították ki.

Az elnök a borfogyasztás világszerte tapasztalható trendjeire utalva elmondta, hogy a száraz és fél száraz borok előretörése miatt a Tokaji borvidéknek nyitnia kell a hagyományos aszú mellett a száraz borok felé is. Az előzetes számítások szerint 2020-ban már a száraz furmintok adhatják a tokaji bortermelés mennyiségének 60-65 százalékát, értékének pedig 52-57 százalékát – jelezte.
Az Egyesült Államok, Kína és Nagy Britannia piacait célozzák meg a tokaji borokkal – tette hozzá.

Előadásában szólt a borok új kategóriák szerinti csoportosításáról. Eszerint a Tokaji borvidék vezető terméke továbbra is az aszú és az esszencia marad, ezek az úgynevezett szuper prémium kategóriába kerülnek. A prémium kategóriába az “édes kettes” kategóriába tartozó késő szüretelésű borokat sorolta. Nagy szerepet szánnak az off-dry, azaz a relatív magas cukortartalommal rendelkező, könnyű, illatos boroknak is.
A TBFT elnöke előadásában felhívta a figyelmet a Tokaji márkanév egyértelmű használatára. Álláspontja szerint a jövőben a Tokaji megnevezéssel csak az aszút és az esszenciát lehetne forgalmazni, míg a prémium kategóriába tartozó borokat véleménye szerint a “Tokaj borvidéken termelt” megnevezéssel kellene értékesíteni.

A TBFT elnöke azonban arról is beszámolt, hogy egy nemzetközi tanácsadó cég a Claessens International vezette konzorcium segítségét kérte a borvidék, a Tokaji Kereskedőház és a tokaji bor új arculatának és marketingjének kidolgozásához. A nemzetközi cég javaslatainak gyakorlati megvalósításáért a most alakuló Tokaj Marketing Testület (TMT) felel a jövőben.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Július elején kezdődik a görögdinnye szedése
Budapest - A görögdinnye tömeges szedése várhatóan július első hetében kezdődik, öt-tíz nappal korábban, [...] tovább »
Energiahivatal: két és félszeresére nőhet a megújuló energiaforrásból származó villamosenergia-termelés Magyarországon
Budapest - Feldolgozta a tavaly év végén rekordmennyiségben beérkező, a kötelező átvételi rendszerhez (KÁT) [...] tovább »
Megerősített uniós szabályok léptek hatályba a pénzmosás, az adóelkerülés és a terrorizmus finanszírozása ellen
Brüsszel - Hatályba lépett új uniós pénzmosás elleni irányelv, amely megszilárdítja az érvényben lévő [...] tovább »
Vállalkozásoknak szóló új tájékoztatást indított honlapján a NAV
Budapest - Új rovatot indított honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), minden hónapban közzéteszik azokat [...] tovább »
Gazda nélkül maradó családi gazdaságok?
Hajdú-Bihar - A Magosz megyei elnöke szerint nem kell attól tartani, hogy műveletlen területek lesznek. tovább »
A Takata csődje ellenére megmaradhat a miskolci gyár
Miskolc - Az amerikai KSS közölte, hogy megveszi a japán autóipari beszállító vagyonelemeit, és egy [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Mento Kupa díjugrató verseny Miskolcon
Miskolc - Díjugrató lovasversenyt rendeztek Miskolcon, a Lovagi Tornák Terén, az elmúlt hétvégén. tovább »
Változások a DVTK Jegesmedvéknél
Miskolc - Sajtótájékoztatót tartott a DVTK Jegesmedvék jégkorong csapatának vezetése a DVTK Edzőközpontban [...] tovább »
Védővel és csatárral is bővült a várdai keret
Kisvárda - Cigándról és Salgótarjánból szólította soraiba új szerzeményeit az NB II-es futballcsapat. tovább »
A szünet után játékosokat „találtak” Diósgyőrben
Miskolc - Szombaton lejátszotta az új évad első felkészülési meccsét a DVTK labdarúgócsapata. tovább »
Még ízlelgetni kell a szavakat: főtábla, Wimbledon
Nyíregyháza - Megnyerte profi pályafutása negyedik ATP-challengerversenyét, abból kettőt három héten belül. [...] tovább »
DVSC: nem mindenki légiós, aki annak “látszik”
Debrecen - Filip, Jovanovic és Szekulics is fel tud mutatni magyar felmenőt, ezért ők nem számítottak [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása