Frissítve:

A lakossági problémák jelentős hányadát a biztosítási szektor oldja meg

Budapest, 2013. szeptember 26., csütörtök (MTI) – Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) fogyasztóvédelmi és edukációs feladatokat ellátó ügyfélszolgálata segítségével a lakossági problémák jelentős hányada már a biztosítási szektoron belül megoldódik – közölte a szövetség csütörtökön az MTI-vel.

hiba beküldése

Az ügyfélszolgálatot három évvel ezelőtt hozták létre, s eddig több mint 63 ezren keresték meg.

A közlemény szerint Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára hangsúlyozta, bár az eddigi megkeresés többsége nem panaszbejelentés, hanem információkérés volt, a MABISZ ügyfélszolgálata nemcsak a tájékoztatásban tölt be hiánypótló szerepet.

A megkeresések legnagyobb hányada a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz (kgfb) kapcsolódott. A leggyakoribb felmerülő kérdések a megszűnt kgfb-szerződések miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal, a kárrendezés ügymenetével, illetve az ismeretlen károkozó, valamint a biztosítatlan járművek által okozott károk rendezésével kapcsolatos ügyek voltak. A központi kártörténeti nyilvántartó rendszer (KKNYR) indulásának idején jelentősen megnőtt a bonus-malus besorolással kapcsolatos megkeresések száma is.

Az ügyfélszolgálat indulása óta felére csökkent a pénzügyi felügyeletnél bejelentett, a szektort érintő fogyasztói megkeresések száma. Miközben 2010 első felében még 1860 biztosítási jellegű fogyasztói kérelmet regisztráltak a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF), 2011 óta a féléves átlag folyamatosan 900 körül marad – írja közleményében a MABISZ.

Az idei év első nyolc hónapjában 14 százalékkal többen vették fel a kapcsolatot a MABISZ ügyfélszolgálatával, mint 2012 hasonló időszakában. Az ügyfelek több mint négyötöde a telefonon keresztül zajló kommunikációt részesíti előnyben, de fokozatosan növekszik – 12 százalékos – a levélben érdeklődők aránya. A MABISZ személyes ügyintézésre is lehetőséget ad, ezzel az ügyfelek 6 százaléka él.

A megkeresések éves megoszlásából az tűnik ki, hogy a szabadságolások miatt a nyári időszakban viszonylag kevesen fordulnak az ügyfélszolgálathoz, az elhalasztott ügyintézés szeptemberben okoz jelentős többletet. További kisebb csúcsokat okoz az év végi kgfb-kampány: míg novemberben a tarifálási időszak miatt, addig januárban a díjfizetéssel, a szerződések megfelelő felmondásával és megkötésével kapcsolatos problémák miatt nő meg időszakosan a MABISZ ügyfélszolgálatának forgalma – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége.

– MTI – 



További hírek a Gazdaság kategóriából
Gázömlés – Magyar Földgáztároló Zrt.: biztosított az ország gázellátása
Debrecen - A Magyar Földgáztároló Zrt. hajdúszoboszlói telephelyén kedd hajnalban keletkezett tűz ellenére is [...] tovább »
Hatszázmilliós hitelfelvétel Ózdon
Ózd - A működési nehézségek áthidalására az ózdi képviselő-testület elfogadta a pénzfelvételről szóló [...] tovább »
Világgazdaság – Drágul a vasúti árufuvarozás jövőre
Budapest - Átlagosan 6-10 százalékos díjemelésre készül­nek jövőre a magyarországi vasúti [...] tovább »
Átadták a TOP 100 díjat Miskolcon
Miskolc - Sándor Attila, a Miskolc Autó és Miskolc Motors ügyvezető-tulajdonosa vehette az ebben az esztendőben a [...] tovább »
Csökken a benzin ára
Budapest - A Mol Nyrt. bruttó 4 forinttal csökkenti a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán, a [...] tovább »
A NAV közzétette a decemberben elszámolható üzemanyagárakat
Budapest - A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közzétette honlapján a fogyasztási norma szerinti [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Szép nádudvari eredmények az aerobik Magyar Kupán
Nádudvar - A Magyar Torna Szövetség aerobik szakága, és a Blue Gym Aerobik Egyesület szervezésében októberben [...] tovább »
Több hónapos kihagyás vár a kézilabdázó Triscsuk Krisztinára
Budapest - Súlyos sérülést szenvedett csapata, a német Thüringer HC legutóbbi mérkőzésén Triscsuk Krisztina [...] tovább »
DEAC: akár több góllal is nyerhettek volna
Debrecen - A sereghajtó Vasas együttesével csapott össze a DEAC a Debreceni Jégcsarnokban vasárnap este az Erste [...] tovább »
Hullámvasúton a Hajdúböszörmény
Hajdúböszörmény - Ketten is dupláztak, így sima győzelmet aratott a HTE. tovább »
Lassan visszatér Tabakovic
Debrecen - Az előző szezon házi gólkirálya, Haris Tabakovic idén júliusban, a Balmazújváros elleni [...] tovább »
Fatum-Nyíregyháza – Azért nem dől össze a világ
Nyíregyháza - A kulcsszituációkban higgadtabbak és agresszívabbak voltak a Vasas játékosai. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása