Frissítve:

A múlt évihez hasonló forgalomra számítanak az édesiparban

Budapest, 2014. december 3., szerda (MTI) – A magyar édességpiac forgalma tavaly kicsit több mint 180 milliárd forint volt, ehhez hasonló összegre számítanak az idén is az iparági szereplők – közölte Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI megkeresésére.

hiba beküldése

Hozzátette: bizonyos szegmensekben, mint például a praliné és a táblás csokoládék esetében jelentős – mintegy 10, illetve 7 százalékos – növekedést tapasztaltak.
Emlékeztetett: a válság idején, tetézve a népegészségügyi termékadó (NETA) hatásával, a desszertpiac összeomlott.

Kifejtette, a most tapasztalható növekedés részben azzal magyarázható, hogy a fogyasztók kezdenek visszatérni régebbi vásárlási szokásaikhoz. Emellett a piackutatók általános – nemcsak az édességpiacra vonatkozó – fogyasztásnövekedést állapítottak meg a kiskereskedelemben.

Érdekesség – emelte ki az elnök -, hogy a magyar táblás csokoládé piac a válság és NETA ellenére is stabil maradt. Sőt, a több mint 11 ezer tonnás piac még nőtt is az elmúlt évek során. Ezen belül külön pozitív, hogy az étcsokoládét fogyasztók köre bővül leginkább. Így ma már mintegy 2400 tonnás mennyiséget tesznek ki az antioxidánsokban gazdag keserű csokik. Ez már 20 százalékos piacrész a korábbi néhány év 15 százalékos értékével szemben.

A karácsonyi forgalom a Nielsen piackutató cég adatai szerint tavaly rekordot döntött az élelmiszer-kiskereskedelemben: minden addiginál többet, mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek az emberek 650 tonna édes ajándékra.

Értékben 10, mennyiségben 1 százalékkal nőttek az eladások tavaly 2012-höz képest. Ez azt mutatja, hogy a vásárlók a mennyiség helyett a minőséget helyezik előtérbe – húzta alá Sánta Sándor.

A tendencia összhangban van a szövetség egyik fő törekvésével is, amely szerint 10 éve harcot hirdetett – a nemes beltartalmi értékekben szűkölködő – bevonómasszás figurák ellen. Eredmény, hogy míg 2006-ban az ünnepi figurák közel fele még bevonómasszából készült, mára a valódi csokoládé gyakorlatilag kiszorította azt. A figurák több mint 90 százaléka valódi csokoládéból készül.

Azt, hogy az év végi forgalomból mennyi jut a Mikulásra és mennyi a karácsonyra, a szakemberek nem mérik, ezért erre nincs külön adat. A Nielsen adataiból az tudható, hogy tavaly – s ez már évek óta így van – a legnagyobb sláger a csokoládé Mikulás figura volt, amire mintegy 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az év utolsó két hónapjában, 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az adatokból úgy tűnik, hogy – bár változatlanul őrzi sokéves második helyét – csökkent a hagyományos ajándékcsomag eladása. A tavalyi csaknem 320 millió forintos forgalma 11 százalékkal volt kisebb, mint az azt megelőző év november-decembere során.

A sorrendben utána az adventi “kalendárium” következik, közel 200 milliós forgalommal, majd az olyan ajándékcsomag, amely játékot is tartalmaz – valamivel 100 millió forint felett.
Kiemelkedő mértékben, 46 százalékkal emelkedett viszont a kiskereskedelmi eladás az ehető, édes karácsonyfadíszekből – kerekítve 100 millió forintra a Nielsen felmérése szerint.
Sánta Sándor elmondta, az emberek legszívesebben a nagy üzletekben, hipermarketekben, nagydiszkontokban szerzik be az ünnepi finomságokat, főként az árakciók és a tetszetős kiszerelés miatt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Horváth Ildikó: a kormány segíti a betegeket és a rászorulókat
Budapest - Újabb betegségekkel bővült az a kormányrendelet, amely alapján adókedvezmény igényelhető - [...] tovább »
Miért tanulnak kevesen szakmát?
Debrecen - Manapság kiemelkedő kereseti lehetőséget nyújt a kétkezi munka, mégis kevesen készülnek [...] tovább »
Kerekasztal a gazdaságunkról Miskolcon
Miskolc - A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Foglalkoztatási Gazdaságfejlesztési Paktum szervezésében a megye [...] tovább »
Konténereket gyújtottak fel sztrájkoló taxisok Madridban
Madrid - Konténerekből, autógumikból rögtönzött "máglyát" gyújtottak fel szerda reggel Madridban taxisok, akik [...] tovább »
PM: a cégek bérnövelési szándéka 10 százalék körüli az idén
Budapest - Visszajelzések alapján az idén a vállalatoknál általában 10 százalék körüli, vagy ezt egy picit [...] tovább »
Emelkedett a gázolaj ára
Budapest - A Mol bruttó 2 forinttal emelte a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát, a 95-ös benzin ára nem [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Női kézilabda NB I – Budaörsön nyert a Siófok
Budapest - Budaörsön nyert a Siófok a női kézilabda NB I szerdai játéknapján. tovább »
Nyíregyháza Spartacus – Vereség a németek ellen
Nyíregyháza - A Szpari nem bírt a regionális bajnokságban szereplő ellenfelével. tovább »
Változás: január 30-án lesz a DVSC Siófok elleni meccse
Debrecen - Két nappal az eredeti időpont előtt, január 30-án, szerdán 18 órakor fogadja a Siófokot a női [...] tovább »
Kisvárda Master Good – Gól nélkül a műfüvön
Kisvárda - A kisvárdaiak csak lesgólig és lécig jutottak a szlovák másodosztályú csapat ellen. Labdarúgás. [...] tovább »
Fatum-Nyíregyháza – Ez a labda is gömbölyű, mégis más
Nyíregyháza - A Fatum-Nyíregyháza az ideálistól távol álló körülmények között készül a heti [...] tovább »
Isztambulban a DVTK kosarasok – „Hangulatjelentés” a helyszínről az Európa Kupa meccs kapcsán
Isztambul, Miskolc - Isztambulba utazott szerdán a diósgyőri női kosárlabdacsapat. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása