Frissítve:

Hogyan válasszunk okosan téli gumit?

Hogyan válasszunk okosan téli gumit?

A nappali középhőmérséklet már bőven becsúszott hét fok alá, azaz a nyári gumik már minimális biztonságot sem nyújtanak a számunkra. Persze a megfelelő téli gumit kiválasztani nem könnyű feladat, de ha néhány szempontra odafigyelünk, biztosan nem lövünk mellé.

hiba beküldése

Akkor járunk a legjobban, ha a tavalyi téli gumik profilmélysége eléri a 4 millimétert, és nem idősebb öt évnél. Ilyenkor mindössze egy teendőnk van. Elgurulni a legközelebbi gumishoz, és feltetetni azokat.

Azonban amikor új téli gumi után kell néznünk, az autotire.hu szakértői szerint számos szempontot figyelembe kell vennünk. Természetesen első körben pontosan tudunk kell, hogy milyen méretű abroncsot keresünk, mert még felsorolni is igen nehéz azokat a méreteket, amelyekre a különböző gumi gyártók téli abroncsokat szállítanak a viszonteladóknak. Ráadásul bizonyos fokú átjárhatóság is jellemzi a különféle tárcsaméreteket. Ezért mindenképp kérjük ki szakember véleményét a döntésünk előtt.

A nemzetközi tesztek tökéletes kiindulási pontot adnak

Többek között az ADAC, az Auto Bild, az Auto Express is minden héten nagyító alá teszi a téli gumi kínálat apraja-nagyját. Eltéréseket bőven találunk a különféle teszteknek, és súlyozásoknak köszönhetően, de azért az első 4-5 helyen gyakran találkozunk ugyanazokkal a nevekkel. Ezeken a megmérettetéseken a Continental ContiWinterContact TS850, a Goodyear UltraGrip 8, a Michelin Alpin 4, a Dunlop Winter Sport4D, és a Nokian WR D3 mindig előkelő helyet harcol ki magának.

Természetesen az ár is egy nagyon fontos szempont, ezért a fenti modellek vékony pénztárca esetén igen hamar kiesnek a látókörből. Ilyenkor a Hankook, a Bridgestone, és akár az Uniroyal háza táján érdemes körülnéznünk.

Amit sokan elrontanak a kiválasztásnál

Ha rápillantunk egy pillanatra például a német autóklub (ADAC) téli gumi tesztjére, láthatjuk, hogy különféle súlyozással esnek latba az egyes tesztek. Például a vizes szakaszon mutatott teljesítmény háromszor többet „ér”, mint a havas, jeges utakon mutatott forma.

Ennek oka rendkívül prózai. A több hónapos téli időszak során Európában (nálunk végképp) alig 2-3 hétig kell a téli guminak havas, jeges útburkolattal megküzdenie. Ezért sokkal fontosabb, hogy vizes, nedves körülmények között hogyan teljesít az adott garnitúra. Hiszen általában hasonló körülményekkel szembesülünk az európai tél során.

Az Autotire meglátása szerint ezért érdemes a téli gumik eredményeit a nemzetközi teszteken alaposan megvizsgálni. Mert persze az a legjobb, ha egy garnitúra tökéletesen viselkedik minden körülmények között, de azért a valóság ennél árnyaltabb. Ezért ha találunk egy olyat, amelyik jégen, havon elfogadható eredményt produkál, viszont vizes szakaszokon kiválóan teljesít, nyugodtan tegyük be az esélyesek közé. Míg egy olyat, amely fantasztikusan tapad hóban, és jégen, viszont elvérzik a nedves burkolaton, messze kerüljük el.

Ne késlekedjünk a beszerzéssel

A téli gumin nem érdemes spórolnunk. A tapasztalat azt mutatja, hogy sokszor az a néhány méter (féktáv), amennyivel jobbak a neves gyártók abroncsai, nagyon sokat számít. Egy olcsó téli gumi szettel valóban spórolhatunk néhány ezer forintot, de csak rövidtávon. A jobb garnitúrák nehezebben kopnak, tovább üzemelnek biztonságosan, valamint a tapadásuk is sokkal jobb olcsóbb társaiknál.

Ezért ha egy mód van rá, ne pont a téli gumin próbáljunk meg spórolni, mert valójában hosszú távon nem létezik az olcsóbbnál drágább megoldás.




További hírek a PR cikk kategóriából
Budapesti lakások, amelyről sokan álmodnak
A budapesti lakások közül a 3. és 4. kerületben lévők közül szemezgettünk, amelynek fő oka az, hogy az itt [...] tovább »
Lakástakarék tippek haladóknak
Még mindig az egyik legkedvezőbb stabil befektetési lehetőség az LTP - avagy lakástakarék pénztár - hazai [...] tovább »
Nem mindegy, melyik notebook boltot választjuk
Sokféle notebook bolt közül válogathatunk manapság, s a különbség gyakran nem kizárólag az árakban, hanem [...] tovább »
Személyi kölcsön: rövidebb vagy hosszabb futamidő mellett ésszerű dönteni?
Sokfélék vagyunk, és ez a hitellel, valamint a futamidővel kapcsolatos hozzáállásunkra is igaz. Egyesek attól [...] tovább »
7 tényező, ami meghatározza egy használt autó árát
A használt autók árának meghatározásáról epikus hosszúságú műveket lehetne írni és még így is csupán a [...] tovább »
Kültéri világítás: ne csak a nyárra gondoljon!
Ha az otthon igényes és kényelmes kialakítása kerül szóba, akkor nem mehetünk el a kültéri világítás [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Ikszelt az ÓKC, nyert az MKC
Mezőkövesd, Ózd - A Mezőkövesdi KC Balassagyarmaton, az ÓAM-Ózdi KC pedig Algyőn lépett pályára a férfi NB [...] tovább »
Nagyvarsányi úszók sikere
Nagyvarsány - Sikeresen kezdtek a nagyvarsányi úszópalánták a Szabolcs-Tour versenysorozat első állomásán. tovább »
Mexikói Nagydíj – Idei negyedik különböző pilótapárosát veti be a Toro Rosso
Mexikóváros - Ötödik egymást követő versenyén a negyedik különböző pilótapárossal áll rajthoz a [...] tovább »
DVTK vs. Bp. Honvéd – A második büntető már bement
Miskolc, Debrecen - Ismét nyert a DVTK, ezúttal a bajnokot győzték le, és a szakmai igazgatójuk megkönnyebbült a [...] tovább »
Minden számban magyar győzelem született Lakiteleken a szektorlabda Eb-n
Budapest/Lakitelek - Minden számban magyar siker született Lakiteleken a szektorlabda, vagy közismertebb nevén [...] tovább »
DVSC: a háromszázados hátvéd sajnálja az elhullajtott pontokat
Debrecen - Különleges hangulatú találkozóra került sor szombaton délután a Nagyerdei Stadionban, ugyanis a [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása