Frissítve:

A kereskedelem kialakulása és mai állapota

A kereskedelem kialakulása és mai állapota
Az egész kereskedelem már akkor elindult, amikor az ember a saját szükségletén felül termelt. A termelés fogalma röviden annyi, hogy: olyan folyamat, amelynek során az előállított áru eljut a felhasználójáig.

Szokták azt a kifejezést is használni, hogy adásvétel. A kereskedelemnek két fő típusát ismerjük, ez a lokális és a távolsági kereskedelem. A lokális tömören annyit jelent, hogy kis területen, város szinten például a saját szükségletek fedezésére egy belső munkamegosztáson alapuló gazdálkodási folyamatot végeznek, városgazdálkodás jellemző az adott területen. Teljesen egyéni a termelés és a fogyasztás. A távolsági kereskedelemben már nem azonos földrajzi elhelyezkedésű területek, városok, országok között bonyolódik a kereskedelem (külkereskedelem), többnyire luxuscikkekkel kereskednek (régebben fűszerek, selyem, majd ékszerek, fegyverek stb.) A kereskedelem a nagy földrajzi felfedezések során lendült fel, az új területek felfedezésével új erőforrásokat, alapanyagokat ismertek meg. Mára, különösen a XX. században már elterjedt a csomagküldés, az önkiszolgáló értékesítés és létrejöttek az első bevásárlóközpontok. Itt rengeteg mindennapos szükségletet fedező árucikket megtalálhatunk, a választék hatalmas. A hipermarketekben sok trükköt alkalmaznak, hogy a vásárlókat becsábítsák, de a többsége tévhit. A legfontosabb élelmiszereket, árucikkeket, mint a vécépapír, az üzlet bejáratától a lehető legtávolabbra rakják, lehetőleg szétszórva helyileg, hogy a sorok között végighaladva számos árun megakadjon a szemünk, így több mindent vásároljunk.

A termelés egyébként többféleképpen zajlik le. Van, hogy a termelőtől egy nagykereskedésbe kerül az áru, onnan egy kiskereskedésen át a fogyasztóhoz jut az áru, de az is gyakori, hogy a termelőtől csak szimplán kiskereskedőn keresztül jut a fogyasztóhoz az áru. Szolnokon kis-, és nagykereskedések is nagy számban találhatók. Áruházi trükkök tekintetében általános implantációs szabály, hogy a polcokon balra helyezik el az olcsóbb árukat, amelyek jobbra haladva drágulnak, prémium termékeket találhatunk ott. Ezt sokan azzal befolyásolják, hogy szemmagasságban a kisebb jelentőségű, de nagyobb hasznot húzó árukat helyezik el. Esetleg azért, mert lefizetéssel így kívánják reklámozni a termékeiket bizonyos cégek. A pénztárnál található megannyi édesség is csábítja a gyerekeket, így hiába sikerült elkerülni az édességpultokat, akarva-akaratlanul is belebotlunk a csokoládékba. A halk nyugtató zene is arra sarkall minket, hogy úgy érezzük, ráérünk bóklászni, vásárolgatni az üzletben. Ez utóbbi az egyetlen, aminek van igazságalapja, a többi inkább csak egy kitalált, de nem teljesen alaptalan feltevés. Mivel a kereskedelem egy ilyen tág témakör, rengeteg ember juthat ebben a témában álláshoz. Ez lehet akár bolti eladó, pultos, boltvezető, értékesítő, autóipari munkás, szakmunkások, nagyon sok állást találhat Szolnokon.

A XXI. század leggyakoribb vásárlási formája egyértelmű okokból kifolyólag az internetes vásárlás. Mivel az internet ma már mindenki számára elérhető, ezért az üzletláncok web shopokat üzemeltetnek, ahol megrendelhetjük a termékeiket, ezt postai úton kézbesítik. Ha rendelkezik az ezekhez szükséges végzettséggel, akkor mindenképpen érdemes a területen elhelyezkednie, mert ez egy kimeríthetetlen lehetőségekkel teli témakör. A www.szolnokallas.hu munkalehetőségek portálján találhat rengeteg olyan állást, amely biztosan kielégíti az elvárásait legyen szó bármiről: pénzügyiről, mérnökiről.

 

– PR cikk –


hiba beküldése



További hírek a Karrier kategóriából
Tungsram – Örökségünk az innováció
A Tungsram 2018 áprilisában magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tér vissza a piacra. [...] tovább »
Állásinterjú: önmagunkkal (is) való küzdelem
Debrecen - A megterhelő helyzetekkel szembe kell nézni, a problémákat feltérképezni. tovább »
Állásajánlat
A TÜF Kft. nyíregyházi telephelyére keresüA TÜF Kft. nyíregyházi telephelyére keresünk eredetvizsgáló [...] tovább »
Nem csak „szöveg” a karrier, tennének is érte
Debrecen - Az Y generáció tagjainak jellemzői az ambíció, a kreativitás és a folyamatos tanulás igénye. tovább »
Ha nem érezzük jól magunkat munkahelyünkön, akkor váltsunk!
Szakmai életünk sikere sok mindentől függ. Törekedjünk mindig arra, hogy munkánkat kellő odaadással, és [...] tovább »
A technológiának köszönhetően könnyebb álláshirdetéseket találni
Manapság számos módon kereshetünk állást magunknak. Régebben el sem tudtuk képzelni azt, hogy a modern [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Debreceni siker a Frizbi Diákolimpia elődöntőjén
Debrecen – Április 20-án Gyöngyösön rendezték az Ultimate Frizbi Diákolimpia regionális elődöntőjét, [...] tovább »
Elkészült a Hajós Alfréd Kupa előzetes rajtlistája
Debrecen - A Debreceni Sportcentrum-Sportiskola úszó szakosztálya április 21-én (szombat) rendezi meg a Hajós [...] tovább »
Nem kér a felesleges izgalomból a Gyulaj
Csenger, Nyírgyulaj - Hét játékossal állt helyt a Csenger a bajnokesélyes otthonában. tovább »
DVSC-TVP: több volt ebben a meccsben
Debrecen - A végletekig kiélezett mérkőzésen egy kimagasló egyéni teljesítmény döntött a Dunaújváros javára. tovább »
Balmazújváros: több, mint három pont a tét
Balmazújváros - A Balmazújváros a DVTK múlt heti legyőzése után újabb rivális skalpját gyűjtené be szombaton. tovább »
Kazincbarcikán lépni kellett és nem volt más választás
Kazincbarcika - Az ügyvezető úgy látja, a keret alkalmas arra, hogy a célt elérje. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása