Frissítve:

15 marketingfogás, ami még több vásárlásra sarkall

Illusztráció Illusztráció - © Forrás: Celebrity Pix
Mindenkinek ennie kell az életben maradáshoz, de gyakran sokkal több termékkel hagyjuk el a boltot, mint amennyivel terveztük. Hányszor mondtuk el már, hogy: „Le volt értékelve” vagy „Én igazából csak egy kis nasit szerettem volna venni”? Megmutatjuk azokat a trükköket, amiket észrevétlenül vetnek be annak érdekében, hogy akaratlanul is többet vásároljunk.

hiba beküldése

1. Pozitív érzelmek

A modern marketing specialisták nemcsak termékeket adnak el, hanem hangulatot és életmódot is. Kis megvilágítás, fényes csomagolás, finom illatok: kész is az ünnepi hangulat!

2. A termék vonzóvá tétele

Pszichológusok bebizonyították, hogy ha az ember vízcseppeket lát, akkor késztetést érez a felfrissülésre. Illetve ha nagy betűkkel tüntetik fel az összetelt, akkor egészségesebbnek véli a terméket. Így újra és újra ugyanazt fogja venni.

3. Szép képek az ételről

Ezek arra valók, hogy megállítsák a vevőt a gondolkodásban. Arra emlékeztetik, hogy milyen finomak is ezek az ételek, ez a lényeg, és ez általában bejön.

4. Üzletelrendezés

A trükk egyszerű: a legnépszerűbb termékek mindig középen vannak!

5. Alacsony árak

Valahogy mindig találunk a leértékelt áruk polcain drágábbakat is elhelyezve. És persze, ha már ott vagyunk…

6. Főtt/sült ételes pult

A vásárlóban azt az érzetet kelti, hogy az üzletnek nincs mit titkolnia – hisz mindent előre tesznek – így feltétel nélkül megbízik majd bennük.

7. Külföldi termékek

A külföldi, idegen nyelven írt címkével ellátott árut a vevő exkluzívabbnak látja, így kifizeti érte az igencsak túlzó árat is.

8. Méretváltozás

A sültkrumpli adagok mérete a duplájára nőtt az elmúlt 40 évben. Ahogy a tejé, vajé stb. Legtöbbször észre sem veszik.

9. Étrend-kiegészítők okozta függőség

A cukor függőséget okoz, ezt mindenki tudja. Ám vannak olyan „rejtélyes” pótszerek is, amiket előszeretettel vásárolunk, de az eredmény ugyanaz lesz.

10. Finom illat

Tudósok szerint a „meleg” illatok pénzköltésre sarkallnak, míg a „hidegek” ezt az ingert nem idézik elő.

11. Szemmagasságba helyezett termékek

Léteznek úgynevezett „népszerű-pontok”, ahová az emberek jobban fókuszálnak. Nos, ide kerülnek a legnépszerűbb és legdrágább termékek.

12. „Egészséges” ételek

A most divatos trendnek megfelelően sok vevő még többet vásárol, ha azt hiszi, hogy egy termék bio. Még akkor is ha nem az, csak a cimke és a dupla ár hirdeti annak.

13. Hamis megtakarítás

Mindenki szereti a leértékelt termékeket. Viszont sok helyen alkalmazzák azt a trükköt, hogy az egyik polcon ott virít az „Akció” felirat, a másik polcon ugyanaz a termék pedig teljes áron van kitéve. De, ilyenkor az egyik vagy nagyobb vagy kisebb kiszerelésű, mint a másik, így igazából teljesen mindegy melyiket vesszük meg, nem spórolunk.

14. Kellemes zene

Főleg kávézókban és éttermekben figyelhető meg, hogy ahol kellemes, lágy zene szól, ott az emberek hajlamosak 10%-al többet költeni, mint egyébként.

15. Celebek a reklámokban

A recept egyszerű: ő is ezt eszi/tőlünk vásárol. Ha a nevét adja hozzá, akkor csak jó lehet!

Forrás: Brightside


Forrás: Bored Panda
Ismerős az érzés, mikor elmegyünk a boltba, eltervezzük, hogy mit fogunk főzni vagy enni? Izgatottak vagyunk, gyorsan telik a kosarunk. De néha hazaérve olyan meglepetésben lehet részünk, ami több, mint bosszantó. A világ legkiábrándítóbb répája. Kicsit több a zöld a görögdinnyében, mint k...

husi
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Hogyan állapítsuk meg már a boltban, hogy friss-e a csomagolt csirke hús, vagy sem? Persze, nyilván ott van a terméken a fogyaszthatóság dátuma, ám ettől még nem tudhatjuk, mikor vágták le pontosan az állatot, sem pedig az nem derül ki, pontosan mikor csoma...



További hírek a Életmód kategóriából
Hódítsuk meg együtt Erdőbényét!
Erdőbénye - A földi javakban gazdag településen kitűnő kirándulóhelyekkel találkozhatunk. tovább »
Belföldi utazásaink során is többet költünk
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Gyakrabban megyünk szállodába, mint barátokhoz. tovább »
A tükrök nem hazudnak
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A test és lélek harmóniája külsőnkben is megnyilvánul. tovább »
A kisállattartás tízparancsolata
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Kutyust vagy cicust magunkhoz venni nem csak akkor mulatságos, amikor a kisállat [...] tovább »
Légkondi-vita: hány fok legyen az irodában?
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Az egyik kolléga kabátban is vacog, a másik pedig már nem tud mit levenni magáról. tovább »
Csobbanás a szünidőben, akár időjárástól függetlenül is
Hajdú-Bihar - A biztonságot szakképzett úszómesterek is segítenek megőrizni. tovább »
Még több kategóriábol »

Sporthírek
Labdarúgó NB I – Magabiztos hazai győzelemmel kezdett a Ferencváros
Budapest/Miskolc - A legutóbb ezüstérmes Ferencváros a vendég Diósgyőr 4-1-es legyőzésével rajtolt vasárnap a [...] tovább »
Sportközgazdász: Cristiano Ronaldo marketingértéke nagyobb, mint bármely más futballistáé
Budapest - A 33 éves portugál labdarúgó, Cristiano Ronaldo hozzáadott marketingértéke lényegesen nagyobb, mint [...] tovább »
Öttusa Eb – Ezüstérmes Marosi és a férfi csapat
Székesfehérvár - Ezüstérmet nyert Marosi Ádám a székesfehérvári öttusa Európa-bajnokság vasárnapi [...] tovább »
Véget ért a sóstói Fatum Property Kupa
Nyíregyháza - Vasárnap befejeződött a Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.–Nyíregyházi Sportcentrum Strandfoci [...] tovább »
Szeretné megvédeni bajnoki címét a Szeged kézilabdacsapata
Szeged - Szeretné megvédeni a kézilabda NB I-ben kiharcolt bajnoki címét a MOL-Pick Szeged, amely hat játékost [...] tovább »
Öttusa Eb – Vörös Zsuzsanna: szinte az egész szakosztály benne van a szervezésben
Székesfehérvár - Jelentős részt vállal a székesfehérvári öttusa Európa-bajnokság szervezéséből az [...] tovább »
Még több kategóriábol »

Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása