Frissítve:

Csoda, a legnagyobb csoda

Budapest – Péntektől vasárnapig kerül megrendezésre a Formula–1-es világbajnokság idei 11. viadala, a Magyar Nagydíj.

hiba beküldése

A mogyoródi verseny hetében igyekszünk megszólaltatni azokat, akik nincsenek reflektorfényben, azonban nélkülük biztosan nem lehetne megrendezni a magyar futamot.

– A Formula 1 az autósportok királya, ezért úgy gondolom, hogy óriási dicsőség Magyarországnak, a magyar autósportnak, hogy tizennyolc futamból egy alkalommal hazánkban vizitel a száguldó cirkusz – mondta lapunknak Szamos Miklós, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke. – Sokat segít a rendezvény a honi autósportnak, ugyanakkor nem titok az sem, hogy sok kaput meg is nyit.

Változások

Szamos Miklós már a Magyar Nagydíj hőskorában, az előkészületeknél ott volt, amiért rendkívül szerencsésnek tartja magát. És hogy mi változott 1984 óta a Formula 1-ben?

– Nagyon sok minden, mondhatni majd minden – fogalmazott az MNASZ elnöke. – Ha leegyszerűsítve két részre osztom, akkor érzésem szerint egyrészt az emberi oldala alakult át gyökeresen. Anno a Formula 1 egy nemzetközi, baráti társaság volt, amely mára egy gépesített hadsereg lett. A versenyzők viszont úgy látom emberek maradtak. Hétköznapi emberek, akik bárkihez hasonló problémákkal küzdenek, ám nyilván a javadalmazásuk és a reflektorfény miatt mégsem átlag halandók.

A másik nagyon érdekes tényező a technika és a pálya fejlődése. Folyamatosan fejlődik a technika, a logisztika, vagy éppen a telekommunikáció, amiből a legmodernebbek mind-mind megtalálhatóak a száguldó cirkuszban szerte a világon. Az emberi oldalra visszatérve meg kell, hogy jegyezzem; mivel nagyon nagy létszámú kiszolgáló személyzettel dolgoznak a csapatok pontos időbeosztásban, így ezeknek az embereknek egyszerűen nincs idejük emberi kapcsolatokat ápolni, barátságokat kötni.

Rendszert váltott

Arra a felvetésünkre, hogy ha majd néhány esztendő múlva egyszer visszatekint Szamos Miklós a Magyar Nagydíjakra mi lesz az, ami elsőként megfogalmazódik benne a következőt válaszolta:

- A csoda. Az, hogy van Magyarországon Formula 1 óriási csoda. Emlékszem, hogy amikor szóba került a ’80-as évek elején, hogy lehetne esetleg magyar futam, bevallom nem hittem benne. Visszatekintve talán nem túlzás, ha azt mondom, hogy maga a Magyar Nagydíj is az egyik oka volt az 1989-90-es magyarországi rendszerváltozásnak.

– Juhász-Léhi István –

 

 



További hírek a Sport kategóriából
Labdarúgó NB I – A hosszabbításban mentett pontot a Debrecen
Debrecen - Továbbra is veretlen a DVSC, miután hazai pályán 3-3-as döntetlent játszott az újonc MTK Budapest [...] tovább »
„Le a kalappal a játékosok és a közönség előtt”
Debrecen - A DVSC vs. MTK (3-3) OTP Bank Liga-mérkőzés után a két edző, Herczeg András és Feczkó Tamás [...] tovább »
Nagy István: a magyar lovassport történetének legnagyobb beruházása valósult meg Szilvásváradon
Szilvásvárad - A magyar lovassport történetének legnagyobb beruházása valósult meg a Szilvásváradi Lipicai [...] tovább »
HAON-ÉLŐ – DVSC vs. MTK 3-3 (1-2)
Debrecen - A labdarúgó OTP Bank Liga 2018/2019-es szezonjának 5. fordulójában a Debreceni VSC csapata az MTK [...] tovább »
Fotók: Izompacsirta zsaruk emelgették a tonnákat
Hajdúszoboszló – A XII. Magyarország Legerősebb Rendőre versenyt rendezték meg pénteken délután [...] tovább »
Tour de Hongrie – Bratascsuk százötven kilométeres szökésből “ért haza”
Hajdúszoboszló - Andrij Bratascsuk nyerte a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny harmadik szakaszát [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
El-selejtező – A Zenit az ötödik csapat, amely négygólos hátrányt ledolgozott
Budapest - A szentpétervári Zenit lett az ötödik csapat, amely négygólos hátrányt ledolgozva jutott tovább [...] tovább »


Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása