Frissítve:

Fejlesztésekkel, összefogással segíti az Airbus a környezetvédelmi célok elérését

Toulouse, 2015. május 22., péntek (MTI) – Csúcstechnológián alapuló fejlesztésekkel, a légiipar több szereplőjének összefogásával segíti a szektor szereplőit az Airbus abban, hogy elérjék a 2050-re kitűzött szén-dioxid-csökkentési célt.

A légügyi szektor korábban azt a célt tűzte ki maga elé, hogy évente 1,5 százalékkal javítja az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, 2020-tól nem növeli a szén-dioxid-kibocsátást és 2050-re a 2005-ös szint felére mérsékli azt.

Charles Champion, az Airbus ügyvezető alelnöke egy Toulouse-ban tartott háttérbeszélgetésen azt mondta, annak ellenére döntöttek a radikális csökkentés mellett, hogy a világ szén-dioxid-kibocsátásának 2 százalékát adja a légiipar. A célok elérése érdekében az európai repülőgépgyártó évente 2 milliárd eurót költ kutatás-fejlesztési programokra, ebből olyan új technológiákat tudnak kifejleszteni, amelyek a repülőgépek hatékonyságát javítják.

Ezek között említette a korábban bevezetett úgynevezett sharkleteket, amelyek a szárnyak végén javítják az áramlást és csökkentik a fogyasztást, illetve az új hajtóműveket, amelyek kevesebb kerozinnal üzemeltethetők. A közeljövőben a kabinok átrendezésével több utast tudnak majd gépeik szállítani, ezzel az egy székre eső üzemeltetési költség is csökkenni fog.

A jövő technológiái közül Charles Champion kiemelte a 3D-nyomtatást, amelynek alkalmazásával akár 50 százalékkal is csökkenthető az alkatrészek súlya. A futóművekbe a tervek szerint egy elektromos rendszert építenének, amely a gép kiegészítő erőforrásáról szerzett energiával gurítaná a gépeket a repülőtereken, így a hajtóműveket csak az indulás előtt kellene beindítani. Számításaik szerint ez 4 százalékkal csökkentheti a fogyasztást, a szén-dioxid-kibocsátást pedig 50-75 százalékkal tudják mérsékelni a repülés ezen fázisában.

Az Airbus tervbe vette egy olyan hajtómű kifejlesztését, amelyen két lapátsor lenne, amelyek egymással ellentétesen forognak. Bár ezzel 20 százalékkal csökkenne a fogyasztás, a hangszennyezés jelentősen emelkedne, mivel a lapátokat nem burkolják le.
A kibocsátás csökkentésében az Airbus szerint a technológia mellett a légiforgalmi irányítóknak is szerepük van, mivel ők képesek olyan útvonalakat, eljárásokat bevezetni a légi közlekedésben, amelyek rövidebb utakat, gazdaságosabb üzemelést biztosítanak.

Eileen Van den Tweel, a holland KLM fejlesztési menedzsere előadásában a bioüzemanyag használatáról azt mondta, eddig mintegy húsz járatot teljesítettek egy Airbus A330-assal bioüzemanyagot használva, számításaik szerint 1-5 százalékkal tudták csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. Kérdésre válaszolva hangsúlyozta, azért használják ezt a fajta üzemanyagot, mert a légiiparban jelenleg nincs más alternatívája a kerozinnak, illetve a robbanómotoros meghajtásnak.

– MTI –


hiba beküldése



További hírek a Nagyvilág kategóriából
John McCain saját betegségéről: az orvosok prognózisa nagyon rossz
Washington - A rákbetegséggel küzdő John McCain amerikai szenátor egy hétfői interjúban elmondta, hogy nagyon [...] tovább »
Balog: Magyarországnak alkotmányos kötelessége segíteni a kárpátaljai magyarokat
Beregszász - A kárpátaljai magyarok a szülőföldjükön akarnak boldogulni, Magyarországnak pedig alkotmányos [...] tovább »
Takács Szabolcs: Magyarországnak nincs elmaradása a migrációval kapcsolatos kiadások tekintetében
Brüsszel - Magyarországnak nincs elmaradása a migráció kezelésével kapcsolatos kiadások tekintetében, [...] tovább »
Az FM államtitkára az Európai Parlamentben bemutatta az Európai Szója Nyilatkozatot
Budapest - Az Európai Parlament Mezőgazdasági és vidékfejlesztési bizottságának hétfői ülésén Nagy István, [...] tovább »
Leesett a Károly-hídról és meghalt Jan Tríska cseh színész
Prága - Meghalt Jan Tríska neves cseh színész, aki számos amerikai filmben is szerepelt. A nyolcvanéves művész [...] tovább »
Lövésekkel állították meg a migránsokat a magyar-ukrán határon
Nagypalád - Nem reagáltak a felszólításra, és csak az ukrán határőrök figyelmeztető lövéseire torpantak meg [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Jégkorong Erste Liga – Háromgólos hátrányból fordítva nyert a MAC
Budapest - A MAC Budapest 4-3-ra legyőzte a vendég Corona Brasov együttesét a jégkorong Erste Liga hétfő esti [...] tovább »
Női röplabda Eb – A törökök az utolsó továbbjutók
Budapest, Baku - Utolsó csapatként Törökország válogatottja jutott a 12 közé az Azerbajdzsánban és Grúziában [...] tovább »
Ez az Csenger: „Csak lűjetek!
Szabolcs-Szatmár-Bereg - Immár egyedül élen a szatmáriak, a Gyulaháza és Nyírbátor győzelemmel kezdett a [...] tovább »
Jégkorong Erste Liga – Magabiztosan nyert Dunaújvárosban a Csíkszereda
Budapest, Dunaújváros - Az SC Csíkszereda 4-1-re győzött a Dunaújvárosi Acélbikák vendégeként a jégkorong [...] tovább »
Férfi kézilabda NB I – Csurgón győzött a Szeged
Budapest - A MOL-Pick Szeged 11 góllal nyert Csurgón a férfi kézilabda NB I hétfői mérkőzésén. tovább »
Útépítési munkák miatt sebesség- és forgalomkorlátosokra kell számítani
Szabolcs-Szatmár-Bereg - A 36-os főúton Jánosbokor és Nagycserkesz között folytatódnak az útfelmarási [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása