Frissítve:

Dízelbotrány – A Volkswagen felülvizsgálja az összes tervezett beruházását

Berlin, 2015. október 6., kedd (MTI) – A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a német Volkswagen (VW) konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot – mondta a társaság vezérigazgatója a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen, kedden.

hiba beküldése

Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy már körvonalazódik a dízelbotrányt kiváltó problémák “technikai megoldása”, de a pénzügyi következmények beláthatatlanok, ezért a társaság vezetésének lépnie kellett.
A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

Az átalakítás “nem lesz fájdalommentes”, de mindent megtesznek azért, hogy a VW a jövőben is a “jó és biztos” munkahelyek vállalata legyen, mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.

A vezérigazgató a dízelbotrány gyors és kíméletlen feltárását ígérte, és hangsúlyozta, hogy az érintett gépkocsik mind biztonságosak és működőképesek. “Ügyfeleink biztonsága egy pillanatig sem volt veszélyben” – mondta.

Az Euro-6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral meghajtott kocsik megfelelnek az előírásoknak. “Ez Wolfsburg számára azt jelenti, hogy folytatódhat a gyártás” – hangsúlyozta Matthias Müller, aki a csoporthoz tartozó Porsche vezérigazgatói pozíciójából került a konszern élére szeptember végén, és új tisztségében most először intézett beszédet az alkalmazottakhoz.

A 12 márkát összefogó VW világszerte nagyjából 600 ezer embert foglalkoztat, több mint 75 ezret Wolfsburgban.

Az üzemi tanács elnöke, Bernd Osterloh a gyűlésen elmondta, hogy pillanatnyilag az alkalmazottak és a kölcsönzött munkavállalók állását sem fenyegeti a dízelbotrány, és a társaság vezetése mindent megtesz a munkahelyek megőrzéséért. A hosszabb távú hatások viszont kiszámíthatatlanok, mert nem látható előre, hogy miként változik a társaság megítélése a vásárlók körében.

A Volkswagen márka eredményét viszont biztosan rontja a botrány, és ez a fizetésen felül járó bónuszban is tükröződik majd, de az üzem nem engedi, hogy a beosztott dolgozókra helyezzék a válság minden terhét, és alaposan megnézi, hogy miként alakul a vezetők bónusza. “Az biztos, hogy mi nem álljuk a számlát egy csoport menedzser helytelen magatartása miatt” – mondta Bernd Osterloh az üzemi tanács közleménye szerint.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án megvádolta a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.
Elemzők szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány ennél sokkal több pénzbe kerülhet. A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap kedden a baden-württembergi tartományi bank (lbbw) egy elemzésére hivatkozva azt írta, hogy akár 46 milliárd eurót is felemészthet a dízelbotrány, és a VW ezért tőkeemelésre kényszerülhet.

A frankfurti tőzsdén jegyzett részvénytársaság tavaly még az értékesítési darabszámot, az árbevételt és az üzleti eredményt tekintve egyaránt rekordot ért el. A csoport tagjai 2014-ben összesen 10,1 millió gépjárművet adtak el, 4,2 százalékkal többet a 2013-as 9,7 milliónál. Az árbevétel első alkalommal lépte át a 200 milliárd eurós határt, 202,5 milliárd euró lett, 2,8 százalékkal magasabb az előző évi 197,0 milliárdnál, az adózás utáni nyereség pedig 21,0 százalékkal 11,06 milliárd euró emelkedett.

A konszernhez tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszongépjárművek márka.

Németországban minden hetedik munkahely kapcsolódik közvetlenül vagy közvetve a gépjárműgyártáshoz, az ipar legnagyobb ágazatához. Tavaly az ágazatban érdekelt cégek összesített bevétele történelmi csúcsra emelkedett, 367,9 milliárd euró volt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Javulhat a foglalkoztatás a határ menti régióban
Tarpa – A hazai kormány eltökélt célja, hogy az magyar-ukrán határ menti térségbe minél több beruházást [...] tovább »
Sikeresen pályáztak az önkéntesek
Hajdú-Bihar - A megyében több önkéntes mentőszervezet és önkéntes tűzoltó egyesület is nyert a [...] tovább »
Segíteni akarják a régiós együttműködést
Debrecen - Megyeháza adott otthont a „CLUSTERS3: A klaszterpolitikák szerepének növelése az intelligens [...] tovább »
NGM: 22 milliárd forint értékben jelentek meg gazdasági és fenntarthatósági fejlesztési pályázatok
Budapest - Újabb két, a helyi gazdaságfejlesztést és a fenntartható városi környezet fejlesztését támogató [...] tovább »
FM: 5 milliárd forintot kapnak a gazdák az agrárkárok enyhítésére
Budapest - A kedvezőtlen időjárás miatt tavaly bekövetkezett agrárkárok enyhítésére a Földművelésügyi [...] tovább »
Önerőre sem futja mindenkinek
Hajdú-Bihar - Minél kisebb egy település, annál égetőbb szüksége van az uniós pályázati pénzekre. tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Megcsinálta a Balmaz, bejutottak a Liga Kupa-döntőbe!
Balmazújváros - Két mérkőzésen dőlt el, a Balmazújváros, avagy a Vác jut-e be a férfi kézilabda Liga Kupa [...] tovább »
Harc az elemekkel
Most, hogy a tavaszi hazai premier helyett a kisvárdai pályán még mindig tart a jégkorszak, illetve hogy a teljes [...] tovább »
Budapesti női tenisztorna – Babos könnyed sikerrel a negyeddöntőben
Budapest - Az első helyen kiemelt Babos Tímea könnyed győzelemmel jutott tovább csütörtökön a 250 ezer dollár [...] tovább »
Olimpia 2024 – Lázár: a kormány lezártnak tekinti az ügyet
Budapest - A kormány lezártnak tekinti az olimpiai pályázat ügyét, egyben felkérte Szabó Tünde sportért [...] tovább »
Férfi kézilabda NB I – Minden jegy elkelt a Veszprém-Szeged rangadóra
Budapest - A férfi kézilabda NB I rangadója előtt 23 nappal minden jegy elkelt a Telekom Veszprém - [...] tovább »
Beindul a buli a megye I-ben, nézzük a részletes sorsolást
Hajdú-Bihar - A Magyar Labdarúgó Szövetség Versenybizottsága elkészítette a Szertár Sportbolt megye I. idei [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása