Frissítve:

A múlt évihez hasonló forgalomra számítanak az édesiparban

Budapest, 2014. december 3., szerda (MTI) – A magyar édességpiac forgalma tavaly kicsit több mint 180 milliárd forint volt, ehhez hasonló összegre számítanak az idén is az iparági szereplők – közölte Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI megkeresésére.

hiba beküldése

Hozzátette: bizonyos szegmensekben, mint például a praliné és a táblás csokoládék esetében jelentős – mintegy 10, illetve 7 százalékos – növekedést tapasztaltak.
Emlékeztetett: a válság idején, tetézve a népegészségügyi termékadó (NETA) hatásával, a desszertpiac összeomlott.

Kifejtette, a most tapasztalható növekedés részben azzal magyarázható, hogy a fogyasztók kezdenek visszatérni régebbi vásárlási szokásaikhoz. Emellett a piackutatók általános – nemcsak az édességpiacra vonatkozó – fogyasztásnövekedést állapítottak meg a kiskereskedelemben.

Érdekesség – emelte ki az elnök -, hogy a magyar táblás csokoládé piac a válság és NETA ellenére is stabil maradt. Sőt, a több mint 11 ezer tonnás piac még nőtt is az elmúlt évek során. Ezen belül külön pozitív, hogy az étcsokoládét fogyasztók köre bővül leginkább. Így ma már mintegy 2400 tonnás mennyiséget tesznek ki az antioxidánsokban gazdag keserű csokik. Ez már 20 százalékos piacrész a korábbi néhány év 15 százalékos értékével szemben.

A karácsonyi forgalom a Nielsen piackutató cég adatai szerint tavaly rekordot döntött az élelmiszer-kiskereskedelemben: minden addiginál többet, mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek az emberek 650 tonna édes ajándékra.

Értékben 10, mennyiségben 1 százalékkal nőttek az eladások tavaly 2012-höz képest. Ez azt mutatja, hogy a vásárlók a mennyiség helyett a minőséget helyezik előtérbe – húzta alá Sánta Sándor.

A tendencia összhangban van a szövetség egyik fő törekvésével is, amely szerint 10 éve harcot hirdetett – a nemes beltartalmi értékekben szűkölködő – bevonómasszás figurák ellen. Eredmény, hogy míg 2006-ban az ünnepi figurák közel fele még bevonómasszából készült, mára a valódi csokoládé gyakorlatilag kiszorította azt. A figurák több mint 90 százaléka valódi csokoládéból készül.

Azt, hogy az év végi forgalomból mennyi jut a Mikulásra és mennyi a karácsonyra, a szakemberek nem mérik, ezért erre nincs külön adat. A Nielsen adataiból az tudható, hogy tavaly – s ez már évek óta így van – a legnagyobb sláger a csokoládé Mikulás figura volt, amire mintegy 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az év utolsó két hónapjában, 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az adatokból úgy tűnik, hogy – bár változatlanul őrzi sokéves második helyét – csökkent a hagyományos ajándékcsomag eladása. A tavalyi csaknem 320 millió forintos forgalma 11 százalékkal volt kisebb, mint az azt megelőző év november-decembere során.

A sorrendben utána az adventi “kalendárium” következik, közel 200 milliós forgalommal, majd az olyan ajándékcsomag, amely játékot is tartalmaz – valamivel 100 millió forint felett.
Kiemelkedő mértékben, 46 százalékkal emelkedett viszont a kiskereskedelmi eladás az ehető, édes karácsonyfadíszekből – kerekítve 100 millió forintra a Nielsen felmérése szerint.
Sánta Sándor elmondta, az emberek legszívesebben a nagy üzletekben, hipermarketekben, nagydiszkontokban szerzik be az ünnepi finomságokat, főként az árakciók és a tetszetős kiszerelés miatt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Véget ért a debreceni Farmer Expo
Debrecen - Négy nap alatt több mint 30 ezren keresték fel a debreceni Farmer Expót, amely vasárnap este ért véget [...] tovább »
Digitális evolúció a bevásárlásban
Az elmúlt bő másfél évtizedben digitális, kommunikációs és információs (r)evolúción mentünk keresztül. Az [...] tovább »
Összhangban a piaci várakozással
Budapest - Az európai fuvarozási piac és a magyar gazdaság jó teljesítményének is köszönhető, hogy a [...] tovább »
Debreceni polgármester: mérföldkő a 35 milliárdos turisztikai fejlesztési lehetőség
Debrecen – Mérföldkő az a kormány döntés melynek jóvoltából több mint 35 milliárd forint turisztikai [...] tovább »
Háromszáz milliárd forint a Kisfaludy szállásfejlesztési programra
Budapest - A kormány stratégiai célja a turizmus jövedelemtermelő képességének erősítése, azaz a külföldi [...] tovább »
Nem nyúlunk a nyúlhús után a hentesnél
Debrecen - Hiába a sok lehetőséget magában rejtő tudományos háttér, a technológiai fejlesztés, a kiváló [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Asztalitenisz World Tour – Magyar második és harmadik hely Bulgáriában
Budapest/Panagjuriste - Póta Georgina és a svéd Matilda Ekholm párosa ezüstérmes lett a nők versenyében a [...] tovább »
Poór Brigitta győzött a lengyelországi tereptriatlon világkupán
Budapest - Poór Brigitta nyerte a németországi tereptriatlon világkupa-futamot, egy héttel azután, hogy [...] tovább »
Férfi kosárlabda Eb-felkészülés – Újabb sima győzelem Izland ellen
Székesfehérvár - A szeptemberi Európa-bajnokságra készülő magyar férfi kosárlabda-válogatott visszafogott [...] tovább »
Az orosz elnöktől szeretne átvenni „valamilyen” érmet
Miskolc - Csúcsnevezés történt: a közelgő vébén 134 ország 798 versenyzője vesz részt. Interjú Gercsák [...] tovább »
Videó: Agyonverték Andrej Dracsov erőemelő világbajnokot (18+)
Moszkva - Agyonverték Andrej Dracsov erőemelő világ- és Európa-bajnokot egy habarovszki szórakozóhely előtt - [...] tovább »
Élvezetes meccsekkel zárult az idei Traubisoda Strandröplabda Bajnokság
Hajdúböszörmény - Az ötödik alkalommal megrendezett Traubisoda Hajdú-Bihar Megyei Strandröplabda Bajnokság [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása