Frissítve:

Dízelbotrány – A Volkswagen felülvizsgálja az összes tervezett beruházását

Berlin, 2015. október 6., kedd (MTI) – A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a német Volkswagen (VW) konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot – mondta a társaság vezérigazgatója a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen, kedden.

hiba beküldése

Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy már körvonalazódik a dízelbotrányt kiváltó problémák “technikai megoldása”, de a pénzügyi következmények beláthatatlanok, ezért a társaság vezetésének lépnie kellett.
A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

Az átalakítás “nem lesz fájdalommentes”, de mindent megtesznek azért, hogy a VW a jövőben is a “jó és biztos” munkahelyek vállalata legyen, mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.

A vezérigazgató a dízelbotrány gyors és kíméletlen feltárását ígérte, és hangsúlyozta, hogy az érintett gépkocsik mind biztonságosak és működőképesek. “Ügyfeleink biztonsága egy pillanatig sem volt veszélyben” – mondta.

Az Euro-6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral meghajtott kocsik megfelelnek az előírásoknak. “Ez Wolfsburg számára azt jelenti, hogy folytatódhat a gyártás” – hangsúlyozta Matthias Müller, aki a csoporthoz tartozó Porsche vezérigazgatói pozíciójából került a konszern élére szeptember végén, és új tisztségében most először intézett beszédet az alkalmazottakhoz.

A 12 márkát összefogó VW világszerte nagyjából 600 ezer embert foglalkoztat, több mint 75 ezret Wolfsburgban.

Az üzemi tanács elnöke, Bernd Osterloh a gyűlésen elmondta, hogy pillanatnyilag az alkalmazottak és a kölcsönzött munkavállalók állását sem fenyegeti a dízelbotrány, és a társaság vezetése mindent megtesz a munkahelyek megőrzéséért. A hosszabb távú hatások viszont kiszámíthatatlanok, mert nem látható előre, hogy miként változik a társaság megítélése a vásárlók körében.

A Volkswagen márka eredményét viszont biztosan rontja a botrány, és ez a fizetésen felül járó bónuszban is tükröződik majd, de az üzem nem engedi, hogy a beosztott dolgozókra helyezzék a válság minden terhét, és alaposan megnézi, hogy miként alakul a vezetők bónusza. “Az biztos, hogy mi nem álljuk a számlát egy csoport menedzser helytelen magatartása miatt” – mondta Bernd Osterloh az üzemi tanács közleménye szerint.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án megvádolta a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.
Elemzők szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány ennél sokkal több pénzbe kerülhet. A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap kedden a baden-württembergi tartományi bank (lbbw) egy elemzésére hivatkozva azt írta, hogy akár 46 milliárd eurót is felemészthet a dízelbotrány, és a VW ezért tőkeemelésre kényszerülhet.

A frankfurti tőzsdén jegyzett részvénytársaság tavaly még az értékesítési darabszámot, az árbevételt és az üzleti eredményt tekintve egyaránt rekordot ért el. A csoport tagjai 2014-ben összesen 10,1 millió gépjárművet adtak el, 4,2 százalékkal többet a 2013-as 9,7 milliónál. Az árbevétel első alkalommal lépte át a 200 milliárd eurós határt, 202,5 milliárd euró lett, 2,8 százalékkal magasabb az előző évi 197,0 milliárdnál, az adózás utáni nyereség pedig 21,0 százalékkal 11,06 milliárd euró emelkedett.

A konszernhez tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszongépjárművek márka.

Németországban minden hetedik munkahely kapcsolódik közvetlenül vagy közvetve a gépjárműgyártáshoz, az ipar legnagyobb ágazatához. Tavaly az ágazatban érdekelt cégek összesített bevétele történelmi csúcsra emelkedett, 367,9 milliárd euró volt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Olvasói levél: „Adóhatások”
Debrecen - A jövő évi adótörvény változásának hatása a kis- és középvállalkozásokra. tovább »
Több az új cég idén, mint tavaly volt
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Bár még nincs vége az évnek, a 2015-ös cég­alapítási számokat, [...] tovább »
Megújult miskolci környezetben, szélesebb kínálattal
Miskolc - Felavatta megújult telephelyét Miskolcon a Sajó úton a Szal-Agro Kft. Az 1998-ban alakult családi [...] tovább »
Segítő csapatépítés a miskolci Boschtól
Miskolc - Faházzal, fűszerkerttel gazdagodott a Szimbiózis Alapítvány Baráthegyi Majorsága. tovább »
Rétvári: 2017 a béremelés folytatásának éve lesz az egészségügyben
Budapest - 2017 a béremelés folytatásának éve lesz az egészségügyben - mondta az Emberi Erőforrások [...] tovább »
Debreceni gimnazisták nyerték a PénzSztár versenyt
Budapest - Az Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Verseny héten lebonyolított döntőjében a 2016. évi [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
A Szpari öregfiúk csapata lett az első
Fehérgyarmat - Futball Legendák Szatmárban címmel péntek délután rendeztek teremlabdarúgó tornát [...] tovább »
Nagy a baj, kérdés: ez már a mélypont?
Debrecen - A Loki csak jobb gólkülönbsége miatt nem telel kieső helyen, ébresztő, ég a ház! tovább »
Vegyész RC: Tapasztaltabban mennek vasárnap a fővárosiakhoz
Kazincbarcika - Vasárnap délután Budapesten szerepel a Vegyész RC Kazincbarcika röplabdacsapata. tovább »
Rövidpályás úszó-vb – Hosszú hatodik aranya és második ezüstje, Verrasztó harmadik
Budapest/Windsor - Hosszú Katinka megszerezte hatodik aranyérmét, valamint második ezüstjét, míg Verrasztó [...] tovább »
ÓAM-Ózdi KC: Tudásunk legjavára van szükség Szegeden
Ózd - A férfi kézilabda NB I/B 12. fordulójában a Mol-Pick Szeged U23 otthonában lép pályára az ÓAM-Ózdi KC [...] tovább »
Aluinvent-DVTK: Athén után Sopron, EK-meccs után bajnoki csata jön a sorban
Miskolc - A diósgyőri női kosárlabdacsapat egynapos miskolci tartózkodás után ismét útra kel. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása