Frissítve:

A lakossági problémák jelentős hányadát a biztosítási szektor oldja meg

Budapest, 2013. szeptember 26., csütörtök (MTI) – Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) fogyasztóvédelmi és edukációs feladatokat ellátó ügyfélszolgálata segítségével a lakossági problémák jelentős hányada már a biztosítási szektoron belül megoldódik – közölte a szövetség csütörtökön az MTI-vel.

hiba beküldése

Az ügyfélszolgálatot három évvel ezelőtt hozták létre, s eddig több mint 63 ezren keresték meg.

A közlemény szerint Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára hangsúlyozta, bár az eddigi megkeresés többsége nem panaszbejelentés, hanem információkérés volt, a MABISZ ügyfélszolgálata nemcsak a tájékoztatásban tölt be hiánypótló szerepet.

A megkeresések legnagyobb hányada a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz (kgfb) kapcsolódott. A leggyakoribb felmerülő kérdések a megszűnt kgfb-szerződések miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal, a kárrendezés ügymenetével, illetve az ismeretlen károkozó, valamint a biztosítatlan járművek által okozott károk rendezésével kapcsolatos ügyek voltak. A központi kártörténeti nyilvántartó rendszer (KKNYR) indulásának idején jelentősen megnőtt a bonus-malus besorolással kapcsolatos megkeresések száma is.

Az ügyfélszolgálat indulása óta felére csökkent a pénzügyi felügyeletnél bejelentett, a szektort érintő fogyasztói megkeresések száma. Miközben 2010 első felében még 1860 biztosítási jellegű fogyasztói kérelmet regisztráltak a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF), 2011 óta a féléves átlag folyamatosan 900 körül marad – írja közleményében a MABISZ.

Az idei év első nyolc hónapjában 14 százalékkal többen vették fel a kapcsolatot a MABISZ ügyfélszolgálatával, mint 2012 hasonló időszakában. Az ügyfelek több mint négyötöde a telefonon keresztül zajló kommunikációt részesíti előnyben, de fokozatosan növekszik – 12 százalékos – a levélben érdeklődők aránya. A MABISZ személyes ügyintézésre is lehetőséget ad, ezzel az ügyfelek 6 százaléka él.

A megkeresések éves megoszlásából az tűnik ki, hogy a szabadságolások miatt a nyári időszakban viszonylag kevesen fordulnak az ügyfélszolgálathoz, az elhalasztott ügyintézés szeptemberben okoz jelentős többletet. További kisebb csúcsokat okoz az év végi kgfb-kampány: míg novemberben a tarifálási időszak miatt, addig januárban a díjfizetéssel, a szerződések megfelelő felmondásával és megkötésével kapcsolatos problémák miatt nő meg időszakosan a MABISZ ügyfélszolgálatának forgalma – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége.

– MTI – 



További hírek a Gazdaság kategóriából
Czibere: országossá vált a hátrányos helyzetű gyermekes családoknak szánt ételcsomag osztás
Sárbogárd - Szerdától az egész országra kiterjeszti a kormány a hátrányos helyzetű gyermekes családoknak [...] tovább »
Csökken a gyógynövények mennyisége, de ez megfordítható az agrárkamara szerint
Budapest - A begyűjtött és termesztett gyógynövény mennyisége folyamatosan csökken, a tendencia [...] tovább »
Osztrák gázrobbanás – FGSZ: zavartalan az Ausztriából Magyarországra irányuló földgázszállítás
Budapest - Az Ausztriából Magyarországra irányuló és a belföldi földgáz szállítás egyaránt zavartalan, [...] tovább »
MNB: nem befolyásolják az elektronikus fizetések kényelmét az új biztonsági intézkedések
Budapest - Nem befolyásolják a mindennapi elektronikus fizetések gyorsaságát és kényelmét a dupla [...] tovább »
Osztrák gázrobbanás – Negyedével csökkent az Ukrajnából az Európai Unióba szállított földgáz mennyisége
Kijev - A legjelentősebb osztrák földgázelosztó terminálon kedden történt robbanás miatt 23 [...] tovább »
Az MNB 200 milliós bírságot szabott ki jogosulatlan széfszolgáltatás miatt
Budapest - A Magyar Nemzeti Bank mintegy 200 millió forint bírságot szabott ki két társaságra engedély nélküli [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Rövidpályás úszó Eb – A címvédő magyarok könnyedén jutottak tovább
Budapest/Koppenhága - Mindegyik címvédőként rajthoz álló magyar úszó bejutott az esti elődöntőkbe vagy [...] tovább »
Röplabda Európa Liga – A horvátokkal, a franciákkal és a finnekkel játszik a női válogatott
Luxembourg - A magyar női röplabda-válogatott az arany divízió B csoportjában Horvátországgal, Franciaországgal [...] tovább »
Magyar Kupa: Szolnok vs. Vegyész – Vannak ügyes játékosaik, de…
Kazincbarcika - Szerdán 19 órától Magyar Kupa negyeddöntő-­visszavágót vív a Vegyész RC csapata. tovább »
Kék Cápák – Remek Koma a békésiek centere
Nyíregyháza - A bajnokságban otthonában még veretlen csapat otthonában a nyolc közé jutnának a Kék Cápák a [...] tovább »
DVTK: Aranyosi Péter nevettetett
Miskolc - Már-már tradíció, hogy a Diósgyőri VTK egyik legismertebb szurkolója, Aranyosi Péter humorista, a [...] tovább »
Dubaji tenisztorna – Gálfi is a nyolcaddöntőben búcsúzott
Budapest/Dubaj - Gálfi Dalma a nyolcaddöntőben búcsúzott a 100 ezer dollár összdíjazású, dubaji [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása