Frissítve:

A lakossági problémák jelentős hányadát a biztosítási szektor oldja meg

Budapest, 2013. szeptember 26., csütörtök (MTI) – Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) fogyasztóvédelmi és edukációs feladatokat ellátó ügyfélszolgálata segítségével a lakossági problémák jelentős hányada már a biztosítási szektoron belül megoldódik – közölte a szövetség csütörtökön az MTI-vel.

hiba beküldése

Az ügyfélszolgálatot három évvel ezelőtt hozták létre, s eddig több mint 63 ezren keresték meg.

A közlemény szerint Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára hangsúlyozta, bár az eddigi megkeresés többsége nem panaszbejelentés, hanem információkérés volt, a MABISZ ügyfélszolgálata nemcsak a tájékoztatásban tölt be hiánypótló szerepet.

A megkeresések legnagyobb hányada a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz (kgfb) kapcsolódott. A leggyakoribb felmerülő kérdések a megszűnt kgfb-szerződések miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal, a kárrendezés ügymenetével, illetve az ismeretlen károkozó, valamint a biztosítatlan járművek által okozott károk rendezésével kapcsolatos ügyek voltak. A központi kártörténeti nyilvántartó rendszer (KKNYR) indulásának idején jelentősen megnőtt a bonus-malus besorolással kapcsolatos megkeresések száma is.

Az ügyfélszolgálat indulása óta felére csökkent a pénzügyi felügyeletnél bejelentett, a szektort érintő fogyasztói megkeresések száma. Miközben 2010 első felében még 1860 biztosítási jellegű fogyasztói kérelmet regisztráltak a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF), 2011 óta a féléves átlag folyamatosan 900 körül marad – írja közleményében a MABISZ.

Az idei év első nyolc hónapjában 14 százalékkal többen vették fel a kapcsolatot a MABISZ ügyfélszolgálatával, mint 2012 hasonló időszakában. Az ügyfelek több mint négyötöde a telefonon keresztül zajló kommunikációt részesíti előnyben, de fokozatosan növekszik – 12 százalékos – a levélben érdeklődők aránya. A MABISZ személyes ügyintézésre is lehetőséget ad, ezzel az ügyfelek 6 százaléka él.

A megkeresések éves megoszlásából az tűnik ki, hogy a szabadságolások miatt a nyári időszakban viszonylag kevesen fordulnak az ügyfélszolgálathoz, az elhalasztott ügyintézés szeptemberben okoz jelentős többletet. További kisebb csúcsokat okoz az év végi kgfb-kampány: míg novemberben a tarifálási időszak miatt, addig januárban a díjfizetéssel, a szerződések megfelelő felmondásával és megkötésével kapcsolatos problémák miatt nő meg időszakosan a MABISZ ügyfélszolgálatának forgalma – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége.

– MTI – 



További hírek a Gazdaság kategóriából
Győrffy Balázs: unión kívüli import élelmiszerek beáramlását hozhatja az agrártámogatások csökkentése
Sárbogárd - Amennyiben az uniós Közös Agrárpolitika (KAP) forrásai csökkennek, az meg fog mutatkozni az [...] tovább »
Varga Mihály: Kína vonzó befektetési célpontnak tartja Magyarországot
Budapest - A következő években is Közép-Kelet-Európa lehet a kontinens növekedési motorja, ennek is [...] tovább »
Debreceni siker az agrár OTDK-n
Debrecen - A Debreceni Egyetem hallgatói nyerték a legtöbb díjat a 34. Országos Tudományos Diákköri Konferencia [...] tovább »
Gyors megtérülést eredményezett Debrecen topkategóriás irodaháza
Debrecen - Igazolta a hozzá fűzött reményeket a régió egyetlen „A+” kategóriás irodaház-fejlesztése, a [...] tovább »
Helyettes államtitkár: az agrárium kulcsa az ifjúság kezében van
Debrecen - Az agrárium kulcsa az ifjúság kezében van - mondta az Agrárminisztérium agrárszakképzésért felelős [...] tovább »
Moszkva leállítja az energiahordozók exportját Ukrajnába
Moszkva - Oroszország június elsejétől leállítja és külön engedélyhez köti a szén, a kőolaj, az olajipari [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
TOTÓ-eredmények – 16/1. hét
Budapest - A TOTÓ 16. heti, első fordulós szelvényén szereplő mérkőzések eredményei: tovább »
„Vérszomjas” menekülők: a Haladás ellen meccsel a Loki
Debrecen - A DVSC a kiesés ellen küzdő, de az utóbbi hetekben nagy sorozatot produkáló szombathelyieket fogadja [...] tovább »
Labdarúgó Magyar Kupa – Kétmeccses eltiltást kapott Marko Nikolic
Budapest - Két Magyar Kupa-mérkőzésről tiltotta el Marko Nikolicot, a MOL Vidi FC labdarúgócsapatának [...] tovább »
Magabiztosan nyert a Renegades
Miskolc - Lejátszotta második meccsét is az idei, 2019-es bajnokságban a har­mad­osztályban, a divízió II-ben [...] tovább »
Férfi kosárlabda NB I – Körmendi siker a felsőházban
Budapest - Az alapszakaszgyőztes Körmend hazai pályán legyőzte a Pécsi VSK-t csütörtökön a férfi kosárlabda [...] tovább »
Női kosárlabda NB I – Magabiztos győzelemmel kezdett a címvédő Sopron az elődöntőben
Budapest - A címvédő Sopron Basket magabiztos győzelemmel kezdte meg a női kosárlabda NB I elődöntőjét, [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása