Frissítve:

Dízelbotrány – A Volkswagen felülvizsgálja az összes tervezett beruházását

Berlin, 2015. október 6., kedd (MTI) – A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a német Volkswagen (VW) konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot – mondta a társaság vezérigazgatója a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen, kedden.

hiba beküldése

Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy már körvonalazódik a dízelbotrányt kiváltó problémák “technikai megoldása”, de a pénzügyi következmények beláthatatlanok, ezért a társaság vezetésének lépnie kellett.
A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

Az átalakítás “nem lesz fájdalommentes”, de mindent megtesznek azért, hogy a VW a jövőben is a “jó és biztos” munkahelyek vállalata legyen, mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.

A vezérigazgató a dízelbotrány gyors és kíméletlen feltárását ígérte, és hangsúlyozta, hogy az érintett gépkocsik mind biztonságosak és működőképesek. “Ügyfeleink biztonsága egy pillanatig sem volt veszélyben” – mondta.

Az Euro-6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral meghajtott kocsik megfelelnek az előírásoknak. “Ez Wolfsburg számára azt jelenti, hogy folytatódhat a gyártás” – hangsúlyozta Matthias Müller, aki a csoporthoz tartozó Porsche vezérigazgatói pozíciójából került a konszern élére szeptember végén, és új tisztségében most először intézett beszédet az alkalmazottakhoz.

A 12 márkát összefogó VW világszerte nagyjából 600 ezer embert foglalkoztat, több mint 75 ezret Wolfsburgban.

Az üzemi tanács elnöke, Bernd Osterloh a gyűlésen elmondta, hogy pillanatnyilag az alkalmazottak és a kölcsönzött munkavállalók állását sem fenyegeti a dízelbotrány, és a társaság vezetése mindent megtesz a munkahelyek megőrzéséért. A hosszabb távú hatások viszont kiszámíthatatlanok, mert nem látható előre, hogy miként változik a társaság megítélése a vásárlók körében.

A Volkswagen márka eredményét viszont biztosan rontja a botrány, és ez a fizetésen felül járó bónuszban is tükröződik majd, de az üzem nem engedi, hogy a beosztott dolgozókra helyezzék a válság minden terhét, és alaposan megnézi, hogy miként alakul a vezetők bónusza. “Az biztos, hogy mi nem álljuk a számlát egy csoport menedzser helytelen magatartása miatt” – mondta Bernd Osterloh az üzemi tanács közleménye szerint.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án megvádolta a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.
Elemzők szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány ennél sokkal több pénzbe kerülhet. A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap kedden a baden-württembergi tartományi bank (lbbw) egy elemzésére hivatkozva azt írta, hogy akár 46 milliárd eurót is felemészthet a dízelbotrány, és a VW ezért tőkeemelésre kényszerülhet.

A frankfurti tőzsdén jegyzett részvénytársaság tavaly még az értékesítési darabszámot, az árbevételt és az üzleti eredményt tekintve egyaránt rekordot ért el. A csoport tagjai 2014-ben összesen 10,1 millió gépjárművet adtak el, 4,2 százalékkal többet a 2013-as 9,7 milliónál. Az árbevétel első alkalommal lépte át a 200 milliárd eurós határt, 202,5 milliárd euró lett, 2,8 százalékkal magasabb az előző évi 197,0 milliárdnál, az adózás utáni nyereség pedig 21,0 százalékkal 11,06 milliárd euró emelkedett.

A konszernhez tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszongépjárművek márka.

Németországban minden hetedik munkahely kapcsolódik közvetlenül vagy közvetve a gépjárműgyártáshoz, az ipar legnagyobb ágazatához. Tavaly az ágazatban érdekelt cégek összesített bevétele történelmi csúcsra emelkedett, 367,9 milliárd euró volt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Október 24-ig lehet jelentkezni a Climathon klímavédelmi versenyre
Budapest - Október 24-ig lehet jelentkezni a Climathon elnevezésű nemzetközi klímavédelmi versenyre, amelyet [...] tovább »
Origo – Nem volt hatékony a lakás-takarékpénztári megtakarítások támogatása
Budapest - Nem volt hatékony a lakás-takarékpénztári megtakarítás mint állami támogatási forma a Gazdasági [...] tovább »
Palkovics: a BMW üzemi tanácsai is nyitottak a debreceni beruházásra
Berlin - A BMW üzemi tanácsai is nyitottak arra, hogy a vállalat autógyárat építsen Debrecenben - mondta [...] tovább »
Átadták a 2018-as Fenntartható fejlődésért díjakat
Budapest - Idén másodszor adták át a Fenntartható fejlődésért díjakat a fenntarthatóság területén tett [...] tovább »
MNB: az adathalászok a banki ügyfeleket támadják
Budapest - Az adathalászok nem a bankok IT-rendszereit támadják, hanem magukat az ügyfeleket igyekeznek rábírni [...] tovább »
MEKH: biztosított az ország téli energiaellátása
Budapest - Az energiaszolgáltatók adatai alapján biztosítottnak ítéli a téli földgáz- és [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Két mérkőzésen Csoknyai István irányítja a férfi kézilabda-válogatottat
Budapest - A soron következő két Európa-bajnoki selejtezőn Csoknyai István irányítja a magyar férfi [...] tovább »
Férfi kosárlabda NB I – Továbbra is százszázalékos a Zalaegerszeg
Zalaegerszeg - A saját közönsége előtt játszó Zalaegerszeg 17 ponttal legyőzte a Szeged együttesét [...] tovább »
Szlovák jégkorongliga – Folytatódott a DVTK rossz sorozata
Zsolna - A DVTK Jegesmedvék egymást követő hatodik mérkőzését vesztette el a szlovák jégkorongligában, [...] tovább »
Ifjúsági olimpia – Minden idők legjobb szereplése, 24 éremmel zárnak a magyarok
Buenos Aires, 2018. október 18., csütörtök (MTI) olimpiát, ez minden idők legjobb szereplése. tovább »
Elhunyt Magos Judit hatszoros Eb-aranyérmes asztaliteniszező
Budapest - Hatvanhét éves korában elhunyt Magos Judit hatszoros Európa-bajnoki aranyérmes [...] tovább »
Női kézilabda BL – Dragan Djukic lett a CSM Bucuresti új vezetőedzője
Bukarest - A szerb Dragan Djukic lett a román CSM Bucuresti női kézilabdacsapatának vezetőedzője. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása