Frissítve:

A segélyhívást fogadó tűzoltók hibáztak a szolnoki halálos tűzeset idején

Illusztráció Illusztráció - © Forrás: Weborvos
Budapest- Nem a segélyhívó központ operátora, hanem a szolnoki katasztrófavédelmi tevékenységirányító központban a segélyhívást fogadó tűzoltók hibáztak, amikor nem küldtek fecskendős tűzoltóautót október 22-én az egy ember halálát okozó szolnoki tűzeset helyszínére – jelentette ki a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője a katasztrófavédelem és a rendőrség közös sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.

hiba beküldése

Matuska Zoltán közölte, hogy a két, egyébként évtizedes tapasztalattal rendelkező tűzoltó ellen, akik tévesen azonosították a körülményeket, fegyelmi eljárás indult, illetve feljelentést tett ellenük a Központi Nyomozó Főügyészségnél szolgálatban elkövetett kötelezettségszegés miatt.

Hablicsek Nikoletta, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) ügyeleti főosztályának vezetője hangsúlyozta, hogy a segélyhívó számokra – vagyis a nemzeti 105-re, a 107-re, Budapest, illetve Pest megye kivételével a 104-re és a nemzetközi 112-re – beérkező valamennyi hívás a rendőrség által Miskolcon és Szombathelyen működtetett segélyhívó központba fut be.

Azzal kapcsolatban, hogy a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete a tűzeset után kiadott nyílt levelében a “képzetlen” operátorokat hibáztatta a haláleset miatt és arra biztatta az embereket, hogy ne a segélyhívó központot, hanem közvetlenül a helyi tűzoltókat hívják, a főosztályvezető hangsúlyozta: nagy felelőtlenség bárkit arra biztatni, hogy ne a 112-es számot hívja.

Mint elmondta, a segélyhívó központok felállításának legfőbb előnye, hogy olyan esetben, amikor például a rendőrség, a tűzoltóság és a mentők együttes beavatkozása szükséges, nem kell külön-külön felhívni ezeket, mert a központokban egy gomb megnyomásával együttesen riaszthatóak. Továbbá fogadják világnyelveken és a környező országok nyelvén is a hívásokat, amelyeket a kapcsolástól számított 5-15 másodpercen belül felvesznek.

Mindez azt jelenti, hogy hosszú perceket lehet megtakarítani, ami az adott esetben életeket menthet – hangsúlyozta.

Hozzátette, mobiltelefonról történő híváskor meghatározható a hívás helyszíne, vonalas híváskor pedig az előfizető neve és tartózkodási helye. Úgy fogalmazott: valamennyi hívást rögzítik, vagyis nem tudják, de nem is akarják palástolni, ha hibáznak.

Hablicsek Nikoletta közlése szerint a központok működése óta több mint 17 millió, csak 2017-ben mintegy 4,5 millió hívást fogadtak, és az idén csupán 47 panasz érkezett, amelyek közül 18 bizonyult megalapozottnak.

Kiemelte, a legnagyobb probléma, hogy a hívások 70 százaléka semmilyen beavatkozást nem igényel. Ezek 16 százaléka pedig kifejezetten rosszindulatú hívás, például felnőttek káromkodnak vagy iskolás gyerekek szórakoznak, közben lefoglalják az operátorokat és leterhelik a rendszert.

Kitért arra: az elmúlt időszakban sok valótlan információ jelent meg a médiában a 112-es hívószámmal kapcsolatban, ezek azért veszélyesek, mert alkalmasak a lakosság elbizonytalanítására.

Kérdésre válaszolva hangsúlyozta, a segítség akkor érkezik meg a leghamarabb, ha a bejelentők nem vitatkoznak, hanem a legjobb tudásuk szerint válaszolnak az operátorok kérdéseire, mert munkatársaik egy bevett protokoll szerint járnak el. A kérdések jogosságának vitatása ugyanis percekkel meghosszabbíthatja a segítség megérkezését – hangsúlyozta Hablicsek Nikoletta.

A sajtótájékoztatón lejátszották az egyik, a sajtóban negatív példaként felhozott segélyhívás hangfelvételét. Ebből kiderült, hogy az operátorok két perc alatt elindították a segítségnyújtást, miközben a cikkben több mint 10 perces huzavona szerepelt.

– MTI –



További hírek a Magyarország kategóriából
Maruzsa: az uniós átlag feletti a magyar fiatalok foglalkoztatottsági mutatója
Budapest - Az európai uniós átlagnál magasabb, 84 százalékos a magyar fiatalok foglalkoztatottsági mutatója - [...] tovább »
Az „amnéziás” tanú vallomása sem vész el
Debrecen - Az új büntetőeljárási törvény a perek gyorsítását és hatékonyabbá tételét célozza. tovább »
Videó: “40 százalékban voltam ittas” – Megszólalt a Búza téri önkéntes forgalomirányító
Nyíregyháza - Egy baleset után részegen akart forgalmat irányítani egy férfi Nyíregyházán. A szemtanúk [...] tovább »
Több hajléktalant is sikerült meggyőzniük – Megviselte őket az utcán élés Miskolcon
Miskolc - Fürdő, tiszta ruha és ebéd várta az utcáról beszállított embereket az intézményekben. tovább »
Napi horoszkóp – 2018. október 17.
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Tekintse meg, hogy mit jósolnak mára a csillagok! Napi horoszkóp a 12 [...] tovább »
Kevesebben tartoznak tartósan az adóhatóságnak
Budapest - Továbbra is sok tartós adósa van a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV), de a harmadik negyedévben [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Ifjúsági olimpia – Ezüstérmes a 400 gátas Huller Dániel
Budapest/Buenos Aires - Ezüstérmet nyert 400 méteres gátfutásban Huller Dániel a Buenos Aires-i ifjúsági [...] tovább »
Szlovák jégkorongliga – MAC-siker a Poprád ellen
Budapest - A magyar bajnok MAC Újbuda egy góllal jobbnak bizonyult kedden a Poprád csapatánál a szlovák [...] tovább »
Luxembourgi tenisztorna – Babos Tímea az első fordulóban kiesett
Budapest/Luxembourgó - Babos Tímea két szettben kikapott a kanadai Eugenie Bouchard-tól a 226 ezer dollár (63 [...] tovább »
U21-es Eb-selejtező – A csoport negyedik helyén zártak a magyarok
Budapest, Felcsút - A magyar U21-es labdarúgó-válogatott 2-1-re kikapott Törökországtól az Európa-bajnoki [...] tovább »
Gyerekekkel tölti fel a déli kanyart a Juventus
Budapest, Torino - A fanatikus szurkolócsoportok tagjai helyett gyerekekkel tölti fel az Allianz Stadion déli [...] tovább »
Megyei női focibajnokság
Miskolc - Megyei női csökkentett pályaméretű (kispályás) labdarúgó bajnokság, az 5. forduló eredményei: tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása