A NASA 715 új bolygót fedezett fel a Kepler űrteleszkóppal

Washington, 2014. február 27., csütörtök – A Kepler űrteleszkóp segítségével 715 új bolygót sikerült felfedezni a Tejútrendszerben – jelentette be szerdán az amerikai űrkutatási hivatal (NASA).

Soha ilyen nagy számú bolygó felfedezéséről nem számoltak be egy alkalommal. A CNN hírtelevízió tudósítása szerint korábban mintegy 1000 bolygót sikerült azonosítani a galaxisunkban.

Az újonnan megismert, összesen 305 csillag körül keringő bolygók közül négy a NASA által “lakhatónak” nevezett övezetben található, vagyis potenciálisan alkalmas arra, hogy élet legyen rajta.

A Kepler űrteleszkópot 2009-ben bocsátotta fel a NASA azzal a célhoz, hogy a Földhöz hasonló bolygókat kutasson fel a mérsékelt hőmérsékletű “lakható övezetekben” vagy azok közelében.

A most bejelentett új bolygókat a teleszkóp működésének első két éve alatt rögzített felvételek alapján azonosították be, ami azt jelenti, hogy az űrkutatási hivatal a jövőben további felfedezésekről fog beszámolni.

A bolygókat egy olyan újfajta eljárásnak, az úgynevezett “sokféleség általi ellenőrzésnek” köszönhetően sikerült azonosítani, amely részben a valószínűség logikájára támaszkodik. A kutatók ahelyett, hogy vakon keresték volna a bolygókat, azokra a csillagokra összpontosítottak, amelyek körül a technika sugalmazása alapján valószínűleg legalább két bolygó kering.

A NASA szerint a Kepler által felfedezett bolygók 95 százaléka kisebb, mint a Neptunusz, amely pedig négyszer akkora, mint a Föld. A “lakható övezetekben” fellelt bolygók közül mind a négy körülbelül kétszer akkora, mint a Föld.

– MTI, Pogár Demeter –