Frissítve:

Berlin akár államosítással is védené a német ipar legfontosabb szereplőit

Berlin – Akár államosítással is védeni kell a hazai ipar legfontosabb vállalkozásait a német szövetségi kormány gazdasági miniszterének új iparfejlesztési stratégiája szerint, amelyet szerdán ismertetett a német sajtó.

hiba beküldése

Peter Altmaier tervének központi fogalma az “ipari és technológiai szuverenitás”, amelynek megőrzése a miniszter szerint a következő évtizedek legfontosabb kihívása. Ez az alapvető feltétele a gazdasági teljesítőképesség biztosításának és növelésének, és ezzel a munkahelyek és jólét gyarapításának is.

“Nemzetgazdaságunknak a jövőben is bírnia kell a versenyt valamennyi lényeges területen, főleg a kulcstechnológiák és az innováció területén” – áll a koncepcióban, amely szerint az ipari termelés részarányát a hazai össztermékben (GDP) a jelenlegi 23 százalékról 25 százalékra kell emelni 2030-ig Németországban, az Európai Unió egészében pedig a 20 százalékot kell elérni.

A másik fő fogalom a német gazdasági modellként számon tartott szociális piacgazdaság, amellyel kapcsolatban a Kereszténydemokrata Unió (CDU) politikusa a vitairatnak szánt dokumentumban kiemelte, hogy a piacgazdasági folyamatok megzavarását célzó “önkényes beavatkozások” elleni következetes fellépéssel és a gazdasági érdekek határozott képviseletével “Németország és az Európai Unió hosszabb távon hozzájárul egy globális szociális piacgazdaság kialakulásához is, amely mindenkinek több piacot és nagyobb jólétet hozhat”.

A kancellár, Angela Merkel bizalmasának számító miniszter egy sor intézkedést sürget, német nemzeti és európai uniós szinten. Legfőképpen a digitalizáció és a mesterséges intelligencia lehetőségeinek kihasználására kell törekedni – emelte ki a stratégiát bemutató tájékoztatóján, aláhúzva, hogy Németországnak a világgazdaság átalakulásának “elszenvedőjéből” a folyamatok “irányítójává” kell válnia.

Rámutatott, hogy jelenleg a német autóipar gyártmányait 90 százalékban Németországban vagy az EU más országaiban állítják elő. Ez az arány 50 százalékra csökkenhet, mert Németország és az EU nincs a meghatározó tényezők között a mesterséges intelligencia és a digitalizáció területén, és az elektromos meghajtású járművekben használatos akkumulátorok gyártásában – figyelmeztetett.

Az autóipar mellett a kulcsfontosságú ágazatok közé tartozik például a gépgyártás, a vegyipar, az optikai ipar, az orvosi műszergyártás, az úgynevezett zöld technológiai szektor, a légi- és űripar, a védelmi ipar és az additív gyártástechnológia, vagyis 3D nyomtatás. Ezeken a területeken Németország most is a vezetők közé tartozik, és a német iparvállalatok csak 2015 óta 53 milliárd eurót (17 000 milliárd forint) fordítottak kutatás-fejlesztésre, hogy tartsák a lépést versenytársaikkal, de az állami és EU-s szabályozásban is változtatásokra van szükség.

Át kell alakítani a többi között az EU-s versenyjogot, hogy könnyebben fejlődhessenek ki nemzeti vagy európai “bajnokok” – területükön meghatározó erővel rendelkező cégek -, amelyek fel tudják venni a versenyt a globális piacon.

A kulcságazatok cégeit védelmezni is kell a külföldi – EU-n kívüli – ellenséges felvásárlási kísérletektől. Ezért utolsó megoldásként, minden egyéb lehetőség kimerítése után az államosítás eszközét kell alkalmazni – fejtette ki Peter Altmaier. Hangsúlyozta, hogy az államosítás csak a legfontosabb társaságok esetében jöhet szóba, és csak részleges és átmeneti lehet.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Szijjártó: Norvégia fontos partner a védelempolitikában és az energetikában
Budapest - Norvégia nagyon fontos partnere Magyarországnak a védelempolitikai és az energetikai együttműködésben [...] tovább »
Fidesz: az ellenzék a magyar gazdákat és a nemzeti érdekeket támadja
Budapest - A Fidesz szerint az ellenzék folytatja a magyar gazdák elleni hadjáratot. tovább »
A balatoni kerékpáros turizmust 1,2 milliárd forintból fejlesztik
Balatonfüred - A balatoni kerékpáros szolgáltatások fejlesztésére nyert 1,2 milliárd forintos projekt [...] tovább »
Palkovics: a fenntarthatóság és a környezetvédelem a járműipar legnagyobb kihívása
Budapest - A közlekedési rendszerek fenntarthatósága és a környezet védelme, vagyis a káros anyagok [...] tovább »
Nagy István: a vidék jövője a fiatal gazdák kezében van
Budapest - A vidék jövője a fiatal gazdák kezében van, a megújuló agrárium egyik zálogát adják - mondta Nagy [...] tovább »
Az Európai Bizottság 25 ezer euróra emeli a mezőgazdasági termelőknek nyújtható nemzeti támogatás maximumát
Brüsszel - A jelenlegi 15 ezerről 25 ezer euróra emeli a mezőgazdasági termelőknek nyújtható nemzeti támogatás [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Mezőkövesd Zsóry FC: Győzelemmel nagyot dobnának
Mezőkövesd - Szombaton hazai környezetben küzd a bajnoki pontokért a mezőkövesdiek labdarúgócsapata. tovább »
Magyar Ring Gála – Szellő Imre és Kis Máté is kiütéssel győzött a budakalászi bokszgálán
Budakalász - Szellő Imre és Kis Máté is kiütéssel győzött a Budakalászon rendezett péntek esti telt házas [...] tovább »
Férfi kosárlabda vb-selejtező – Vereség Olaszországban, nem juthat ki a válogatott
Budapest, Varese - A magyar férfi kosárlabda-válogatott kikapott Olaszországban a világbajnoki selejtezősorozat [...] tovább »
Budapesti női tenisztorna – Stollár Fanny döntős párosban
Budapest - A címvédő Stollár Fanny - Heather Watsonnal az oldalán - döntőbe jutott a 250 ezer dollár (70 millió [...] tovább »
Jégkorong Erste Liga – Szétlövéses vereséggel fejezte be az idényt a Vasas
Budapest - A sereghajtó Vasas hazai jégen szétlövéssel kikapott a Gyergyói HK-tól, ezzel fejezte be szereplését [...] tovább »
Újpest vs. DVTK – Az egyiknek nyolc, a másiknak kilenc
Miskolc - A meccs kérdése: megszakad-e valamelyik veretlenségi sorozat. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása