Frissítve:

Hondával a 3-Städte-Rallye-n

Hondával a 3-Städte-Rallye-n Hondával a 3-Städte-Rallye-n - © Fotó: Hajósi Miklós
Juhász Csaba (Car Tools Kft – Honda Civic Type R) autóversenyzőt kérdem, a hétvégi Németországi Mitropa Rally Kupa előtt.

hiba beküldése

A Mitropa Rallye Cup utolsó futamát rendezik meg most hétvégén, október 24-26-án Németországban. Most újra a Honda Civic Type R-el indulsz Bencs Gabival. A Jó kis Renault Megane-t miért cseréltétek le erre a versenyre?

– A Renault Megane-t élmény volt vezetni. Sajnos mivel ez egy új modell ezért nagyon drága hozzá minden karosszéria elem, és mivel nem volt hozzá verseny casco, ezért nem mertem vele úgy menni, mint amennyi az autóban volt. Úgy gondoljuk, mivel nem kocsikázni szeretnénk egy ilyen autóval, majd akkor béreljük újra, ha minden feltételünk adott lesz ehhez.

Két nap alatt 10 gyorsasági szakaszt kell minél gyorsabban teljesítenetek két pályabejárásból. Kettőt pénteken, amiből az egyik 18.46-kor rajtol a már-már sötétben. Mennyire jött be neked az eddigi ADAC 3-Städte-Rallye-s éjszakai gyorsok?

– Szerintem mi már mind a két pénteki gyorson sötétben fogunk elrajtolni, de ez nem probléma , mert szeretem az éjszakai gyorsaságikat. Biztos nagy élmény lesz és komoly kihívás, főként mert 2 felírásból kell versenyeznünk. 

Összesen 111 km gyorsasági szakaszból áll majd a verseny, négy szerviz lehetőséggel. Általában mennyi időt lehet tölteni a szervizben, felkészíteni a következő gyorsra a versenyautót?

– Pénteken 45 perces szervizzel zárul a nap, ami remélhetőleg bőven elég lesz. Szombaton viszont 15 és 20 perces szervízelési lehetőségek vannak, ami tulajdonképpen semmire sem elég. Kerékcsere, tankolás, szendvics és Go! 

Ha már pályabejárás, mennyi lehet elég a kettő felírás? A német keskeny pályák nem nagyon engednek hibázási lehetőséget. Mekkora szerep jut ilyenkor a navigátorra?

– A két felírás arra elég, hogy a szűk időbeosztásnak köszönhetően, loholva felírjuk a pályákat péntek reggeltől délutánig, majd rajtol is a verseny. Remélem sikerül most is egy jó itinert írnunk, amit majd Gabinak kell 100%-osan visszaadnia. Hibázásra valóban nincs lehetőség, ezt már tavaly megtanultam, amikor a szántóföldön végeztem az egyik kanyarban. A navigátornak pedig hatalmas szerepe lesz ezen a versenyen, hiszen a számára is teljesen ismeretlen pályákon kell helyt állnia. Én úgy gondolom, hogy a kitűnő navigátori teljesítmény az alapvető feltétele annak, hogy valaki itt egyáltalán célba tudjon érni. 

Milyen eredménnyel lennél elégedett szombat este a célban?

– Szeretnénk a Mitropa Kupában minél előrébb végezni, de most igazából arra leszek kíváncsi, hogy a helyi versenyzőkkel mennyire tudjuk felvenni a versenyt. Ezen lehet lemérni, hogy mennyit fejlődtem az elmúlt két évben az idegen pályák feldolgozásában, felírásában: a Rallye-ban.

Köszönjük Partnereink segítségét!

– Hajósi Miklós –



További hírek a Sport kategóriából
Ismét megemlékeztek egykorvolt társaikról
Miskolc - Hatvan évvel ezelőtt tragikus közúti balesetben elhunyt a Miskolci Munkás Testedző Egyesület (MMTE) [...] tovább »
Iscót vakbélgyulladás miatt műtik
Budapest/Madrid - Vakbélgyulladás miatt műteni kell Iscót, a Bajnokok Ligája-címvédő Real Madrid spanyol [...] tovább »
A Loki lő legtöbbször kapura az NB I-ben
Debrecen - A debreceniek átlagosan 6 perc és 12 másodpercenként próbálkoznak - olvasható a dvsc.hu-n. tovább »
Hétfőn búcsúztatják Kulcsár Győzőt
Budapest - Jövő hétfőn búcsúztatják a hetvenhét éves korában, hosszan tartó betegség után múlt szerdán [...] tovább »
Taskenti tenisztorna – Stollár Fanny kiesett párosban
Taskent - Stollár Fanny az orosz Anna Blinkova oldalán az első fordulóban, a nyolcaddöntőben búcsúzott a [...] tovább »
Idegenben kezd a férfi vízilabda-válogatott a világliga selejtezőjében
Budapest - A hétfőn kiadott programmal ellentétben nem itthon, hanem Németországban kezdi szereplését a magyar [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Megfuttatják a város lakóit Ózdon
Ózd - Tíz kört kell futni 45 perc alatt az ózdi stadion külső körén annak, aki szeretne részt venni a III. [...] tovább »


Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása