Frissítve:

8 könnyed módszer, amely segít energikusnak maradni

8 könnyed módszer, amely segít energikusnak maradni © Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Valljuk be őszintén, mindent megteszünk annak érdekében, hogy szervezetünk lépést tudjon tartani rohanó életmódunkkal? Csak döntjük magunkba a kávét, és várjuk a csodát. Pedig nagyobb megerőltetés nélkül, néhány apró trükk bevetésével sokkal könnyebben megőrizhetjük frissességünket, mint gondolnánk.

hiba beküldése

1. Alakítsunk ki menetrendet az alváshoz!

Törekedjünk arra, hogy ne csússzon el a lefekvés és az ébredés időpontja! Ha minden nap közel azonos időpontban hajtjuk álomra a fejünket, majd másnap megszokott mennyiségű alvás után ébredünk fel, könnyen kialakul a szervezet belső menetrendje, amely kiemelkedően fontos a nyugodt alvás szempontjából. A rendszeresség garantálja, hogy a szervezet a megfelelő időpontokban kezd olyan hormonokat termelni, amelyek az álmosság és a kipihentség érzetéért felelősek. Egy amerikai kutatás szerint ha valaki folytonos kialvatlansággal küzd, vagyis huzamosabb ideig napi 6 óránál kevesebbet alszik, az a másnaposság tüneteihez hasonló problémákkal nézhet szembe.

2. Csökkentsük a képernyő előtt töltött időt!

A kiegyensúlyozott alvásért felelős hormonok egyike a melatonin, amelynek szintjét jelentősen lecsökkenti a digitális eszközeinkből áradó fény. A melatonin hiánya fokozza az éberséget, ezért összezavarja a szervezet belső óráját, hátráltatva a nyugodt pihenést.

3. Reggelizzünk!

Ezt már óvodás korunk óta hajtogatják nekünk, és nem véletlenül. A reggeli kellő energiát biztosít, hogy szembe tudjunk nézni egy pörgősebb nappal. Ugyanakkor nem mindegy, mi kerül az asztalra. A könnyen felszívódó szénhidrátok hirtelen vércukor-emelkedést okoznak, amely növelik a hízás és 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát, ezért válasszunk inkább lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmazó ételt, mint például zabkását, gyümölcsöt, tojást, teljeskiőrlésű pirítóst.

Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Évekkel hosszabbíthatja meg életünket, csökkenti a rák és a demencia kialakulásának kockázatát, valamint segít a fogyásban. A következőkben 10 nyomós érvvel támasztjuk alá, miszerint a sokunk számára kedves nedű igenis egészséges. 1. A hosszú élet egyik titka Napi ...

4. Fontos a folyadékbevitel!

A szakértők egyetértenek abban, miszerint napi átlag 1,5-2 liter víz bőven elég a szervezetnek, sokan azonban nem képesek ilyen mennyiséget elfogyasztani, szimplán azért, mert nem szeretik a vizet. Erre is van megoldás, adagolhatunk természetes ízesítőket az ivóvizünkhöz, amellyel kicsit “izgalmasabbá” tehetjük. Turbózhatjuk azt citrommal, lime-mal, de akár uborkával is.

5. Készítsünk étrendet!

Bár megterhelőnek tűnhet, de valójában sokkal könnyedebbé teszi a hétköznapokat. Nem kell minden étkezés előtt azon gondolkoznunk, mit főzzünk, vagy szerezzünk be, amennyiben előállunk egy több napos tervvel. Ha előre bevásárolunk, majd elkészítjük és kiadagoljuk az ételt, rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak.

6. Nyújtózkodjunk, tartsunk apró szünetet!

Ha elfáradunk, egy 10 perces pihenő gyorsabban helyreráz, mint amennyi idő alatt kézhez kapunk egy csésze feketét a kedvenc kávézónkban. A nyújtózkodás normalizálja a vérnyomást és serkenti az agyműködést.

Forrás: Happyfacts
A mai világban gyakran támaszkodunk a technológiára, hogy megoldjunk dolgokat, alábecsülve az emberi kreativitást. Miért kellene mindenre pénzt és időt pazarolni, mikor létezik alternatív megoldás is? Mutatjuk is, mik azok!  Mentsük meg a bolygót: egyszerre spórol az értékes vízzel és kerüli el...

7. Mozogjunk többet!

Nem feltétlenül szükséges több órás sporttevékenységbe fognunk, elég, ha picivel több aktivitást viszünk a hétköznapokba. Buszozás helyett sétáljunk többet, liftezés helyett válasszuk a lépcsőt! Az emberi szervezet nem arra lett “tervezve”, hogy egész nap egy irodai székben roskadozzon.

8. Ellenőrizzük szokásainkat, menetrendünket!

Ha kellően odafigyelünk az alvás, a mozgás, a táplálkozás és a folyadékbevitel minőségére, illetve mennyiségére, akkor nem lehet baj. Tartsunk mindent kontroll alatt! Meglátják: sok kicsi sokra megy!

– Daily Mail –



További hírek a Életmód kategóriából
Nem a patkányok, hanem az ember terjesztette a pestist Európában
London - Az ember terjesztette a fekete halált Európában a 14. század közepén, nem a patkányok voltak a fő [...] tovább »
Tovább terjed a kanyaró Ukrajnában, már több százra nőtt a fertőzöttek száma országosan
Kijev - Ukrajna egyre több régiójából jelentenek újabb kanyarós fertőzéseket, a délnyugati Csernyivci [...] tovább »
Új belföldi kampány indul a téli kikapcsolódás népszerűsítésére
Budapest - Új belföldi kommunikációs kampányt indított a téli kikapcsolódás, az egészségturizmus és a [...] tovább »
Ön milyen gyakran jár háziorvoshoz?
Nyíregyháza - Bohács Mihály: Cukorbeteg vagyok, muszáj egy hónapban legalább egy­szer felkeresnem a [...] tovább »
„Még szoknom kell az új külsőmet” – 26 kilót fogyott a fehérgyarmati lány 1 év alatt
Fehérgyarmat - Még hogy a fiatalok nem kitartóak! Álljon itt Izabella példája, aki 26 kilótól szabadult meg egy [...] tovább »
Tévútra vihet az internetes diagnózis
Nyíregyháza - A fiatalok fele a világhálón keres megoldást egészségügyi gondjaira, az idősek az orvosokban [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Férfi kézilabda Eb – Lékai: mi vagyunk az esélyesek a csehek ellen
Muraszentmárton - Lékai Máté esélyesebbnek tartja a magyar válogatottat Csehország csapatánál a horvátországi [...] tovább »
Újonc orosz pilóta a Forma-1-es Willams istállónál
Budapest/London - Az újonc orosz Szergej Szirotkin lesz a Forma-1-es Williams istálló második pilótája. tovább »
A Krokodilok kontrái döntöttek Kazincbarcikán
Kazincbarcika - A férfi floorball OB II 10. fordulójában hazai pályán szerepelt a Kazincbarcikai Ördögök csapata. tovább »
Miskolci VSC-MVSI: Három pont Jászberényből
Miskolc - A női röplabda NB II Keleti csoportjának 15. fordulójában Jászberényben lépett pályára a Miskolci [...] tovább »
Dupla diósgyőri győzelem
Miskolc - A női röplabda NB II Keleti csoportjában Miskolcon és Nyíregyházán is pályára lépett a Diósgyőri [...] tovább »
MEAFC-siker Kazincbarcikán
Miskolc – A férfi röplabda NB II Keleti csoportjának 11. fordulójában megyei rangadót játszottak Kazincbarcikán. tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása