Frissítve:

Dízelbotrány – A Volkswagen felülvizsgálja az összes tervezett beruházását

Berlin, 2015. október 6., kedd (MTI) – A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a német Volkswagen (VW) konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot – mondta a társaság vezérigazgatója a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen, kedden.

hiba beküldése

Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy már körvonalazódik a dízelbotrányt kiváltó problémák “technikai megoldása”, de a pénzügyi következmények beláthatatlanok, ezért a társaság vezetésének lépnie kellett.
A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

Az átalakítás “nem lesz fájdalommentes”, de mindent megtesznek azért, hogy a VW a jövőben is a “jó és biztos” munkahelyek vállalata legyen, mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.

A vezérigazgató a dízelbotrány gyors és kíméletlen feltárását ígérte, és hangsúlyozta, hogy az érintett gépkocsik mind biztonságosak és működőképesek. “Ügyfeleink biztonsága egy pillanatig sem volt veszélyben” – mondta.

Az Euro-6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral meghajtott kocsik megfelelnek az előírásoknak. “Ez Wolfsburg számára azt jelenti, hogy folytatódhat a gyártás” – hangsúlyozta Matthias Müller, aki a csoporthoz tartozó Porsche vezérigazgatói pozíciójából került a konszern élére szeptember végén, és új tisztségében most először intézett beszédet az alkalmazottakhoz.

A 12 márkát összefogó VW világszerte nagyjából 600 ezer embert foglalkoztat, több mint 75 ezret Wolfsburgban.

Az üzemi tanács elnöke, Bernd Osterloh a gyűlésen elmondta, hogy pillanatnyilag az alkalmazottak és a kölcsönzött munkavállalók állását sem fenyegeti a dízelbotrány, és a társaság vezetése mindent megtesz a munkahelyek megőrzéséért. A hosszabb távú hatások viszont kiszámíthatatlanok, mert nem látható előre, hogy miként változik a társaság megítélése a vásárlók körében.

A Volkswagen márka eredményét viszont biztosan rontja a botrány, és ez a fizetésen felül járó bónuszban is tükröződik majd, de az üzem nem engedi, hogy a beosztott dolgozókra helyezzék a válság minden terhét, és alaposan megnézi, hogy miként alakul a vezetők bónusza. “Az biztos, hogy mi nem álljuk a számlát egy csoport menedzser helytelen magatartása miatt” – mondta Bernd Osterloh az üzemi tanács közleménye szerint.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án megvádolta a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.
Elemzők szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány ennél sokkal több pénzbe kerülhet. A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap kedden a baden-württembergi tartományi bank (lbbw) egy elemzésére hivatkozva azt írta, hogy akár 46 milliárd eurót is felemészthet a dízelbotrány, és a VW ezért tőkeemelésre kényszerülhet.

A frankfurti tőzsdén jegyzett részvénytársaság tavaly még az értékesítési darabszámot, az árbevételt és az üzleti eredményt tekintve egyaránt rekordot ért el. A csoport tagjai 2014-ben összesen 10,1 millió gépjárművet adtak el, 4,2 százalékkal többet a 2013-as 9,7 milliónál. Az árbevétel első alkalommal lépte át a 200 milliárd eurós határt, 202,5 milliárd euró lett, 2,8 százalékkal magasabb az előző évi 197,0 milliárdnál, az adózás utáni nyereség pedig 21,0 százalékkal 11,06 milliárd euró emelkedett.

A konszernhez tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszongépjárművek márka.

Németországban minden hetedik munkahely kapcsolódik közvetlenül vagy közvetve a gépjárműgyártáshoz, az ipar legnagyobb ágazatához. Tavaly az ágazatban érdekelt cégek összesített bevétele történelmi csúcsra emelkedett, 367,9 milliárd euró volt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Demokratikus Koalíció: Elég volt a DKV-ból!
Debrecen - Azonnali kivizsgálást sürget a nemrég kirobbant DKV-ügy kapcsán Varga Zoltán – erről kedd [...] tovább »
A fagy nemcsak kárt okozhat a mezőgazdaságban, a hidegnek jótékony hatása is lehet
Budapest - A hideg és a téli fagyok nemcsak kárt okozhatnak a mezőgazdaságban, jótékony hatásuk is lehet, [...] tovább »
Közösen keresik a kiutat a húsipar számára
Debrecen - Egyeztetésre hívta a régió húságazati szereplőit a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi [...] tovább »
Tízből hat hajdú-bihari fiatal vándorolna külföldre
Debrecen - A tavalyi felmérésből az is kiderült, hogy a hajdú-bihari fiatalok mely országokba vágynak munkát [...] tovább »
Brexit – Theresa May: az Egyesült Királyság nem marad az EU egységes belső piacának tagja
London - Theresa May brit miniszterelnök szerint az Egyesült Királyság nem maradhat az Európai Unió egységes [...] tovább »
eNet: csaknem egymillióan késve kapták meg karácsonyi online rendelésüket
Budapest - Több mint 900 000 magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
A főtábláig minden jól ment
Apagy, Nyírbátor - A nyírbátori Tölgyes Dorottya és az apagyi Hanustyák Fanni nemzetközi pingpongos mezőnyben indult. tovább »
Kék Cápák – A film pereg tovább
Nyíregyháza - A szívszorító megemlékezés után simán nyert, és a négyes döntőbe jutott a nyíregyházi [...] tovább »
Miklós Edit: a célok nem változtak
Budapest - A vasárnap súlyos térdsérülést szenvedett Miklós Edit számára nem változtak a célok: továbbra is [...] tovább »
Klein Dávid és Suhajda Szilárd a déli oldalról akarja megmászni a Mount Everestet
Budapest - Klein Dávid és Suhajda Szilárd a déli oldalról akarja megmászni a világ legmagasabb hegycsúcsát [...] tovább »
Pjongcsang 2018 – Budapesten lesz a rövidpályás gyorskorcsolya első kvalifikációs vk-ja
Budapest - Budapest adhat otthon a 2018-as, pjongcsangi téli olimpia első kvalifikációs rövidpályás [...] tovább »
Alpesi vk – Garmisch-Partenkirchenben pótolják a wengeni lesiklást
München/Budapest - A németországi Garmisch-Partenkirchenben pótolják az alpesi sí világkupa Wengenben elmaradt [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása