2013.05.12 14:55; Frissítve: 2013.05.12 15:00


Forma-1-es technológiát is teszteltek a hétvégi pneumobil futamokon

Forma-1-es technológiát is teszteltek a hétvégi pneumobil futamokon
Budapest, 2013. május 12., vasárnap (MTI) – Hatodik alkalommal rendezték meg a saját készítésű, sűrített levegővel hajtott járművek, az úgynevezett pneumobilok erőpróbáját. Az eddig megszokott kategóriák mellett ezúttal a Forma-1-es csapatoknál kulcsfontosságú telemetrikus rendszert is tesztelhették a mérnökhallgatók. A versenyen öt kategóriában hirdettek győztest – közölték a szervezők vasárnap az MTI-vel.
hiba beküldése

Az Egerben megrendezett pneumobil futamokon öt ország 41 csapata mérte össze tudását.
A távolsági kategóriában, ahol a járműveknek egy sűrített levegővel feltöltött palackkal kellett a lehető legnagyobb távolságot megtenniük, a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Karának Pollroth csapata jutott a legtovább: léghajtányukkal 8918 métert futottak.
Az ügyességi futamban, amelynek célja, hogy a versenyzők a pneumobillal a lehető leggyorsabban teljesítsék a technikásra megépített pályakört, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BMGE) Kakukktojás csapatának háromkerekű járgánya érkezett elsőként a célba.
A gyorsulási kategóriában a járműnek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt kell a lehető legrövidebb idő alatt megtennie: a döntő futamban itt is a BMGE Kakukktojás csapat léghajtánya győzött, alig 25 másodperc alatt teljesítve a szakaszt a verseny történetében szintén rekordnak számító 46,6 kilométeres óránkénti sebességgel.
A legeredetibb konstrukció kategóriában a legkiemelkedőbb műszaki megoldásokat felsorakoztató, egyúttal leginnovatívabb jármű nyerte el az elsőséget. A díjat kecskeméti GAMF Dóz-Air csapata kapta.
A jelképes koronát, azaz a Rexroth legjobb pneumobilja 2013 címet – amelyet hagyományosan az egyes versenykategóriák győztesei közül választja ki a zsűri – a budapesti Kakukktojás csapat viselheti egy éven át.
Az idén második alkalommal senior kategóriában is megmérkőztek a rutinosabb versenyzők. Ebben a számban azok a végzett hallgatók indulhattak, akik az előző évi versenyek valamelyikén már részt vettek, és a korábbi járművüket – ha az megfelelt a 2013-as versenykiírásnak – az egykori képzési helyük bocsátotta rendelkezésükre. A kategória legjobbja a Szegedi Tudományegyetem MK Laren csapata lett.
A 2013-as verseny technológiai attrakciójának számító új versenyszámban négy hallgatói csapat a Forma-1-ből is ismert csúcstechnológiát, az úgynevezett telemetrikus rendszert tesztelte. Az említett kategóriában induló pneumobilok a hosszú távú versenyszámban kaptak lehetőséget arra, hogy bebizonyítsák: a műszaki dokumentációban leírt megoldásaik a gyakorlatban is működnek. A négy csapat közül a Debreceni Széllovagok oldották meg legprofibban a járművük fizikai paramétereinek mérését, az adatok gyűjtését és továbbítását.
Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a jövő technológiájának célja: minél kevesebb energiával minél nagyobb távolságot megtenni.



Eger.
MON.HU

További hírek a Magyarország kategóriából
Bekerült a Hungarikumok Gyűjteményébe a dobostorta
Bekerült a Hungarikumok Gyűjetményébe a dobostorta és bővült a Magyar Értéktár is - tájékoztatta az [...] tovább »
Heten vesztették életüket az M5-ös autópályán
Mindkét irányban lezárták az M5-ös autópályát Balástya közelében, ahol hétfőre virradóra heten meghaltak, [...] tovább »
Négyes ikrek születtek Debrecenben
Négyes ikrek születtek a Debreceni Egyetem Klinikai Központjában - közölte a felsőoktatási intézmény [...] tovább »
Először lép föl Magyarországon Celine Dion
Először lép fel Magyarországon Celine Dion kanadai énekesnő: 2020. június 7-én, vasárnap a Papp László [...] tovább »
Will Smith koncertezik a budapesti Szent István-bazilika előtt
Koncertet ad Will Smith hollywoodi filmsztár szerda este Budapesten, a Szent István-bazilika előtt - közölte a [...] tovább »
Még több kategóriábol »


Belépés



Elfelejtetted a jelszavad?
Új felhasználó regisztrálása