Frissítve:

A múlt évihez hasonló forgalomra számítanak az édesiparban

Budapest, 2014. december 3., szerda (MTI) – A magyar édességpiac forgalma tavaly kicsit több mint 180 milliárd forint volt, ehhez hasonló összegre számítanak az idén is az iparági szereplők – közölte Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI megkeresésére.

hiba beküldése

Hozzátette: bizonyos szegmensekben, mint például a praliné és a táblás csokoládék esetében jelentős – mintegy 10, illetve 7 százalékos – növekedést tapasztaltak.
Emlékeztetett: a válság idején, tetézve a népegészségügyi termékadó (NETA) hatásával, a desszertpiac összeomlott.

Kifejtette, a most tapasztalható növekedés részben azzal magyarázható, hogy a fogyasztók kezdenek visszatérni régebbi vásárlási szokásaikhoz. Emellett a piackutatók általános – nemcsak az édességpiacra vonatkozó – fogyasztásnövekedést állapítottak meg a kiskereskedelemben.

Érdekesség – emelte ki az elnök -, hogy a magyar táblás csokoládé piac a válság és NETA ellenére is stabil maradt. Sőt, a több mint 11 ezer tonnás piac még nőtt is az elmúlt évek során. Ezen belül külön pozitív, hogy az étcsokoládét fogyasztók köre bővül leginkább. Így ma már mintegy 2400 tonnás mennyiséget tesznek ki az antioxidánsokban gazdag keserű csokik. Ez már 20 százalékos piacrész a korábbi néhány év 15 százalékos értékével szemben.

A karácsonyi forgalom a Nielsen piackutató cég adatai szerint tavaly rekordot döntött az élelmiszer-kiskereskedelemben: minden addiginál többet, mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek az emberek 650 tonna édes ajándékra.

Értékben 10, mennyiségben 1 százalékkal nőttek az eladások tavaly 2012-höz képest. Ez azt mutatja, hogy a vásárlók a mennyiség helyett a minőséget helyezik előtérbe – húzta alá Sánta Sándor.

A tendencia összhangban van a szövetség egyik fő törekvésével is, amely szerint 10 éve harcot hirdetett – a nemes beltartalmi értékekben szűkölködő – bevonómasszás figurák ellen. Eredmény, hogy míg 2006-ban az ünnepi figurák közel fele még bevonómasszából készült, mára a valódi csokoládé gyakorlatilag kiszorította azt. A figurák több mint 90 százaléka valódi csokoládéból készül.

Azt, hogy az év végi forgalomból mennyi jut a Mikulásra és mennyi a karácsonyra, a szakemberek nem mérik, ezért erre nincs külön adat. A Nielsen adataiból az tudható, hogy tavaly – s ez már évek óta így van – a legnagyobb sláger a csokoládé Mikulás figura volt, amire mintegy 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az év utolsó két hónapjában, 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az adatokból úgy tűnik, hogy – bár változatlanul őrzi sokéves második helyét – csökkent a hagyományos ajándékcsomag eladása. A tavalyi csaknem 320 millió forintos forgalma 11 százalékkal volt kisebb, mint az azt megelőző év november-decembere során.

A sorrendben utána az adventi “kalendárium” következik, közel 200 milliós forgalommal, majd az olyan ajándékcsomag, amely játékot is tartalmaz – valamivel 100 millió forint felett.
Kiemelkedő mértékben, 46 százalékkal emelkedett viszont a kiskereskedelmi eladás az ehető, édes karácsonyfadíszekből – kerekítve 100 millió forintra a Nielsen felmérése szerint.
Sánta Sándor elmondta, az emberek legszívesebben a nagy üzletekben, hipermarketekben, nagydiszkontokban szerzik be az ünnepi finomságokat, főként az árakciók és a tetszetős kiszerelés miatt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
A Déli ipari park igazi „fészekrakó hely” lesz a városban
Debrecen - A megyeszékhely hosszú évek alatt vásárolta meg az érintett földterületeket. tovább »
Novák Katalin: jövőre 420 ezer forint marad a két gyereket nevelőknél
Budapest - Jövőre további ötezer forinttal nő a kétgyerekesek családi adókedvezménye, így havonta 35 ezer [...] tovább »
Lejár a buszos nyaralások ideje, repülni szeret a magyar
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Ismét meghódította az utasok szívét az egyiptomi és a török tengerpart. tovább »
Csökken az üzemanyagok ára
Budapest - Csökkenti bruttó 2-2 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát [...] tovább »
Létrejön a Debrecent is érintő Via Carpatia
Debrecen - Hazánk megépíti a közlekedési folyosó magyarországi szakaszát. tovább »
Felmérték, hatékony-e a szelektív gyűjtés
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Országos felmérés során derült ki, hogy Budapesten többet, vidéken [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
A tesztelést megér­nék…
Valami nagyokos fel akarja találni a spanyol viaszt. Nemrég repült világgá a hír, miszerint a labdarúgás [...] tovább »
Szpari – Lucsánszky Tamás: hazajöttem!
Nyíregyháza - És csak jöttek, jöttek. Csütörtökön Szűcs Mihály, a Nyíregyháza Spartacus klubigazgatója [...] tovább »
Szabolcsi tűzoltók nyerték az országos kispályás labdarúgótornát
Kisvárda - A Szabolcs megyei tűzoltók nyerték az országos kispályás labdarúgótornát, a második nap végén a [...] tovább »
Strandröplabda ob – Pénteken Tatán indul, augusztusban a Lupa-tónál zárul a sorozat
Budapest - Pénteken Tatán veszi kezdetét a strandröplabda országos bajnokság, a négyfordulós sorozat augusztus [...] tovább »
Tovább erősödik a DEAC
Debrecen - Tovább formálódik az első osztályba feljutó DEAC kosárlabdacsapatának kerete, hiszen Molnár András [...] tovább »
Nem várhatók nagy változások a DVSC keretében
Debrecen - A fiataloknak szánnak nagyobb szerepet a jövőben a Lokinál. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása