Frissítve:

Divatipari fejlesztési stratégiai munkaanyag készült

Budapest – Elkészítette a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a magyar divatipar fejlesztésére irányuló stratégiai munkaanyagát, amelynek célja, hogy Magyarország a régió divatközpontjává váljon; az ügynökség most a kormányelőterjesztés összeállításán dolgozik – közölte az MDDÜ az MTI-vel.

hiba beküldése

A közlemény idézte Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét, aki kifejtette: hat fő stratégiai pillér köré szerveződik a magyarországi divatágazat újbóli fellendítése. Ezek a szakmai koordináció erősítése, hatékonyabb iparági marketing, a magyar divatipari termékek kereskedelmi és exportlehetőségeinek javítása, a minőségi gyártás, valamint a nemzetközi színvonalú oktatás.

Az MDDÜ egyfajta koordinációs központként segíti a különböző szereplők közötti információcserét az együttműködési lehetőségek feltárását és megvalósítását. Ide tartozik a divatdiplomácia is, amelynek célja többek között a stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatipari központjaival. Példaként a tavaly augusztusban az MDDÜ és az olasz Camera Nazionale della Moda Italiana között létrejött megállapodást említette, amelynek értelmében az olasz nemzeti divatkamara három éven át többek között mentorprogram segítségével támogatja a magyar divatipar fejlesztését.

Az MDDÜ a más ágazatokkal történő együttműködésre is nagy hangsúlyt helyez, ezért kötött stratégiai megállapodást még márciusban a Hiventures állami kockázati tőkebefektetővel. Mindez a magyar divat- és dizájn ipar fellendítését, valamint egy értékteremtő magyarországi divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítását szolgálja.

Kiemelték, növelni kell a magyar divatipar ismertségét, ehhez pedig nemzetközi szinten olyan marketingkommunikációra van szükség, amely kifejezi a magyar divat és dizájn egyedi jellegét. Erre szolgál az ügynökség által kialakított ernyőmárka, így a magyar divat- és dizájntermékek külföldön Budapest Select márkanév alatt mutatkozhatnak be. Az iparág magyarországi képviselőinek ismertségét erősíti az MDDÜ által évente megrendezett Budapest Central European Fashion Week is.

Közölték, a magyar divatágazat fellendítéséhez javítani kell az itt előállított termékek elérhetőségét, ehhez azonban előbb fel kell térképezni a teljes szektort, mérhetővé kell tenni az ágazat teljesítményét.

Megjegyezték, az ügynökség becslése szerint 3000 magyar cég foglalkozik divat- és dizájntermékekkel, az aktív tervezők száma 250 és 300 között mozog.

Kiemelt területet jelent még az oktatás- és a gyártásfejlesztés. Bata-Jakab Zsófia a közlemény szerint elmondta, folyamatban van a hazai gyártói kapacitás felmérése, emellett idén fókuszban lesz az iparági szakmunkák presztízsének helyreállítása is, mert ez a terület küzd a legnagyobb kihívásokkal.

Az MDDÜ a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és dizájnipar. Az ügynökség célja a magyar divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének növelése és ezáltal az országimázs erősítése.

– MTI –

Címkék: , ,


További hírek a Gazdaság kategóriából
A lakáspiac lendülete és az emelkedő jövedelmek felpörgetik az iparcikkek forgalmát
Budapest - A kiskereskedelem átlagos növekedési ütemét jelentősen meghaladja a nagyobb értékű iparcikkek [...] tovább »
Idén a SZÉP-kártya és a készpénz mellett döntött a munkavállalók többsége
Budapest - Bár a munkáltatók többsége idén is megtartotta az előző évben kínált cafeteria-elemeket, az [...] tovább »
Győrffy Balázs: unión kívüli import élelmiszerek beáramlását hozhatja az agrártámogatások csökkentése
Sárbogárd - Amennyiben az uniós Közös Agrárpolitika (KAP) forrásai csökkennek, az meg fog mutatkozni az [...] tovább »
Varga Mihály: Kína vonzó befektetési célpontnak tartja Magyarországot
Budapest - A következő években is Közép-Kelet-Európa lehet a kontinens növekedési motorja, ennek is [...] tovább »
Debreceni siker az agrár OTDK-n
Debrecen - A Debreceni Egyetem hallgatói nyerték a legtöbb díjat a 34. Országos Tudományos Diákköri Konferencia [...] tovább »
Gyors megtérülést eredményezett Debrecen topkategóriás irodaháza
Debrecen - Igazolta a hozzá fűzött reményeket a régió egyetlen „A+” kategóriás irodaház-fejlesztése, a [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Asztalitenisz-vb – Sikeres magyar rajt férfi párosban
Budapest - Az András Csaba, Juhász Patrik duó sikerrel vette a férfi párosok selejtezőjének első fordulóját, [...] tovább »
DVSC: a siker után jöhet a Vidi
Debrecen - A DVSC megnyerte a hétvégi bajnoki mérkőzését, kedden pedig az MK-ban kellene kiharcolnia a továbbjutást. tovább »
Két magyar bronzérem a szumó Európa-bajnokságon
Tallinn - A felnőttek versenyeiben két magyar bronzérem született a Tallinnban rendezett szumó Európa-bajnokságon. tovább »
Női röplabda Extraliga – Új edzővel folytatja a Jászberény
Budapest - A következő szezontól Makai Péter lesz a Jászberény női röplabdacsapatának vezetőedzője. tovább »
Curling vegyespáros-vb – Újabb magyar győzelem
Budapest, Stavanger - Kiss Zsolt és Palancsa Dorottya a török után a holland kettőst is legyőzte a norvégiai [...] tovább »
Női kosárlabda NB I – Döntőben a címvédő Sopron
Zalaegerszeg - A címvédő Sopron Basket jutott be elsőként a női kosárlabda NB I fináléjába, mivel vasárnap az [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása