Frissítve:

Glattfelder: hatalmas változások jönnek a járművek üzemanyag-felhasználásában

Sáregres, 2013. június 1., szombat (MTI) – A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek a közlekedésben részt vevő járművek üzemanyag-felhasználásában, a fosszilis energiahordozók aránya 2050-re várhatóan 15 százalékra csökken – jelentette ki Glattfelder Béla európai parlamenti képviselő a Sáregres-Rétimajorban szombaton megrendezett Barényi Béla emlékkonferencián és elektromosautós-találkozón.

hiba beküldése

A rendezvény fővédnöke, a Magyar Szolár Szövetség elnöke E-utakon az EU című előadásában rámutatott, hogy 2050-re a közlekedésben részt vevő járművek 15 százaléka használ majd fosszilis és bioüzemanyagot, 15-15 százalékuk lesz hibrid vagy hidrogén meghajtású, míg az elektromos vagy plug-in hibrid autók aránya megközelíti a 60 százalékot. A nemzetközi energiaügynökség szerint több elektromos és hibrid autót adnak majd el, mint amennyi hagyományos meghajtású járművet ma értékesítenek a világon, miközben a járműértékesítés háromszorosára fog emelkedni.

Glattfelder Béla elmondta, hogy az elektromos közlekedés térnyerésében nagy szerepe lehet a megújuló energiáknak, amelyek “jól tárolhatók lesznek” a különböző elektromos hajtású járművekben. Hozzátette: az Európai Unió elképzelései szerint az 1990-es szinthez képest 2050-re a szén-monoxid-kibocsátást 20 százalékra kell csökkenteni.

Hangsúlyozta, hogy az uniós törekvések nem kizárólag környezetvédelmi okokra vezethetők vissza, hanem gazdaságiakra is: jelenleg napi egymilliárd eurónyi gázt és kőolajat importál a közösség, miközben a mostani 20 százalékról 2030-ra 85 százalékra fog emelkedni az import fosszilis energiahordozók aránya a norvég és a brit olajmezők kiürülése miatt.

Kiemelte: a gépjárművek szén-monoxid-kibocsátását is jelentősen szorítja vissza az EU, ezért a gyártók csak hibrid és elektromos autókkal tudnak megfelelni a szigorodó követelményeknek. A tervek szerint a nagyvárosok központjaiban 2030-ig ötven százalékra kell csökkenteni a hagyományos üzemanyagokkal hajtott gépkocsik részarányát, 2050-től pedig csak hibrid, hidrogén- és elektromos meghajtású autók közlekedhetnének a belvárosokban.

Az unió szeretné elérni, hogy 2020-ig jelentősen növekedjen Európában az elektromos töltőhelyek száma. Magyarország esetében ez azt jelentené, hogy a mostani húszegynéhány állomás helyett 2020-ig 68 ezer töltőhelyet kellene létesíteni, amelyből hétezernek teljesen nyilvánosnak kellene lenni.

Glattfelder Béla szerint a hálózat kiépítésének költségeit nagyáruházak, parkolótársaságok, munkahelyek, szórakozóhelyek, éttermek, szállodák, valamint állami, önkormányzati intézmények viselhetnék.

Lévai Ferenc, a házigazda Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy Rétimajor a természetközeli megoldásokra épül, így kapcsolódva a konferencia témájához. Hozzátette: hosszú idő óta csak elektromos csónakokat használnak vizeiken, van elektromos kisautójuk is, idővel pedig szeretnének elektromos meghajtású traktorokat alkalmazni a tópartokon és a földeken.

Bednár András, a rendezvény főszervezője, az Elma típusú elektromos autó megálmodója elmondta: szeretnének hagyományt teremteni a találkozóból, és céljuk, hogy a magyar származású autóipari mérnök, Barényi Béla munkásságát megismertessék. Megjegyezte, hogy a Magyarországon kevéssé ismert “monarchiabeli géniusznak” volt a legtöbb szabadalma a világon.

Közölte: a 16 évvel ezelőtt elhunyt Barényi Béla neve egybeforrt a Daimler-Benzzel, ma sincs szinte egyetlen olyan alkotóelem a Mercedesekben, amihez ne lenne köze a tervezőnek. Hozzátette: már évtizedekkel ezelőtt leírta, hogy a modern autó környezetkímélő, minimális fogyasztású és átalakítható lesz.

Barényi Béla 1907-ben született a Bécs melletti Hirtenbergben. Első autóbiztonsági ötleteit 18 éves korában vetette papírra. A neves közlekedésbiztonsági mérnök mintegy 2500 szabadalom tulajdonosa volt.

1939-től 1972-ig dolgozott a Mercedes Benz AG-nál, hosszú ideig vezette a fejlesztési csoportot, ő alapította a Mercedes balesetkutatási részlegét. Első ízben 1959-ben építették be egy autóba Barényi úgynevezett “gyűrődő zónáját”, amely arra hivatott, hogy deformálódásával elnyelje az esetleges ütközés energiáját, s így védje meg az autó utasainak életét. Az autók biztonságát növelő találmányaival – a kétrészes biztonsági kormányoszloppal, az oldalsó ütközésvédelemmel, a bukásvédő merevítővel, a biztonságos utastérrel, a süllyeszthető ablaktörlővel, a kormánykerék közepének felnyársalástól megvédő kipárnázásával – milliók életének védelmezője lett.

Barényi Béla életének 90. évében, 1997. május 30-án hunyt el a württembergi Böblingenben.

– MTI –



További hírek a Magyarország kategóriából
Az Európai Bizottság 166 milliárd eurós költségvetést tervez jövőre
Brüsszel - Az Európai Bizottság előterjesztette a 2019-re vonatkozó uniós költségvetési tervezetet, amelynek [...] tovább »
Időjárás-jelentés – 2018. május 23.
Budapest - Az Országos Meteorológiai Szolgálat jelenti. tovább »
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében idén 163 kilométernyi közutat újítanak fel
Nyíregyháza - A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) segítségével idén mintegy 69 [...] tovább »
Rendőrfőkapitány-jelölt: kiegyensúlyozott közbiztonság a cél
Budapest - Magyarország közbiztonságának kiegyensúlyozását nevezte céljának országos [...] tovább »
Szijjártó: Magyarország nagyra becsüli az amerikai segítséget az ukrán konfliktusban
Budapest - Magyarország nagyra becsüli az Egyesült Államok segítségét abban, hogy megoldódjon a kisebbségek [...] tovább »
Polgármestert és képviselőket választanak vasárnap a szatmári Nagyarban
Nagyar - Időközi önkormányzati választást tartanak vasárnap a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nagyarban, a [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Csúfosan zárta az idényt a DVSC-TVP
Debrecen - Szétesően, mélyen a tudása alatt játszott a DVSC-TVP, melynek nem is lehetett más a vége, csak egy [...] tovább »
Kisvárda Master Good SE – Gólzáporral kezdtek és zártak
Kisvárda - A szezonzáró mérkőzésen magabiztos győzelmet aratott a kisvárdai női kézilabda-csapat. tovább »
Videó: Megvolt az idei utolsó DVSC-suliroadshow
Debrecen - Kuti Krisztián, Barna Szabolcs és Dombi Tibor képviselte a klubot a Dózsa György Általános Iskolában. tovább »
Serie A – Maurizio Sarri vezetőedző távozott a Napolitól
Budapest/Nápoly - Maurizio Sarri vezetőedző szerdán távozott a Napoli labdarúgócsapatától. tovább »
Férfi röplabda Európa Liga – Újabb magyar vereség
Budapest - A magyar férfi röplabda-válogatott 3-1-re kikapott Albánia csapatától az Európa Liga ezüst [...] tovább »
Északi-sarkvidéki jégkorongmérkőzést szervez Fetyiszov
Moszkva - A globális felmelegedés veszélyeire figyelmeztetve jégkorongmérkőzést szervez jövőre az [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása