Frissítve:

Készül a Tokaj-hegyaljai borvidék stratégiája

Budapest, 2015. június 2., kedd (MTI) – Ahhoz, hogy Tokaj-Hegyalja újra a világ egyik vezető prémium bortermelő vidéke legyen, szükséges, hogy édes és száraz borok is kapcsolódjanak a Tokaji márkához – jelentette ki Tombor András, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsának (TBFT) elnöke kedden Budapesten, a borvidék jövőbeni stratégiai irányvonalát ismertető sajtótájékoztatón.

hiba beküldése

Beszámolt arról, hogy elkészült a borvidék jövőbeni stratégiájának tervezete, amelyről a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint június 11-én tárgyal majd a TBFT a borvidék vezető pincészeteivel, a kis- és közepes vállalkozókkal az egységes álláspont kialakítása érdekében.
Tombor András elmondása szerint a borvidék megújulását célzó irányvonalakat egy 10 országra kiterjedő, a borfogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatás eredményei mentén alakították ki.

Az elnök a borfogyasztás világszerte tapasztalható trendjeire utalva elmondta, hogy a száraz és fél száraz borok előretörése miatt a Tokaji borvidéknek nyitnia kell a hagyományos aszú mellett a száraz borok felé is. Az előzetes számítások szerint 2020-ban már a száraz furmintok adhatják a tokaji bortermelés mennyiségének 60-65 százalékát, értékének pedig 52-57 százalékát – jelezte.
Az Egyesült Államok, Kína és Nagy Britannia piacait célozzák meg a tokaji borokkal – tette hozzá.

Előadásában szólt a borok új kategóriák szerinti csoportosításáról. Eszerint a Tokaji borvidék vezető terméke továbbra is az aszú és az esszencia marad, ezek az úgynevezett szuper prémium kategóriába kerülnek. A prémium kategóriába az “édes kettes” kategóriába tartozó késő szüretelésű borokat sorolta. Nagy szerepet szánnak az off-dry, azaz a relatív magas cukortartalommal rendelkező, könnyű, illatos boroknak is.
A TBFT elnöke előadásában felhívta a figyelmet a Tokaji márkanév egyértelmű használatára. Álláspontja szerint a jövőben a Tokaji megnevezéssel csak az aszút és az esszenciát lehetne forgalmazni, míg a prémium kategóriába tartozó borokat véleménye szerint a “Tokaj borvidéken termelt” megnevezéssel kellene értékesíteni.

A TBFT elnöke azonban arról is beszámolt, hogy egy nemzetközi tanácsadó cég a Claessens International vezette konzorcium segítségét kérte a borvidék, a Tokaji Kereskedőház és a tokaji bor új arculatának és marketingjének kidolgozásához. A nemzetközi cég javaslatainak gyakorlati megvalósításáért a most alakuló Tokaj Marketing Testület (TMT) felel a jövőben.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Tállai András: a napokban indul a támogató eljárás mintegy másfél ezer Amerikából jövedelmet szerző adózónál
Budapest - A Nemzeti Adó- és Vámhivatal az amerikai társhatóságtól kapott pénzintézeti számlainformációkat [...] tovább »
Informatikusoké a világ
Miskolc - Formabontó magán kezdeményezés Miskolcon a Codecool elindítása, ahol rapid módon programozókat képeznek. tovább »
Zuckerberg a BBC-nek: a globalizáció ellen fordul a közhangulat
London - A Facebook közösségi portál alapítója szerint mélységesen aggasztó, hogy a közhangulat világszerte a [...] tovább »
10 briliáns logó, amely önmagáért beszél
Egy frappáns logó nagyban hozzájárulhat egy termék sikeréhez. De hogy mire is gondolunk pontosan? Mutatjuk! tovább »
Egyelőre „titkolózik” a határ az állapotáról
Hajdú-Bihar - A gazdák szerint korai arról beszélni, hogy a szántóföldi vetések miként teleltek át. tovább »
Az ÉFOSZ felveszi a kapcsolatot az élelmiszerlánc-biztonsági hivatallal
Budapest - Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) felveszi a kapcsolatot a Nemzeti [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Aluinvent-DVTK U23: Az akaraton és a küzdésen nem múlt semmi
Miskolc – A női kosárlabda NB I/B Kelteti csoportjának 17. fordulójában az Aluinvent-DVTK U23-as együttese [...] tovább »
Kékesi Márton sporttörténelmet írt St. Moritzban, az alpesi sívilágbajnokságon
Miskolc, Mályi - A miskolci síelő 45. helyen zárt az alpesi sívilágbajnokság záró számában, a férfi [...] tovább »
Idehaza és idegenben is kikapott a DVTK-Volán
Miskolc - Két meccset is játszott a hét végén a DVTK-Volán I. férfi asztalitenisz-csapata. tovább »
MVSC-MVSI: Három játszmás hazai siker
Miskolc - A női röplabda NB II Keleti csoportjának 14. fordulójában a Hajdúböszörményt fogadta a Miskolci [...] tovább »
DVTK-Vénusz: Öngól döntött Szekszárdon
Miskolc - A női futsal NB I 16. fordulójában Szekszárdon lépett pályára a DVTK-Vénusz csapata vasárnap. tovább »
Vegyész RC: Jó játék, de nem sikerült játszmát nyerni
Kazincbarcika - A szlovák Myjava volt a VRCK ellenfele vasárnap a Közép-európai Liga keretében. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása