Frissítve:

A Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége bízik a megállapodásban

Budapest, 2015. február 17., kedd (MTI) – A munkáltatót képviselő Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége a társaságcsoport tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. támogató közreműködésével optimista a tartós munkabékét biztosító 2015. évi alágazati bérmegállapodás mielőbbi megkötését illetően – közölte a szövetség kedden az MTI-vel.

hiba beküldése

A közleményben a munkaadó képviselője hangsúlyozza: folyamatos tárgyalásban állnak a volt Volán társaságok munkaadói és munkavállalói érdekképviseletei.

“A Volán társaságok integrációja során a munkáltatók és a szakszervezetek ismét bebizonyították kompromisszumkészségüket. A létrejött közlekedési központok menedzsmentjei és szakszervezetei számára a soron következő feladat a 2015. évi bérmegállapodások megkötése” – áll a közleményben.

A volt volánbuszosokat, 18 ezer munkavállalót képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) hétfőn az alágazati bértárgyalás 4. fordulóját követően azt közölte: országos demonstrációra készül, ha nem sikerül megállapodniuk a béremelésről.

Baranyai István, a KKSZ elnöke az MTI érdeklődésére elmondta: 6,5 százalékos béremelést kértek a munkáltatótól, amiből 4,5 százalékos bérfejlesztés minden állománycsoportra vonatkozna, további 2 százalékos emelés a régión belüli bérfeszültségek kezelésére szolgálna. Hozzátette: tavaly sikerült megállapodni, akkor 3 százalék fölötti béremelés volt az ágazatban.

A szakszervezetek szerint most az gátolja a megegyezést a munkáltatói képviseletekkel, hogy a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt (MNV) ragaszkodik az úgynevezett tervezési irányelvekhez, amelyek szerint a 2014. évi bértömeg nem emelkedhet idén.

Felidézték: a 2015-ös minimálbérről, a garantált bérminimumról, valamint keresetnövelési ajánlásról megegyeztek a munkavállalók és a munkáltatók képviselői a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) ülésén, amit Magyarország kormánya nevében Varga Mihály írt alá. Baranyai István elmondta: mivel a munka törvénykönyve vonatkozik a közlekedési szakszervezetekre, nem a közszférához, hanem inkább a versenyszférához tartozónak tekintik magukat. “A piacról élünk, termelő tevékenységet végeznek az autóbuszvezetők, versenyezni kell a feladatokért” – fogalmazott a KKSZ elnöke.

Kedden sztrájkbizottság megalakítását jelentette be a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ), mivel a munkáltató a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. dolgozóinak nem emel bért, amit a SZAKSZ felháborítónak és a szakszervezet számára elfogadhatatlannak tart – közölte az érdekképviselet az MTI-vel. A munkáltató hangsúlyozza, hogy az alágazati bértárgyalásokat követően kíván javaslatot tenni, és a helyi kollektív szerződésben is február 28. a bértárgyalások záró időpontja.

Dobi István, a SZAKSZ elnöke az MTI-nek elmondta: kitűzték a sztrájk időpontját is, március 23-ától március 28-áig, és hamarosan elkezdődnek az egyeztetések az elégséges szolgáltatásról. Az érdekképviselet a közlekedési társaság több mint 2000 dolgozóját képviseli.

Horváth Zoltán megbízott jogi és humánpolitikai igazgató, a munkáltató részéről a tárgyaló delegáció vezetője kedd este, a helyi bértárgyalás második fordulóját követően az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. vezetése az alágazati szinten folyó bértárgyalás lezárása után, az ott meghatározott mértéket figyelembe véve kíván javaslattal élni a 2015. évi bérfejlesztésről.

A munkáltatói delegáció vezetője közleményében azt írta: a helyi munkavállalói érdekképviseleti szerveknek azt javasolják, hogy várják meg az alágazati bértárgyalások lezárását.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából
Javulhat a foglalkoztatás a határ menti régióban
Tarpa – A hazai kormány eltökélt célja, hogy az magyar-ukrán határ menti térségbe minél több beruházást [...] tovább »
Sikeresen pályáztak az önkéntesek
Hajdú-Bihar - A megyében több önkéntes mentőszervezet és önkéntes tűzoltó egyesület is nyert a [...] tovább »
Segíteni akarják a régiós együttműködést
Debrecen - Megyeháza adott otthont a „CLUSTERS3: A klaszterpolitikák szerepének növelése az intelligens [...] tovább »
NGM: 22 milliárd forint értékben jelentek meg gazdasági és fenntarthatósági fejlesztési pályázatok
Budapest - Újabb két, a helyi gazdaságfejlesztést és a fenntartható városi környezet fejlesztését támogató [...] tovább »
FM: 5 milliárd forintot kapnak a gazdák az agrárkárok enyhítésére
Budapest - A kedvezőtlen időjárás miatt tavaly bekövetkezett agrárkárok enyhítésére a Földművelésügyi [...] tovább »
Önerőre sem futja mindenkinek
Hajdú-Bihar - Minél kisebb egy település, annál égetőbb szüksége van az uniós pályázati pénzekre. tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Megcsinálta a Balmaz, bejutottak a Liga Kupa-döntőbe!
Balmazújváros - Két mérkőzésen dőlt el, a Balmazújváros, avagy a Vác jut-e be a férfi kézilabda Liga Kupa [...] tovább »
Harc az elemekkel
Most, hogy a tavaszi hazai premier helyett a kisvárdai pályán még mindig tart a jégkorszak, illetve hogy a teljes [...] tovább »
Budapesti női tenisztorna – Babos könnyed sikerrel a negyeddöntőben
Budapest - Az első helyen kiemelt Babos Tímea könnyed győzelemmel jutott tovább csütörtökön a 250 ezer dollár [...] tovább »
Olimpia 2024 – Lázár: a kormány lezártnak tekinti az ügyet
Budapest - A kormány lezártnak tekinti az olimpiai pályázat ügyét, egyben felkérte Szabó Tünde sportért [...] tovább »
Férfi kézilabda NB I – Minden jegy elkelt a Veszprém-Szeged rangadóra
Budapest - A férfi kézilabda NB I rangadója előtt 23 nappal minden jegy elkelt a Telekom Veszprém - [...] tovább »
Beindul a buli a megye I-ben, nézzük a részletes sorsolást
Hajdú-Bihar - A Magyar Labdarúgó Szövetség Versenybizottsága elkészítette a Szertár Sportbolt megye I. idei [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása