Frissítve:

Fejlesztésekkel, összefogással segíti az Airbus a környezetvédelmi célok elérését

Toulouse, 2015. május 22., péntek (MTI) – Csúcstechnológián alapuló fejlesztésekkel, a légiipar több szereplőjének összefogásával segíti a szektor szereplőit az Airbus abban, hogy elérjék a 2050-re kitűzött szén-dioxid-csökkentési célt.

A légügyi szektor korábban azt a célt tűzte ki maga elé, hogy évente 1,5 százalékkal javítja az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, 2020-tól nem növeli a szén-dioxid-kibocsátást és 2050-re a 2005-ös szint felére mérsékli azt.

Charles Champion, az Airbus ügyvezető alelnöke egy Toulouse-ban tartott háttérbeszélgetésen azt mondta, annak ellenére döntöttek a radikális csökkentés mellett, hogy a világ szén-dioxid-kibocsátásának 2 százalékát adja a légiipar. A célok elérése érdekében az európai repülőgépgyártó évente 2 milliárd eurót költ kutatás-fejlesztési programokra, ebből olyan új technológiákat tudnak kifejleszteni, amelyek a repülőgépek hatékonyságát javítják.

Ezek között említette a korábban bevezetett úgynevezett sharkleteket, amelyek a szárnyak végén javítják az áramlást és csökkentik a fogyasztást, illetve az új hajtóműveket, amelyek kevesebb kerozinnal üzemeltethetők. A közeljövőben a kabinok átrendezésével több utast tudnak majd gépeik szállítani, ezzel az egy székre eső üzemeltetési költség is csökkenni fog.

A jövő technológiái közül Charles Champion kiemelte a 3D-nyomtatást, amelynek alkalmazásával akár 50 százalékkal is csökkenthető az alkatrészek súlya. A futóművekbe a tervek szerint egy elektromos rendszert építenének, amely a gép kiegészítő erőforrásáról szerzett energiával gurítaná a gépeket a repülőtereken, így a hajtóműveket csak az indulás előtt kellene beindítani. Számításaik szerint ez 4 százalékkal csökkentheti a fogyasztást, a szén-dioxid-kibocsátást pedig 50-75 százalékkal tudják mérsékelni a repülés ezen fázisában.

Az Airbus tervbe vette egy olyan hajtómű kifejlesztését, amelyen két lapátsor lenne, amelyek egymással ellentétesen forognak. Bár ezzel 20 százalékkal csökkenne a fogyasztás, a hangszennyezés jelentősen emelkedne, mivel a lapátokat nem burkolják le.
A kibocsátás csökkentésében az Airbus szerint a technológia mellett a légiforgalmi irányítóknak is szerepük van, mivel ők képesek olyan útvonalakat, eljárásokat bevezetni a légi közlekedésben, amelyek rövidebb utakat, gazdaságosabb üzemelést biztosítanak.

Eileen Van den Tweel, a holland KLM fejlesztési menedzsere előadásában a bioüzemanyag használatáról azt mondta, eddig mintegy húsz járatot teljesítettek egy Airbus A330-assal bioüzemanyagot használva, számításaik szerint 1-5 százalékkal tudták csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. Kérdésre válaszolva hangsúlyozta, azért használják ezt a fajta üzemanyagot, mert a légiiparban jelenleg nincs más alternatívája a kerozinnak, illetve a robbanómotoros meghajtásnak.

– MTI –


hiba beküldése



További hírek a Nagyvilág kategóriából
A szent és a farkas nyerte az Európai Egyetemi Filmdíjat (EUFA)
Budapest - Az Alice Rohrwacher rendezte A szent és a farkas című film nyerte el a 2018-as Európai Egyetemi [...] tovább »
Újabb fejezeteit nyitották meg a szerb és a montenegrói EU-csatlakozási tárgyalásoknak
Brüsszel - Újabb fejezeteit nyitották meg a szerb és a montenegrói európai uniós csatlakozási tárgyalásoknak - [...] tovább »
Illegális bevándorlás – Egyszerre több mint száz embert tartóztatott fel a török parti őrség az Égei-tengeren
Ankara - A török parti őrség egyszerre 112 migránst, köztük nőket és gyerekeket tartóztatott fel hétfőn az [...] tovább »
Illegális bevándorlás – Szijjártó: Brüsszel és az ENSZ akarata ugyanaz, az illegális bevándorlás legalizálása
Brüsszel - A szálak összeérnek, ma már világosan látszik, hogy Brüsszel és az ENSZ akarata ugyanaz, ami ugyanis [...] tovább »
Elutasította a tirám és a dikvát hatóanyag engedélyének megújítását a Bizottság
Budapest - Elutasította a tirám és a dikvát hatóanyag engedélyének megújítását az Európai Bizottság - tette [...] tovább »
Kocsis Máté: a baloldali ellenzéki obstrukciót azok kezdeményezték, akik egymillió embert tettek munkanélkülivé
Budapest - A baloldali ellenzéki pártok obstrukciója szembemegy az Országgyűlés működésének alapelveivel - [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Férfi röplabda Eb-selejtező – Változás a magyar keretben
Budapest - Egy helyen változott a januári Európa-bajnoki selejtezőkre készülő magyar férfi röplabda-válogatott [...] tovább »
Győztek a borsodi NB II-es férfi röplabdázók
Kazincbarcika, Miskolc - Férfi röplabda NB II Keleti csoport, 11. fordulójában nyert a MEAFC-Miskolc és a Vegyész [...] tovább »
ÓAM-Ózdi KC: „Egy jó játékosállománnyal rendelkező Balassagyarmatot sikerült legyőznünk”
Férfi kézilabda NB I/B Keleti csoport, 11. fordulójában otthon fogadta az ÓAM-Ózdi KC a Balassagyarmati KSE-t. tovább »
Tiszaújvárosi Phoenix KK: „Sajnos a végét mi bírtuk kevésbé”
Tiszaújváros - Férfi kosárlabda NB I/B Zöld csoport, 11. fordulójában a Tiszaújvárosi PKK Egerbe utazott. tovább »
Jégkorong Négy Nemzet Torna – Három változás a magyar keretben
Budapest - Három változás történt a Norvégiába utazó magyar jégkorong-válogatott keretében. tovább »
Jövő júliusig eltiltották gesztelyi focistát – Labdarúgó fegyelmi határozatok
Miskolc - A Magyar Labdarúgó Szövetség Borsod-Abaúj-Zemplén megyei igazgatóságának fegyelmi bizottsága két, [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása